Olen tässä jonkun aikaa etsinyt ohjelmaa jolla voisi tehdä animaatioita. Kuvat ja äänet olisivat jo valmiina koneella eli ohjelman täytyisi vain yhdistää ne, niin että niiden ajoituksia ja paikkoja voisi muutella. Moni varmaa ehdottaa Windows Movie Makeria, mutta kuvanlaatu on aina tallennetuissa töissä aivan surkea. Ulead gif animatoria kokeilin, mutta ensinäkemän mukaan siihen ei saa ääntä?
Tärkeintä ohjelmassa olisi aijoitusten säätely ja myös se ominaisuus movie makerista, jolla pystyy häivyttämään edellisen kuvan hitaasti toiseen. Myös olisi kiva pystyä lisäämään lopputekstit samalla tavalla, mutta ei ole välttämätön ominaisuus, voin kikkailla ne muuten paikoilleen. Vesileimoja en tahtoisi töihini ja ohjelman ei ole pakko olla ilmainen, tietysti mielellään voisi olla. Tiedostomuodoksi haluan lopulliseen työhön .avi, joten sekin olisi yksi vaatimus ohjelmalle lisää.
Noissa MikroMaken linkin ohjelmissa puhutaan koko ajan 3D:stä. Itsehän olen ne kuvat tehnyt jo käsin ja skannannut koneelle. Luodaanko noilla ohjelmilla 3D animaatioita ainoastaan vai pystyykö jokaiseen itse liittämään vain kuvia yksi kerrallaan ja musiikkia mukaan?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti erkkituo: Hieman offtopic, mutta tietääkö kukaan hyvää ilmaista ohjelmaa, jolla voisi tehdä flash-animaatioita?
iSpring Free:
Kätevä iSpring Free muuttaa PowerPoint-esitykset nopeasti verkkoystävällisiksi Flash-videoiksi.
Ohjelma säilyttää valtaosan edistyneistä powerpoint-ominaisuuksista, kuten hyperlinkit ja animaatiot, ja pakkaa videon standalone-soittimeen.
Ohjelma on ilmainen. Lisäominaisuuksia kaipaavat käyttäjät voivat tutustua ohjelman kaupalliseen Pro-versioon.