Eli taas tämmönen, että utorrent sanoo: Ei yhdistettävissä. Palomuuri/reititin rajoittaa verkkoliikennettäsi. Sinun täytyy avata portti jotta muut voivat ottaa yhteyttä sinuun.
Kyllä, olen lukenut noi sen 100 kertaa, mutta kun ne ovat minulle vaan hepreaa tjsp. Palomuuria minulla ei ole päällä.
Lainaus:Tässä vähän pikaohjetta, toivottavasti selviäisi näillä :)
1. Ota nettipiuha irti modeemista
2. Määritä koneen ip-osoitteeksi lähiverkko-osoite (esim. 192.168.0.1)
3. Avaa nettiselain (Explorer, Firefox tms.)
4. Kirjoita osoiteriville 192.168.1.1 ja avaa se
5. Selain kysyy salasanaa, joka on 1234 (adminin salasana)
-> vinkiksi, "user"- eli peruskäyttäjän salasana on user
6. Selain kysyy salasanan vaihtoa, ei ole pakko jos et halua.
7. Selaimen pitäisi nyt kysyä joko wizardia tai advanced setupia. Valitse advanced.
8. Vasemmassa reunassa on valikko, josta löytyy kohta Network. Sinne siis.
9. Sen alta pitäisi löytyä NAT, joka siis pitäisi poistaa käytöstä. Disabled siihen siis. Alareunasta tai jostain päin pitäisi löytyä "apply"- tai joku sellainen nappula. Painapa sitä siis.
10. Security-välilehden alta löytyy palomuurin asetukset, sinne siis portit auki tai koko palomuuri pois käytöstä, jos et sitä tarvitse. Taas etsi apply-nappula ja paina sitä.
11. Asetusten määrittämisen jälkeen oikean yläkulman logout-nappulalla pääsee pois. Kannattaa mennä tätä kautta pois, jotta ei tule mitään ongelmia :)
Sitten vain nettipiuha kiinni ja ip-osoite takaisin noutoon. Nyt pitäisi toimia. http://www.zyxel.fi löytyy myös ohjeistusta, en ihan tarkkaan itse muista, mutta melkeen ne samaan tapaan menee kaikissa modeemeissa :)
P.S: Jos modeemi ei enää yhdistä ollenkaan nettiin noiden asetusten muuttamisen jälkeen, ota takaisin yhteys modeemille, sieltä pitäisi löytyä alkuperäisten asetusten palauttaminen.
Tossa oli aika selkeet ohjeet, mutta ensinnäkin: Mistä tiedän ton lähiverkko-osotteen? Tossa oli esim. 192.168.0.1 sitä oon kokeillu mutta ei toimi?