User Käyttäjä Salasana  

torstai 7.8.2025 / 21:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > apuja, kone kuoli?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apuja, kone kuoli?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

3 tuotearviota
_
30. tammikuuta 2009 @ 18:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs toinen koneeni ei lähe enää päälle, tuulettimet lähtee pyörimään, kovalevy käynnistyy, mutta ei herää.

Alkaa olee keinot lopussa kun olen kokeillut vaihtaa osia: (näytönohjain, kovalevy, virtalähde, muistit, mutta ei h****tti lähde toimimaan.

Emolevyn olen parikin kertaa kokeillut jumpperoida mutta ei.
Eli onko emo sökö? en usko että prossu olisi rikki mutta toisella prossulla en ole vielä kokeillut.

Eli emo on siis: Asrock ALiveN570SLI-eSATA2
prossu: AMD athlon 5000+ dual core
kovo: seagate barracuda 500gb 32mb
näyttis: 8800GTS 320mb
ja virtalähe on joku 3v? vanha 420W

Eli siis apuja tarvitaan! toivotaan ettei tarvi kaivuriin turvautua ja vähän muokata kauhalla konetta!

Q9650 (3.8GHz) + Noctua NH-U12P SE2 || EVGA SLI 780i FTW || EVGA GTX260 OC || Adata 6Gb 900Mhz || Samsung 1Tb || Antec P183 || G15 & G5
Netti
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. helmikuuta 2009 @ 11:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Johdot oikein päin etupaneelissa?
Onko prossua mahdollista kokeilla jossakin toisessa koneessa?
voi olla myös virtalähde
Junior Member

3 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2009 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikki johdot on oikein. tänään kokeilin prossua toisessa koneessa, ja olen kokeillut toisella virtalähteelläkin.

Ja kone lakkasi toimimasta kun yht äkkiä vaan jumiutui ja sen jälkeen ei ole enää käynnistynyt.

Q9650 (3.8GHz) + Noctua NH-U12P SE2 || EVGA SLI 780i FTW || EVGA GTX260 OC || Adata 6Gb 900Mhz || Samsung 1Tb || Antec P183 || G15 & G5
Member

15 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2009 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oisko se sit emo paskana jos kerta näyttis kovo poweri ja muisti kokeiltu jo
Junior Member

3 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2009 @ 08:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep. se taitaa olla tiensä päässä..

No uuden olen jo tilannut ja pitäisi lähipäivinä tulla.

Ja mitä me tästä opimme. ÄLKÄÄ ostako AsRockia! kesti huimat 4kk.

Member

15 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2009 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vähän epäilyttää toi et emo ois paskana ku itellä ollu kolme asrock emolevyä eikä ykskään oo menny rikki ja nää on kaikki halvimpia malleja,

katoppa onko prossu kunnolla paikoillaan itellä oli kerra sama vika ja prossu oli huonosti kiinni ku oli liian tiukka kiristyspanta jäähyssä ja mä sen huolella asettelin paikoilleen
Junior Member

3 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2009 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei auttanyt mitään. kaikki tuulettimet pyörii (näytönohjaimessakin) mutta mitään ei tapahdu. mitään kuvaa ei tule näytölle eikä reagoi mihinkään.
Surkea kapistus.

Junior Member
_
2. helmikuuta 2009 @ 23:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itellä sama ongelma, uus emolevy ja prosessori ja laitoin kassaan mutta kun käynnistää tuulettimet pyörii näyttiskin näyttäs toimivan (tuuletin pyörii, sanoo näytölle että ''ei singnaalia'' ja öö kovot lähee päälle... mutta ei mene biosii, näyölle ei tule mitään.. niin eikä kuulu sitä ''piip'' ääntä käynnistyessä.... laitoin prosessorin ite :DD eli voisko ongelma olla siinä? (johot on sit kaikki kii ja kaikki on ehjää jne on vaihettu näyttikset ja johot katottu ja powerit vaihettu jne eli kaikki pitäs toimia mutta ei toimi joten mikähän vikana... cmos on nollattu ja patterit käytetty irti jne ... apuja kaivataan nopeasti!
edit: emolevy on asus p5q pro

Ei leikattu kätesi enää leikkaa viljaa, vaan leikkaapa miestä mielessä hiljaa...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2009 @ 23:46

Mainos
_
__

_
Junior Member

3 tuotearviota
_
3. helmikuuta 2009 @ 11:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo ihan sama ongelma näyttäisi olevan. Onko sinun emosi ihan uusi? eli onko koskaan käynnistynyt oikein. minulla tämä on ollut noin 4kk ja nyt pimahti.

Asensin Usb digiboxia ja silloin pimahti, jumiutui (odotin 10min) mutta mitään ei tapahtunut. No sittein painoin jotain näppäintä ja sillon rupesi koneen kaiutin huutamaan kun viimistä päivää ja virtajohto lähti seinästä aika äkkiä.
Sen jälkeen ei ole koneessa paljon elämää ollut. Samat operaatiot olen tehnyt kun Coronzon (patterin irrotukset) ym. mutta eiiih vaikutusta.

Ja minulla ei näytölle sano mitään. Jos otan kaapelin pois tulee: "tarkista video kaapeli". mutta jos laitan paikalleen ei tule mitään tai ilmota mitään vaan menee lepotilaan.

edit: Sattumoisin minulla on tuo P5Q Pro toisessa koneessa mutta eipä ole vikaa siinä ollut.

Ja tuli tuossa mieleen että oleko ekaa kertaa prosessoria asentamassa? että laitoitko sen varmasti oikein päin (ei muistaakseen pitäisi mennä kun oikein päin) mutta tuli vaan mieleen ja kokeile laittaa se huolellisesti vielä uudestaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. helmikuuta 2009 @ 11:16

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > apuja, kone kuoli?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy