Koneessa joku vanhaa?
|
|
Niko838
Junior Member
|
1. helmikuuta 2009 @ 14:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokoonpano on noin 2,5 vuotta vanha ja mietin että kannattaako vielä uusia mitään osia? Kokoonpano on siis seuraavanlainen
Asus P5K emolevy
Intel E6550 prossu
Asuksen Geforce 8600Gt silent
550w antecin trupower trio
Kingston 2Gb RAM
ja 160 Gb kovalevy + 500 Gb ulkonen
Eli pärjääkö tällä vielä? Itse mietin että uusi näytönohjain jossain vaiheessa mutta onko prosessori tarpeeksi hyvä ettei jää pullonkaulaksi?
Kiitos
Windows XP Home Edition, Intel Core 2 Duo prossu, 2048mb RAM, Asus P5K emolevy, Geforce 8600 näyttis.
|
Junior Member
6 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2009 @ 14:25 |
Linkki tähän viestiin
|
En kyllä todellakaan oo mikää pro näis asiois mut kyl toi näyttää suht hyvältä. Aina voi sit kellottaa...

Lämpöloota: Antec 300, P5Q PRO, e5200, X1600 PRO GHETTOJÄÄHYLLÄ, Samsun F1 320.
"This thread was so good I had to strap on my lollerskates and head for my roflcopter"
|
Niko838
Junior Member
|
1. helmikuuta 2009 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
kellottanut olen tuosta vakiosta 2,33 --> 2,50.. tiedä sitten vaikuttaako paljoa :)
Näyttistä taas ei pysty kellottamaan ku alkaa siili ulvomaan tuskasta ja lämmöt nousee liikaa
Windows XP Home Edition, Intel Core 2 Duo prossu, 2048mb RAM, Asus P5K emolevy, Geforce 8600 näyttis.
|
Tonzi
Junior Member
|
1. helmikuuta 2009 @ 14:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuo mun mielestä on ihan hyvä vielä. Uskoisin, että prossua saa kellotettua vielä hyvin. Näytönohjaimen toki voi jossain välissä uuteenkin vaihtaa. 2 gigan kampa vois lisäksi nopeuttaa konetta.
|
Niko838
Junior Member
|
1. helmikuuta 2009 @ 14:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Käyttöjärjestelmänä on XP joten toinen 2 Gb menisi vähän harakoille?
Ja tuo 2Gb on 2 X 1 Gb mutta sillä nyt ei merkitystä
|
Tonzi
Junior Member
|
1. helmikuuta 2009 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa no sitten ei varmaan kahta gigaa kannata hommatakaan.
Ainut on tuo näytönohjain melkein joka tarvii vaihtaa jos haluaa vähä paremmat asetukset peliin.
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2009 @ 14:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaihda näyttis niin alkaa pelit pyöriä hyvin. Toi prossu on suunnilleen samanlainenko mun ja näyttis on sama. Suht samanlaiset koneet. Muistia vähän lisää ja uusi näyttis niin pyörii pelit hyvin. HD4830 tai HD4850 ois passeli tohon.
Kyllähän ne nytkin pyörisi =).
Absolutismi on alkoholiongelma.
|
jarkko.83
Senior Member
|
1. helmikuuta 2009 @ 15:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Uutta näyttistä kehiin...prossua ei kannata vielä vaihtaa,pärjäät tuolla vanhalla ihan hyvin.Jos löytyy hyvä cooleeri prossusta niin lisää kelloja.Seuraava päivitys olisi q9550 prossu,mut kannattaa odotella kun hinnat tipahtavat alaspäin.
Virtalähteen saatat joutua päivittämään parempaan.Sen toisen 2gt kamman voit ihan hyvin ostaa myös,ei paljoa maksa(15-20e).Voi se vähän auttaa latausajoissa.Muistaakseni xp tukee jotain 3 gigaa muistia,eli saat n.1gt lisää hyötymuistia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2009 @ 15:04
|
Mainos
|
  |
|
Niko838
Junior Member
|
1. helmikuuta 2009 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
joo kiitos näistä neuvoista :) olin itse miettinyt Geforce GFX260 tai vastaavaa tosin tuo on aika järeä kortti ja hintakin on korkea... en oikein ATI:n korteista perusta, en enää tiedä kumpi on se parempi hinta/laatu suhteessa... mutta katsoo nyt kun vielä kone hiukan vanhenee..
Ja todellakin, pelit pyörii hyvin, mutta kun kone vanhenee vielä niin alkaa päivittäminen tulla enemmän ajankohtaiseksi, katsotaan vielä vähän aikaa :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2009 @ 17:32
|