User Käyttäjä Salasana  

torstai 7.8.2025 / 21:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > windows asennus jumittaa koko ajan!!!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows asennus jumittaa koko ajan!!!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
JjaK
Newbie
_
30. tammikuuta 2009 @ 23:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep eli koneena
INTEL E8400, CLUB 3D HD 4830, KINGSTON 2x1GB 800MHZ DDR2, ASROCK IP45 TURBOTWINS2000, SEAGATE 500GB, ja joku 500W poweri.

Kone on uusi.
Ja ongelmana on että kun asentaa Xp:tä niin aina jossain välissä asennus vaan tökkää. Parhaimmillaan asennusta on ollu valmiina 13%, mut välillä on tökänny ihan siihen alkuunki ku se lataa niitä "asennus tiedostoja". Oon koittanu asentaa normi Xp:n ja sit Xp sp2:lla!
Eli onko mulla tullu joku moka kokoamisessa? Vai mikä on vikana?
ojr_
Junior Member
_
31. tammikuuta 2009 @ 02:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windowsit on varmaan ihan lailliset?

Kato biosista et tunnistaa levyasemat oikein ja että lämmöt on kurissa jne jne, että kaikki ylipäätään on niinkuin pitääkin.
Tarkasta, että johdot on kiinni, jumpperoinnit oikein jne.

Mä saattasin piruuttain kokeilla asentaa vaikka jotain linuxia ja kattoo et toimiiko se ihan normaalisti asennuksessa ja käytössä. Saa vähän vihiä et onko kone mahdollisessa windowsin asennuslevykkeessä vai itse koneessa.
Senior Member
_
31. tammikuuta 2009 @ 10:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmaan on 2 mahdollista syytä, joko asennus levy on rikki tai jokin tietokoneen komponentti on rikki. Itselläni oli tuo sama ongelma joskus kauan aikaa sitten ja vika oli rikkinäisessä muistipalikassa. Polta Memtest86+ levylle ja anna sen tarkistaa muistit läpikotasin.

うさぎ => Kubuntu 10.04 64b + W7Pro64 # EliteBook 8540w # Ci7 620M # 4GB # QFX 880M # 7k500 500GB
きつね => WXP32 # PIIX4 910e # 4GB # RHD 6870 # 500GB
くま => Linux/XBMC 64b # Zotac MAG HD-ND01 # N330 # 2GB # GF 9400M/ION
とら => Ubuntu Server 8.04 LTS 64b # Jetway NC62K-LF # AX2 4850e @1,7GHz/0,9V # 2GB # F1 4x1TB

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. tammikuuta 2009 @ 10:42

Mainos
_
__

_
JjaK
Newbie
_
2. helmikuuta 2009 @ 22:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin eli nyt sain asennettua windowsin kun resetoin biosin. Mutta nyt ku sammuttaa koneen niin ei sammu vaan jää kohtaan "windows suljetaan" eikä kone sammu. Sitten kun sammuttaa napista ja yrittää käynnistää uudelleen niin ei käynnisty (edes vikasietotilassa). Mutta sitten ku taas "resetoi" biosin niin taas käynnistyy ihan hyvin. Ja biosin asetuksiin en oo koskenu noiden resetointien jälkeen... Ja oon resetoinut ton tolla biosin emolevyn jumpperilla!!! Eli mikähän vois olla vikana? Kiitos aikasemmista ja tulevista vastauksista!!!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > windows asennus jumittaa koko ajan!!!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy