PS2 - Laserin kalibrointi "sokeasti"
|
|
Moderator
|
6. maaliskuuta 2004 @ 09:24 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole aikaisemmin edes konetta aukaissut :)
no nyt on kone avattu ja olen tilanteessa, kuten kuvassa http://www.megagames.com/ps2/ps2swap/pic_06.jpg ja tässä laserin lähettyvillä on vain 1 pieni ruuvi...sitä varovasti ruuvaamallako tuota laseria saa tarkennettua? Vain tuota yhtä ruuvia eikä mitään muuta?
Olis kiva saada asiaan varmistus ennenkuin teen nyt yhtään mitään.
|
Moderator
|
6. maaliskuuta 2004 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
ei ketään "asiantuntijaa" paikalla?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. maaliskuuta 2004 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
jos haluat säätää laserin voimakkuutta niin olet väärällä puolella lukupäätä. tuota kalibrointia en lähtis kokeilemaan ilman levyä kiinni pitävää magneettia että ei tule liian lähelle. löysin kerran ohjeet kalibrointiin netistä mutta en muista sivua
|
Moderator
|
6. maaliskuuta 2004 @ 18:27 |
Linkki tähän viestiin
|
vai toiselle puolelle pitäs päästä...voi perhana :(
tulee ongelma noitten liuskien kanssa.
http://www.megagames.com/ps2/ps2_laser_calibration.shtml#Calibrating%20the%20PS%20Laser ...tollasta ohjetta oon kattellu.
Mä alan purkamaan vähän lisää konetta :)
Kellään tietoa mitä toi kalibrointi kustantaa liikkeessä säädettynä?
tai saako tuota lukuyksikköä erikseen ja valmiina säädettynä ostettua jostain?
Kiitti vinkistä, download, mutta sen verran vanha kone jo että koitanpa kattoo kumminkin mitä saan aikaiseksi!
edit: no nyt ollaan vissiin oikees paikas :)
tos laseryksikön toisel puolel yläkulmas on vierekkäin pari hopeenväristä ruuvia, niitä kai sit vähän vääntelemään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. maaliskuuta 2004 @ 19:14
|
Moderator
|
6. maaliskuuta 2004 @ 20:08 |
Linkki tähän viestiin
|
dohdii..päivitetääs ny vähä. Noita kahta ruuvia, jotka löysin niin käänsin niitä ihan vähän (ja tarkoitan todellakin, että ihan vähän!!) myötäpäivään etupaneelista katsoen.
dvd aseman kansi parilla pikkuruuvilla kiinni ja testaus...kattos kummaa, kaikki pelit lähtee hienosti yhtään nikottelematta taas käyntiin :D
mulla taitaa olla piileviä kykyjä (vai älytön säkä)!!! Ja todellakaan aikaisemmin en ollut edes koko lootaa uskaltanut avata :)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2004 @ 05:36 |
Linkki tähän viestiin
|
joo se on tosi tarkkaa hommaa. jos liikauttaa 1/10 osa millin niin saattaa hypätä 100 ohmia. muuta vaaraahan ei ole kuin että säätää vastuksen liian pienelle niin lukupää palaa. autotarvikeliikkeistä saa yleismittarin joka maksaa alle kympin. ei kannata mennä alle 600ohm. itsellä dvd 700 ja cd 800
|
Member
|
8. maaliskuuta 2004 @ 08:38 |
Linkki tähän viestiin
|
mika ei millään että en luottas sun taitohi mut ilmottele kun leipoo toi sun konees :D
tarttis meinaa iteki alkaa harkittee jotai tollast kun kone pitää aika hurinaa/surinaa ja pörinää kun noit "varmuus" kopioita on tullu pelailtuu
|
Moderator
|
8. maaliskuuta 2004 @ 08:51 |
Linkki tähän viestiin
|
nätisti se tossa ffx-2:sta pyörittää nytkin.
Joo, mä ilmotan kyl jos se levii. Toi ajatus on kyl takaraivos pyöriny et koskahan toi oikein laukee, kun itse näin näppituntumalta säätelee ilman mitään mittareita :D
..onhan toi jo vanha kone, mutta sainpahan toimimaan :)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
8. maaliskuuta 2004 @ 10:48 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla toiminut 700 ohmia dvd edellisessä modatussa koneessa 3 vuotta ja nykyisessä jo vuoden. edellinenki palo kaatuneesta mehusta ja ois varmaan peuhtonu vieläkin vuosia
|
Moderator
|
12. lokakuuta 2004 @ 20:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Päivitystä: Tää kone muuten toimii vieläkin hienosti =)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2004 @ 20:18
|
Moderator
|
20. huhtikuuta 2005 @ 08:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikkea sitä löytääkin vanhooista viesteistä xD
Ja muuten, kone elää ja voi hyvin edelleen =)..silti en operaatiota suosittele näppituntumalta tekemään.
|
Member
|
23. huhtikuuta 2005 @ 10:26 |
Linkki tähän viestiin
|
onhan se hienoa että kone voi hyvin :D
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
23. huhtikuuta 2005 @ 10:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu-u. Ja mullakin toimii edelleen tuo mistä kirjoitin tuohon. Kone ei ole enää mulla mutta toimii siitä huolimatta kaverilla.
|