User Käyttäjä Salasana  

perjantai 6.6.2025 / 07:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uusi kone 500e
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi kone 500e
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
kasperius
Junior Member

1 tuotearvio
_
1. helmikuuta 2009 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hola!

Pitäisi saada kasattua mahdollisimman hyvä konepaketti ihan peruskäyttöön budjetilla n. 500 euroa. Ei mitään kummempia hienouksia, kone tuskin koskaan tulee edes näkemään mitään pelejä. Ei ulkonäkövaatimuksia. Vain toimivuus ja edullisuus ovat kriteerinä.
Kone tulee isovanhemmilleni. Itse sen osaan kyllä koota. Voi ehdottaa myös jotain pakettikonetta.

Pakettiin pitäisi saada kaikki:

Itse kone
Näyttö (mitä suurempi, sitä suurempi :)
Hiiri
Näppis
Käyttöjärjestelmä

Mahdotonta?
Rookye
Suspended permanently
_
1. helmikuuta 2009 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tosi pahan pistit mutta jos ei pasianssia kummempaa sillä tosiaan pyöritellä ja tietokonekkin saa näyttää jo kerran syödyltä niin tässä olsi sitten Arnadalta pakettikone hieman päälle budjettisi eli 520?.

*edit:Q*

Prosessori: AMD Sempron LE-1250 AM2 2,2GHz
Näytönohjain: GeForce6100
Keskusmuisti: 1gt 800MHz DDR2
Kiintolevy: 160GB 7200rpm SATA II

Emolevy: ECS 6100PM-M2
Virtalähde: 400W
Kotelo: Jet Delta mit 400W-VIRTALÄHDE
Optinen asema: POLTTAVA DVD ASEMA

Tietokone: Arnada SURF PC
Näyttö: Samsung SyncMaster 943NW
Näppäimistö: Logitech Internet 350
Hiiri: Wintech CM-5085 optinen hiiri
Kaiuttimet: Creative Inspire 245

Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Basic

Joudunkin jo varoittamaan sua, että tosta ei ole pelikoneeksi mitenkään ja tolla hintaluokalla jos näyttö, näppäimistö sekä hiiri ja käyttöjärjestelmä pitäis änkeä samaan syssyyn niin vois harkita käytettyä.

Mutta mikäli tää kone nyt menee isovanhemmillesi niin eiköhän tolla pärjää.

Melkoinen myyntipuhe, eikö totta?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2009 @ 16:27

kasperius
Junior Member

1 tuotearvio
_
1. helmikuuta 2009 @ 20:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jotenkin olen noita arnada-koneita vastaan jo ihan senkin vuoksi, että niitä on tällä palstalla tyrkytetty joidenkin ihan tietämättömien toimesta. Pyydän siis muita ehdotuksia. :)
Rookye
Suspended permanently
_
1. helmikuuta 2009 @ 20:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse löysin kyseisen yrityksen lehdestä (länsiväylä Helsinki-Espoo-Vantaa) että jos kyseessä olisi huijausmutoinen yritys niin eiköhän se olisi tullut ilmi.

Yrityksen asiakaspalvelusta en kyllä tiedä sen enempää kuin Jimssin tai Multitronicinkaan. Paketit sekä hinta/laatusuhde näyttävät katsottuani kuitenkin hyviltä.

Kenties sinun sitten tulisi harkita käytettyä konetta?

Kyhäsin nyt tollasen suht samanlaisen paketin. Tosta vielä huomaat, että jos osaat itse kasata pakettisi ja asentaa käyttöjärjestelmän niin saat sen reilusti alle 500?.

Nyt jos tätäkin yritystä tai pekttia kohtaan on jonkinlaisia ennakkoluuloja niin antaa sitten olla omalta osaltani!

Jos ei apu kelpaa niin ei sitä täältä kannata tulla pyytämäänkään.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2009 @ 20:56

Member

16 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2009 @ 00:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rookye:
Itse löysin kyseisen yrityksen lehdestä (länsiväylä Helsinki-Espoo-Vantaa) että jos kyseessä olisi huijausmutoinen yritys niin eiköhän se olisi tullut ilmi.

Yrityksen asiakaspalvelusta en kyllä tiedä sen enempää kuin Jimssin tai Multitronicinkaan. Paketit sekä hinta/laatusuhde näyttävät katsottuani kuitenkin hyviltä.

Kenties sinun sitten tulisi harkita käytettyä konetta?

Kyhäsin nyt tollasen suht samanlaisen paketin. Tosta vielä huomaat, että jos osaat itse kasata pakettisi ja asentaa käyttöjärjestelmän niin saat sen reilusti alle 500?.

Ja tuossakin säästetään, kun otetaan kasaus sekä käyttiksen asennus pois, koska ketjun aloittaja sanoo ensimmäisessä viestissään:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti "kasperius":
Itse sen osaan kyllä koota.
, eli suotta niitä laisinkaan laitoit. Vaikka sanoitkin, että voi jättää pois, mutta siltikin.
Muuten ihan hyvä paketti.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2009 @ 00:14

LateFIN
Junior Member
_
2. helmikuuta 2009 @ 03:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hehe, aika jännää että tähän arnada firmaan täällä törmäsin.

Arnada firman omistajan poika saattuu olemaan mun luokalla tuolla Omniassa ja voin sanoa, että ehkä se ei ole kusetusta, mutta voi olla hinnan kohdalla! :D

Että sellainen varoituksen sana, että kannattaa katsoa saisitko samanlaista konetta samanlaisilla osilla halvemmalla jostain muualta.

Mutta juu, kyllä niillä ihan liiketilat on täällä Espoossa että ei ne mitään suoranaista kusetusta ainakaan harrasta. Omat maahantuojat niillä kuulemma on ja kaikkea..

Lauri (Late) Ääpälä
1. OCZ DDR2 4GB, Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 Ghz, Asus P5QL PRO Intel P43 , Seagate Barracuda 7200.11 500gb & Western Digital Caviar Green 1TB, NZXT Tempest (koppa), nVIDIA XFX GeForce GTX260 896MB, Chieftec CFT-750-14CS 750W + Samsung Syncmaster 2343 Wide 23".

2. Paska Acer Travelmate 4200 kannettava.

Muut herkut: Logitech X-530 5.1 (Kaiuttimet), Razer Diamondback (Hiiri), Logitech G11 (näppäimistö) & fatal1ty kuulokkeet.
Mainos
_
__

_
kasperius
Junior Member

1 tuotearvio
_
2. helmikuuta 2009 @ 09:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse tilasin oman koneeni palat juuri Jimmssistä, joskin budjetti pelkälle koneelle oli 1100?... Eli ei minulla Jimmssiä vastaan mitään ole, eikä sinänsä Arnadaakaan. Tämä sivusto on vain opettanut suhtautumaan Arnadaan varauksella.

On se kumma, että jos avun pyytäjä kuitenkin sanoo, ettei halua jotain, niin heti tiuskitaan jotain avun kelpaamattomuudesta ja ettei sitä kannata tulla hakemaankaan.

Mites muuten prosessoripuoli tuossa koneessa mikä oli jimmsiistä kasattu??
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uusi kone 500e

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy