User Käyttäjä Salasana  

torstai 7.8.2025 / 18:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelma ulkoisen kiintolevyn kanssa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelma ulkoisen kiintolevyn kanssa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Larez
Newbie
_
20. tammikuuta 2009 @ 18:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei, ongelma on tämä:
Kytken ulkoisen kovalevyn(Buffalo drivestation eco 1tb) koneeni usb asemaan. Kone asentaa ajurit ja sanoo laite on valmis. Kun avaan oma tietokoneen, se ei näy siellä.

No, mitä minä sitten olen kokeillut asian korjaamiseksi:
kokeillut kaikki usb väylät läpi, vaihtanut usb piuhan toiseen, kokeillut kovalevyä muihin koneisiin(xp käyttis),

Jos katson laitehallinnasta, kone havaitsee laitteen ja sanoo, että se toimii oikein. Se ei vain näy. Omistan itse vistan, mutta epäilen, että ongelma olisi käyttöjärjestelmässä, koska olen kokeillut sitä muihin koneisiin, joissa taas on xp. Oudouinta tässä mielestäni on se, että kone havaitsee sen, mutta ei näytä sitä kovalevynä omassa tietokoneessa. Omistan myös toisen ulkoisen kovalevyn Western Digitalilta. Se toimii moitteettomasti. Olen myös kokeillut ottaa sen pois koneesta ja kytkeä uutta kovalevyä sitten, mutta ei toimi. Ja valo palaa ja laite hurisee! Missä vika?

Ajatuksia? kovossa on 2v takuu.
jalazar
Newbie
_
20. tammikuuta 2009 @ 22:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kans vähän vastaava ongelma Lacien Ethernet Disk Mini 500Gb kanssa. Vuoden vanha kovo, ja usbilla ei kone löydy oman tietokoneen kautta. Verkossa toimii vallan mainiosti,vaikka onkin yllättävän hidas.

Eli sama ku Larezilla, usb-johto kiinni koneeseen, asentaa ajurit ja on muka käyttövalmis. Ei kuitenkaan näy omassa tietokoneessa ja sitten laitehallinnassa näkyy verkkosovittimena ja koneen mukaan "Laite toimii oikein".
Myös mä oon käyny kaikki usb-väylät läpi, ei auta. Ja ei toimi XP:ssä eikä Vistassa, ei myöskään Acerin Onessa, joka on linuxilla.

Kaikki apu otetaan ilolla vastaan.
Senior Member

4 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2009 @ 00:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näkyykö kovalevy levynhallinnassa(disk management)? jos näkyy niin kokeile antaa sille levylle asemakirjain.
Larez
Newbie
_
23. tammikuuta 2009 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos, uudelleennimeäminen auttoi!
Mainos
_
__

_
Larez
Newbie
_
4. helmikuuta 2009 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaahas, ongelma on palannut. Ja vieläpä mitä oudoimmalla tavalla. Aamulla kun käynnistin koneen se oli todella hidas. Päästyään työpöydälle(jossa kesti 5 min) kone latasi vielä 10 min ohjelmia. Ja mitä tahansa teet, käynnistät ohjelman tai mitä vaan, kestää ainakin 2 min ennen kuin mitään tapahtuu. Kone ei päästä minkäänlaista ääntä. Kun kovon ottaa pois homma pelaa taas normaalista. Ja kun avaan oma tietokoneen kovo kyllä on siellä, mutta kone sanoo että asema pitää alustaa ennen käyttöä. Ihan niin kuin siihen ei koskaan olisi mitään tiedostoja laitettukkaan. Olen käynyt läpi virusohjelman(kovo kiinni koneessa tietty), ottanut palautuspisteen, mutta ei toimi. Mikä neuvoksi? En kehtaisi millään alustaa levyä, koska siinä on ainakin 400 Gt edestä tavaraa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelma ulkoisen kiintolevyn kanssa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy