|
Acer AspireOne ja vääristyneet äänet ja tuskaisen hidas toiminta
|
|
|
klostr
Account closed as per user's own request
|
17. tammikuuta 2009 @ 20:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Heippa! Muutaman viikon vanha miniläppäri ja heti alkoi jökkimään. Äänet ovat todella kamalat, kuulostaa niin kuin naarmuttunutta levyä toistettaisiin takaperin, käynnistys kestää useita minuutteja (tänä aamuna enkat, melkein 7 min.) ja toiminta on todella hidasta.
Osaisiko joku kertoa, että voisiko tälle tehdä itse jotain? :)
Ohessa hjt-logi. Kiitos jo etukäteen avusta :)
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:01:35, on 17.1.2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
C:\Program Files\McAfee\MSK\MskSrver.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxext.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\DOCUME~1\Taija\LOCALS~1\Temp\RtkBtMnt.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
c:\PROGRA~1\mcafee\msc\mcshell.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bsplayer-search.com/startpage
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://homepage.acer.com/rdr.aspx?b=ACAW...d=0109&m=aoa150
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Linkit
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: McAntiPhishingBHO - {377C180E-6F0E-4D4C-980F-F45BD3D40CF4} - c:\PROGRA~1\mcafee\msk\mcapbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\scriptsn.dll
O2 - BHO: Windows Liven kirjautumisapuohjelma - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.415.1646\swg.dll
O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: BS.Player ControlBar - {2C688203-7EB3-4327-9995-1CB417BA23F9} - C:\Program Files\BS.Player ControlBar\BSToolbar.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Program Files\Realtek\Audio\InstallShield\AzMixerSel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [mcagent_exe] C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe /runkey
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [PLFSetL] C:\WINDOWS\PLFSetL.exe
O4 - HKLM\..\Run: [snp2uvc] C:\WINDOWS\vsnp2uvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe /idle
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Paikallinen palve')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Verkkopalve')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O8 - Extra context menu item: V&ie Microsoft Exceliin - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Lisää tämä blogiin - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Lisää tämä blogiin tuotteessa Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Lähetä OneNoteen - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Läh&etä OneNoteen - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.mcafee.com
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {5C051655-FCD5-4969-9182-770EA5AA5565} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Sol...wn.cab56986.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Mes...nt.cab56907.cab
O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O23 - Service: Google Desktop Manager 5.7.808.7150 (GoogleDesktopManager-080708-050100) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - Unknown owner - C:\Program Files\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
O23 - Service: McAfee Anti-Spam Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MSK\MskSrver.exe
--
End of file - 10248 bytes
|
|
Hujo
Suspended permanently
|
17. tammikuuta 2009 @ 20:34 |
Linkki tähän viestiin
|
scannaa hjt:llä merkkaa paina Fix checked
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
=============
sammuta käynnistä
============
Lataa Malwarebytes' Anti-Malware työpöydällesi.
1. Tuplaklikkaa mbam-setup.exe ja seuraa ohjeita asentaaksesi ohjelman.
2. Lopuksi varmistu, että seuraavat on valittu: Update Malwarebytes', Anti-Malwareja
Launch Malwarebytes' Anti-Malware ja sen jälkeen klikkaaFinish.
3. Jos päivitys löytyy. ohjelma lataa ja asentaa uusimman version.
4. Kun ohjelma on latautunut, valitse Perform full scan ja klikkaa Scan.
5. Kun skanni on valmis, klikkaa OK ja sitten Show Results nähdäksesi tulokset.
6. Varmistu, että kaikki on merkitty ja klikkaa Remove Selected.
7. Tämän jälkeen loki avautuu muistioon. Tallenna se paikkaan, josta löydät sen helposti. Loki
löytyy myös täältä: C:\Documents and Settings\Käyttäjänimi\Application
Data\Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\Logs\log-päiväys.txt
8. Lähetä lokin sisältö seuraavassa viestissäsi
Voiko tietsikka koskaan toimia?
|
|
klostr
Account closed as per user's own request
|
18. tammikuuta 2009 @ 09:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiitos avusta! Tässäpä lokia.
Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Tietokantaversio: 1663
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
18.1.2009 9:10:49
mbam-log-2009-01-18 (09-10-49).txt
Tarkistustyyppi: Täysi tarkistus (C:\|)
Tarkistetut kohteet: 82770
Kulunut aika: 3 hour(s), 53 minute(s), 50 second(s)
Saastuneita muistiprosesseja: 0
Saastuneita muistimoduuleja: 0
Saastuneita rekisteriavaimia: 0
Saastuneita rekisteriarvoja: 0
Saastuneita rekisterikohteita: 0
Saastuneita hakemistoja: 0
Saastuneita tiedostoja: 2
Saastuneita muistiprosesseja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)
Saastuneita muistimoduuleja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)
Saastuneita rekisteriavaimia:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)
Saastuneita rekisteriarvoja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)
Saastuneita rekisterikohteita:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)
Saastuneita hakemistoja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)
|
|
klostr
Account closed as per user's own request
|
18. tammikuuta 2009 @ 09:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Niin ja nuo trojalaiset mitkä malware löysi, ovat "C:\System Volume Information..." Onko nimi tuossa enne ja liittyvätkö jotenkin äänionglemaan? Toisaalta ongelma noiden poistamisella ei poistunut, äänet ovat yhtä kamalat, särisevät, naarmuuntuneet ja metalliset. Voi olla, että tämä on sitten joku ihan "rakenteellinen" vika.
Eli huoltoon --> :)
|
|
Hujo
Suspended permanently
|
18. tammikuuta 2009 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
1. Klikkaa käynnistä > Oma tietokone oikean puoleisella hiiren napilla
2. Valitse ominaisuudet
3. Valitse järjestelmän palauttaminen välilehti
4. Ruksi eteen ¤ poista järjestelmän palauttaminen kaikissa asemissa
5. Paina Käytä
6. Paina ok
7. Sammuta ja käynnistä
8. Ota ruksi pois ¤ poista järjestelmän palauttaminen kaikissa asemissa
9. Käytä ja OK
Voiko tietsikka koskaan toimia?
|
|
klostr
Account closed as per user's own request
|
18. tammikuuta 2009 @ 15:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tämä tehty ja huomattavaa muutosta en vielä havainnut.
|
|
Hujo
Suspended permanently
|
18. tammikuuta 2009 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Suorita -> Kirjoita luukkuun > devmgmt.msc
Paina ok
Ide ata tai atapi ohjaimet -> ensisijainen IDE-kanava -> Klikkaa hiiren oikeanpuoleisella napilla Ominaisuudet > lisäasetukset -> siirtotapa .
Mitä näkyy?
Voiko tietsikka koskaan toimia?
|
|
klostr
Account closed as per user's own request
|
18. tammikuuta 2009 @ 15:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eli tuolla ominaisuudet --> ensisijainen IDE-kanava ensin on "Laite 0 ja siirtotapa: DMA, jos käytettävissä" alapuolella "Laite 1 ja siirtotapa: DMA, jos käytettävissä" toinen vaihtoehto siirtotavan vetovalikoista on "vain PIO"
|
|
Hujo
Suspended permanently
|
18. tammikuuta 2009 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Juuu se on hyvä noin
Voiko tietsikka koskaan toimia?
|
|
Liipi
Junior Member
1 tuotearvio
|
20. tammikuuta 2009 @ 12:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Oliko kyseessä juuri Acer Aspire One 150A? Oma kone teki samaa, äänet meni aivan ruvelle, laitoin koneen huoltoon - nehän hakee ovelta asti. Oli BIOS päivitetty ja recovery suoritettu.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
klostr
Account closed as per user's own request
|
22. tammikuuta 2009 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei!
Juuri tuo sama kone ja juurikin tuon saman oheen antoivat tehtäväksi suorittaa, kun soitin Acerin tekniseen tukeen. Näinpä siis tein ja kone toimii taas aivan moitteettomasti. En ole mikään nero koneiden kanssa eli olisi kiva tietää, että mitäköhän hel**ttiä tässä oikein sitten tapahtui :) Konetta en ollut liikutellut enkä juuri edes käytellyt.
Ja todellakin toivon, että näin ei tapahdu enää uudestaan...
|