User Käyttäjä Salasana  

perjantai 6.6.2025 / 07:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uusi tietokone
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi tietokone
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
eekizz
Newbie
_
25. tammikuuta 2009 @ 21:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisin ostamassa uutta tietokonetta. Koneen pitäsi olla hintaluokaltaan n. 400-600?. Käytän tietokonetta lukiotöihin ja pelaamiseen. Miten kannattaisi toimia, ostanko valmiskoneen, vai kokoanko itse. Mitkä olisi parhaat komponentit hinta/laatu suhteelta minulle?
eekizz
Newbie
_
25. tammikuuta 2009 @ 21:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toiveet: Kiintolevy +320GB, Ram 2-4GB, prosessori 2-ydin, muita toiveita ei nyt ole
Senior Member

38 tuotearviota
_
25. tammikuuta 2009 @ 21:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitko käyttistä, hiirtä, näppäimistöö, kajareita tai näyttöö tohon hintaan?
Member

16 tuotearviota
_
25. tammikuuta 2009 @ 22:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ehdottomasti kokoa itse
nokse
Newbie
_
25. tammikuuta 2009 @ 23:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kans olisi hankinnassa n.400e pöytäkonepaketti. Itseltäni löytyy jo näytönohjain ja cd-asema, hiiri ja näppäimistö. Konetta käyttäsin pienessä pelailussa ja netissä selailussa. Mikäs olisi 400e hintaluokkaan paras mahdollinen kokoonpano? Kun ei paljoo oo kokemusta tietokoneista...

Jos joku voisi tietoasema.fi sivuilta kasata mulle parhaan kokoonpanon tohon hintaan, niin olisin kiitollinen:) Myös kasaus ja käyttöjärjestelmä pitäisi hommata samaan hintaan.
Tonzi
Junior Member
_
26. tammikuuta 2009 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eekizz: minkä tasoisia pelejä pitäis saada pyöritettyä?

nokse: Mikä näytönohjain sulla nyt on? Pitäiskö sun saada siis tohon 400 euroon kone käyttöjärjestelmällä ja näyttö kans vai ilman näyttöä?
Aika tiukka budjetti muutenkin, koska käyttis ja kasaus on melkein puolet tuosta budjetista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2009 @ 16:42

Member
_
26. tammikuuta 2009 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
käyttiksenä voi väliaikaisesti käyttää vaikka win 7 betaa jos se on vielä saatavilla mikkisoftan sivuilta?
ostat lisenssin vistaan kun saat rahaa lisää.
tuo koneen kokoaminen on suhteellisen piis of kakkunen. netistä löytyy suht hyvät ohjeet ja täältä varmana joku antaa apua tarvittaessa
eekizz
Newbie
_
26. tammikuuta 2009 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Thor1993:
Tarvitko käyttistä, hiirtä, näppäimistöö, kajareita tai näyttöö tohon hintaan?

Tuohon hintaan ostaisin käyttiksen ja näytön.
Saatan ostaa halvan kuvaputkinäytönkin jos ei ole rahaa.

minimissään WoWin tasoisia pelejä, mutta saa olla parempaakin.

tommoset osat katoin mutta en tiedä toimiiko, saa ehdottaa parempia/edullisempia osia

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.a...19,161120,80435

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2009 @ 20:32

eekizz
Newbie
_
27. tammikuuta 2009 @ 20:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mitäs sanotte?
mursu4
Suspended due to non-functional email address
_
27. tammikuuta 2009 @ 21:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muhahaa!!

Kaikki lukioon, jonne olen hakemassa, päässeet saavat n.600-700?:n läppärin!

Silti oma pöytis pelikone menossa just tiaukseen..
eekizz
Newbie
_
27. tammikuuta 2009 @ 22:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se munkaan kone pelkästään siihen lukio käyttöön jäisi...
eekizz
Newbie
_
28. tammikuuta 2009 @ 13:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://fin.afterdawn.com/laitteet/ostosl...,3732,5733,6812
Nyt olen hieman katsellut, ja tullut tulokseen että tuo on melko hyvä setti. Mutta en tiedä toimiiko se? Saa ehdottaa parempia osia
pelimies_
Member

2 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2009 @ 15:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuon näyttiksen jos saat emoon kiinnia olet aikamoinen voimamies.
Näyttis menee agp-väylään ja emossa on pci-e 2.0,
eli näyttikseksi 4830 josta pelitehoa löytyy tai jos haluat säästää 20e vaihda tehottomampaan 4670 näyttikseen...

eekizz
Newbie
_
28. tammikuuta 2009 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-...his-technology/
Olisiko tämä hyvä vaihtoehto sen tilalle?
eekizz
Newbie
_
29. tammikuuta 2009 @ 12:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.tehokaskone.net/ArnadaHome1.html
jos ton ostaisin, niin toimisiko se minun käytössäni hyvin?
Member

4 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2009 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eekizz:
http://www.kalliskone.net/kallistaHome1.html

Toimisihan se. Tosin menettäisit parisataa ?, koska hinta/laatu o itse valittuihin koneisiin verrattuna perseellään. +Arnada o hyvinkin maailman paskin sivusto (on oltava, jos tänne työntävät joka päivä uuden tilin mainostamaan omaa paskaa sivuaan... syy/seuraus, vai seuraus/syy, sen saatte päättää).

Q6600, 9800GT, IP35-E, 2x 2GB DDR2-800MHZ +Sonata III
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2009 @ 13:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.tehotonkone.net/ylihinnoitettuapaskaaHome1.html
Toimii, tosin pakettikoneisiin ei kannata kajota pitkällä tikullakaan. Tulee vitukseen halvemmaks kasata osista ite. :D

Yhdyn edelliseen; Arnadan on pakko olla paska sivusto, kun eivät muuta mainostuskeinoa keksi kuin tunkea ylihinnoitettuja romujaan joka ketjuun täällä. Eikö niillä ole varaa mainostaa? :D

eekizz
Newbie
_
29. tammikuuta 2009 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No onhan ne kalliita, mutta en tiedä mitkä osat valitsisin koneeseen, kun niitä on niin paljon tarjolla...
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2009 @ 14:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli käytät koulutöihin ja pelaamiseen... Minkälaiseen pelaamiseen?
eekizz
Newbie
_
29. tammikuuta 2009 @ 14:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No Wowin tulisi pyöriä hyvin, minkä ei pitäisi vaatia paljoa. Myös sotapelejä pelaan kuten BF2, mutta voi olla parempikin, koska uusia pelejä tulee koko ajan. Mutta en hirveä pelittäjä ole, ja vähän huonotkin grafiikat kelpaavat
ColdCoffe
Newbie
_
29. tammikuuta 2009 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Harkitsin itse Arnada:sta koneen hankkimista, mutta olen päättänyt koota koneen itse.

Komponentteijä etsiessäni olen verrannut ja katsonut monta komponennti myyjää lävitse, ja olen hämmästynyt kuinka vähän rahaa pystyin leikkaamaan Arnada:n komponentti laskurista pois kasaamalla + hankimalla osat itse.

En pysty säästämään juuri sen enempää kun mitä heidän kasaamis/testaamis + toimitus hinta olisi lisänyt samaan komponentti pakettiin.

Hinnat tuntuu tasautuneen melkoisesti. Jopa Hardwareversand, jota luulin monta prosenttia halvemmaksi, maksoi ENEMMÄN kuin vastaava komponentti sarja Arnadalta.

Mistä tälläistä kommenttia teiltä? Oletteko edes käyneet katsomassa uutta paketti laskurin hintoja heillä?
Member

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2009 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://fin.afterdawn.com/laitteet/ostoslista.cfm?id=11531,3663,3994,3543,3150,8829,3732,5733,6812
Nyt olen hieman katsellut, ja tullut tulokseen että tuo on melko hyvä setti. Mutta en tiedä toimiiko se? Saa ehdottaa parempia osia
Tuohon pitää tehdä pari muutosta:
-Muisteiksi ota 4GB 800MHz DDR2, maksaa noin 30e.
-Näyttikseksi ei AGP näyttistä, ne ovat kuolemassa pois. Esim Radeon HD4670 (90e) tai HD4830 (~120e)
-Prossu ja emo eivät sovi yhteen. Suosittelen prossuksi Intel C2D E7300/E5200, tai vaihtoehtoisesti voit ottaa emoksi vaikka MSI K9A2 NEO-F.
-Jos päädyt Intelin prossuun niin vaihda emoksi MSI P43 NEO-F, on halvempi.
-Kovon voi vaihtaa vaikka Western Digitaliin tai Samsungiin, ovat vähän luotettavampia kuin Seagatet.
-Saatat myös haluta itsellesi DVD-aseman, mikäli ei valmiiksi jo löydy
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2009 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tossa on jonkunnäkönen paketti, Klik! heittelin aika lailla ranteella noita osia tonne :D

Jostain voi karsia hieman ja panostaa johonkin toiseen osaan hieman enemmän. Muut saa mielensä mukaan muokata paremmaks tota.

ps. Käyttis puuttuu tosta ainakin

Edit: oho, vituikshan se meni :D nyt on kuva korista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2009 @ 14:52

eekizz
Newbie
_
29. tammikuuta 2009 @ 14:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henry_FIN:
Tossa on jonkunnäkönen paketti, Klik! heittelin aika lailla ranteella noita osia tonne :D

Jostain voi karsia hieman ja panostaa johonkin toiseen osaan hieman enemmän. Muut saa mielensä mukaan muokata paremmaks tota.

ps. Käyttis puuttuu tosta ainakin
Eihän tossa linkissä ollut mitään :D muuten ihan hyvä
Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2009 @ 14:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitoin kuvan korista linkin taakse. :D

Toimiikos tämä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2009 @ 14:54

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uusi tietokone

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy