Olen tässä noin vuoden ajan yrittänyt selvittää onko mahdollista saada poltettuja ps2-pelejä toimimaan ilman mod-piiriä tai swappilevyjä. [Huom. ethän käytä viestini sisältämää informaatiota laittomuuksiin!!!] Nyt minulle välähti eräs idea mieleen:
Kaikkihan varmasti tietävät, että kopioidun ps1-pelin saa toimimaan ensin laittamalla pleikkariin tavallisen ps1-pelin (minkä vain) ja pelin käynnistyessä vaihtamalla sen poltettuun peliin. Pelit voivat olla mitkä tahansa, kunhan molemmat ovat PS1-PELEJÄ. Pleikkarin kansi pitää olla modattu. Sama ei kuitenkaan toimi ps1-peli <---> ps2-peli
tyylillä. Olen ajatellut, että kun minulla on AR Maxin levykuva (ps2) ja poltan sen CD-levylle, niin onko mahdollista huijata ps2:ta luulemaan AR Max Cd-levyä ps1-levyksi, esim. jotenkin patchaamalla levykuvan tai kopioimalla jonkun aidon ps1-pelin suojaustiedot kyseiseen levykuvaan ja täten käynnistämään levy sen aidon ps1-pelin avulla (kuten ensimmäisellä rivillä lukee). Ymmärsittekö mitä ajan takaa? Haluaisin kuulla onko tämä teoriassa tai käytännössä mahdollista ja jos on niin miksi ja miten... Uskon että on pakko olla keino huijata ps2:ta luulemaan ps2-levyä ps1-levyksi.
Lainaus:Kaikkihan varmasti tietävät, että kopioidun ps1-pelin saa toimimaan ensin laittamalla pleikkariin tavallisen ps1-pelin (minkä vain) ja pelin käynnistyessä vaihtamalla sen poltettuun peliin
muistan joskus pleikkarilla (psx) kun joku vahingossa potkas luukun auki kesken pelin, hyvin pelaili vaikka ei olis ollut mitään levyä sisällä :P
Kyllä se toimii swappaamalla PS2 peli PS2 kopiollakin, mutta 1/100 kerrasta toimii, jos silloinkaan.
Tosin edellämainittuun on helpompikin konsti, teet levyimagen jostain pelistä jossa pää- .elf tiedosto käynnistää toisen .elf tiedoston(kuten 007:under fire, joku raimbow six kai yms.), korvaat sen toisen haluamallasi tiedostolla, säilyttäen tiedoston koon(ei varma) ja raidan levyllä. Sitten pelaat peliä kunnes tulee toisen tiedoston käynnistyskohta, ja swappaat levyn. Näin pääset käynnistämään minkä vaan .elf tiedoston, josta taas voit jatkaa eri ohjelmiin.
Ja poltettua levyä ei voi patchata jotta se kävisi aidosta, jos voisi, ei modpiirejä tarvittaisi.
Ja kun kerran käynnistät mitä vain PS1 juttuja PS2:lla, niin takaisin ei ole tulemista PS2-tilaan, ennen kuin painat resettiä.
The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves. Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster
Lainaus:Tosin edellämainittuun on helpompikin konsti, teet levyimagen jostain pelistä jossa pää- .elf tiedosto käynnistää toisen .elf tiedoston(kuten 007:under fire, joku raimbow six kai yms.), korvaat sen toisen haluamallasi tiedostolla, säilyttäen tiedoston koon(ei varma) ja raidan levyllä. Sitten pelaat peliä kunnes tulee toisen tiedoston käynnistyskohta, ja swappaat levyn. Näin pääset käynnistämään minkä vaan .elf tiedoston, josta taas voit jatkaa eri ohjelmiin.
Siis tarkoitatko että jos laitan esim. Swapmagic.elf -tiedoston alkuperäisen elf:in tilalle, niin voin vaihtaa levyn swapmagic -levyksi? Pitääkö minun ottaa/tehdä levystä elf. -tiedosto jonka laitan ps2 -pelin kopioon. Ja mistä tiedän milloin elf. vaihtuu pelattaessa? Selitätkö tarkemmin... :)