User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 21.1.2026 / 05:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > uusi näytönohjain
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi näytönohjain
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mixpixx
Suspended due to non-functional email address
_
1. maaliskuuta 2009 @ 23:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä siis oon hommaamassa uutta näytönohjainta koneeseen 100 eurolla. Sain jo vinkkiä että kannattaa hommata tuo http://www.elektroni.fi/?product=13436

Mutta haluaisin tietää että kuinka paljon tuo oikeen parantaa asetuksia? Nykynen tietokoneen specci on:

Intel Core 2 quad CPU Q6600 @ 2.40 Ghz (4CPUs), about 2.4GHz
vista-32
DirectX10
3070MB RAM (200GT vapaata)
Nvidia GeForce 8600GS 1779 MB

Eli jos vaihtois ton 8600 GSän tohon Sapphire 4830 HDseen niin oisko kovin iso ero? Tällä hetkellä pyöritän COD4ää aika pienillä grafiikka asetuksilla (tais olla 1200 x 800 about ja loput kaikki off / low, Sillon ei tuu yhtää FPS droppia ellei oo paljon ruohoa näkyvissä) Eli saisko cod4 pelattua esim high settingeillä?

kiitos kaikille vastauksille etukäteen.
mrcheeky1
_
2. maaliskuuta 2009 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Valtava tehoero, et tule katumaan vaihtoa.

Q6600 @ 3,6GHz | Asus P5Q Deluxe | 4 Gt DDR2 (4 x 1 Gt) | Leadtek GeForce GTX260 Extreme+ | Antec P182 | Corsair HX520 | WD VelociRaptor 150GB | Samsung SpinPoint F1 750GB | Vista Home Premium 64-bit
Jäähdytys: D-Tek Fuzion V2 | ThermoChill PA120.3
mixpixx
_
2. maaliskuuta 2009 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä sitä että kun mulla on toi vanha geforce 8600 GS joka tuli konepaketin mukana siis niin jos ostan uuden, niin antaisin vanhan mun veljen koneelle mutta ku eikö niihn pidä olla joku asennus levy mukana? eikä siinä paketissa mun mielestä ollu mitää levyä.
Member

5 tuotearviota
_
2. maaliskuuta 2009 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mixpixx:
Vielä sitä että kun mulla on toi vanha geforce 8600 GS joka tuli konepaketin mukana siis niin jos ostan uuden, niin antaisin vanhan mun veljen koneelle mutta ku eikö niihn pidä olla joku asennus levy mukana? eikä siinä paketissa mun mielestä ollu mitää levyä.
Jos siis annat vanhan näytönohjaimen veljesi koneeseen, niin ajurit kyllä löytyy netistä, joten ei huolta sen suhteen.
Senior Member

38 tuotearviota
_
2. maaliskuuta 2009 @ 16:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja ei niitä ajureita muutenkaan kannata levyltä ottaa siinä on aina wanhat versiot valmistajan sivuilta saa uusimmat ja parhaimmat.

Ja näyttiksen valintaa koskien sen verran, että toi näyttis on ainakin toistaseks ylivoimanen omassa hintaluokassaan, mutta tollasen huomasin tossa eilen >click< Että jos ei kauheen kiire oo ni toi vois olla mahollisuus.
mixpixx
_
2. maaliskuuta 2009 @ 20:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä joo että onko siinä sapphire hd 4830 samanlainen se liitintä juttu kun tossa nvidia geforce 8600 gs? satuin kuulemaan että olemassa erilaisia liitintä juttuja.

Sitte vielä että pitääkö toho sapphire hd 4830 joku tietty suuri virtalähde tjsp? jos joo niin kuinka iso ja mistä näen oman koneen virtalähde jutun.

Ja vielä että kun kattelin vaan oman koneen nvidia geforce 8600 gs näytönohjainta niin näyttää että siinä on sellainen virtalähde johto kiinni koneeseen, ja myös siinä sapphire hd 4830 näyttiksessä näyttäis olevan. Eli voisiko joku kertoa tarkoin että miten vaihetaan sellanen näytönohjain missä on se virta johto. Osaan jo muuten ottaa ja laittaa takas näyttiksen.

kiitos
Member
_
2. maaliskuuta 2009 @ 20:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virtalähteen tiedot näät avaamalla koneen ja katsomalla virtalähteen sivussa olevasta tarrasta. Katso ensinnäkin kuinka paljon tuo antaa 12V -linjalla.

Ja jos haluat tuon 8600GS pistää tohon veljes koneeseen niin katso että siinä on PCI-E väylä, mikä siinä todennäköisesti on ellei kone ole sitten hieman vanhempi. Katso onko siinä AGP vai PCI-E , jos siinä on AGP joudut hankkimaan uuden näytönohjaimen joka on AGP väylänen mutta jos se on PCI-E tämä 8600GS menee siihen hyvin.

AMD Phenom 9650 @ 3ghz, M3A78, 3GB Kingston DDR2667, 8800GTX 650\1000, Chieftec 450W
Fujitsu Siemens XA 2528-12P, 8600M GS, 3GB, WinVista ultimate, Turion TL-56 ~ 1.8GHZ
Alienware AREA-51 M17X: 8800GTX X2, 160GB, 2GB DDR2, Core2Extreme X9000 2.8ghz
Mainos
_
__

_
mixpixx
_
2. maaliskuuta 2009 @ 20:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ookke kiitos mr47. luulen kyllä että siinä on se PCI-E väylä kun se kyllä on aika uus, mutta tarkistan silti vielä.

Nyt vaan hiton tarkat ohjeet sen näyttiksen jossa on virtajohto jutun asentamisessa. =)

(Tai pistäkää linkkiä jos on jo joku hyvin opastettu topic)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > uusi näytönohjain

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy