Ajattelin heittää tällaiselta tyhmemmältä kysymyksen teille viisaammille minkälainen ohjelmakokonaisuus olisi hyvä koneelleni,koskien virusohjelmia ja haittaohjelmien poistajia.Mitä enempi lukee ja seuraa tuntuu että sekasemmaksi käy meikäläisen tajunta.
Itselläni oli Ad-Aware ohjelma jonka kuitenkin halusin vaihtaa pois.Yritin Anti-Spyware 7.5 ,mutten millään saanut sitä päivitettyä.Viimein sain Anti-Spyware 8.0 ladattua ja nyt se on mulla käytössä.Olen kyllä kuumeisesti hakenut siihen opasta tai joitakin ohjeita,koska asetukset kiinnostavat siinä ohjelmassa.Tuossa 7.5 versiossa kyllä löysin hyvät ohjeet.Mutta se ei tähän ohjelmaan auta.
Mielestäni tämä 8.0 versio on enempi viruksien etsijä kuin haittaohjelmien poistaja vai olenko väärässä?Nämä termit jotenkin vain sekoittuu.
Toinen ohjelma mikä mulla on koneella,on:Malwarebytes.Tämä on käsittääkseni puhdas haittaohjelmien poistaja.Vai olenko siinäkin väärässä.Sopiiko se aisapariksi tuolle 8.0 versiolle?
Kolmas mihin olen kyllä tyytyväinen,on:SpywareBlaster.Se pyörii taustalla ja on enempi ennaltaehkäisevä,jos näin voi sanoa!
Ajatteli,jos pystyisitte antamaan vinkkiä nuihin kahteen ensimmäiseen ohjelmaan.Sopiiko ne yhteen tai mikä olisi parempi vaihtoehto!Kuitenkin haen yleensä ilmaisversioita!Tietysti voi sanoa mielipiteensä kaikista kolmesta.Kokonaisuutta kuitenkin etsin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PETE11: Moikka
Itselläni oli Ad-Aware ohjelma jonka kuitenkin halusin vaihtaa pois.
Hyvä :)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PETE11: Yritin Anti-Spyware 7.5 ,mutten millään saanut sitä päivitettyä.
Tuki loppunut vuodenvaihteessa joten turha yrittääkään :)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PETE11: Viimein sain Anti-Spyware 8.0 ladattua ja nyt se on mulla käytössä.Olen kyllä kuumeisesti hakenut siihen opasta tai joitakin ohjeita,koska asetukset kiinnostavat siinä ohjelmassa.
Mielestäni tämä 8.0 versio on enempi viruksien etsijä kuin haittaohjelmien poistaja vai olenko väärässä?Nämä termit jotenkin vain sekoittuu.
On AntiVirus ohjelmisto, eli jos sull aoli ennestään joku AntiVirus esmes:Avast, antivir jne.. Niin joku pois.
Vain yksi AntiVirus ohjelma kerrallaan
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PETE11: Toinen ohjelma mikä mulla on koneella,on:Malwarebytes.Tämä on käsittääkseni puhdas haittaohjelmien poistaja.Vai olenko siinäkin väärässä.Sopiiko se aisapariksi tuolle 8.0 versiolle?
Sopii minkä tahansa AntiViruksen aisapariksi skannaamiseen, ilmaisversio EI sisällä taustasuojaa.
Ja on hyvä skanneri.
Muista pitää vähintään Winukan palomuuri päällä, ei kumminkaan jos sulla on joku muu ohjelmistomuuri.
Muuten riittää nuo, kunhan katot ettet klikkaile kaikkea liikkuvaa netissä etkä aja jokaista kräkkiä :P
Pidä ohjelmat sekä käyttöjärjestelmä päivitettynä niin aika vaikeaa on winukkaakin vahingossa saastuttaa :)
Jouduin pakostakin tästä luopumaan tämän viimeisen ohjelman minkä latasin koneelleni,nimittäin tämän AVG version (8).Asensin sen monta kertaa ja saman verran poistin.Aina kun sain sen koneelleni niin en enää saanut verkkoyhteyttä mihinkään.Yhteys oli siis poissa.Kokeilin sitä tosiaan useamman kerran ja aina näkyy olevan sama juttu.Nyt on hakusessa ohjelma sen tilalle.Kuitenkin vastauksestasi oli hyötyä minulle,koska ehkä hieman aukesi tämä kokonaisuus.Pitää tosiaan alkaa etsimään ohjelmaa sen tilalle...