Ongelmana on etten pysty millään lailla vaikuttamaan korttini tuulettimen elämään ja sen verran voin valaista että kortin melutaso tuulettimen hurratessa täysillä on rasittava!
Olen kokeillut SpeedFania, RivaTuneria sekä Asuksen omaa PCProbea, mutta millään en ole onnistunt vaikuttamaan mihinkään koneeni tuulettimiin. nTunekaan ei säädä tuuletinta kuin 3D-tilassa.
Olisko ehdotuksia paremmista coolereista? Entäs kun kortissani oli 2 paikkaa tuulettimen kaapelille. J6 ja J8 ja tällä hetkellä se on J8-pinnissä. Onko näillä jotain vaikutusta?
Sori nyt, mutten viitsinyt aloittaa uutta threadia koska asiani on aikas saman kaltainen. Eli mulla on Club 3D 9800 GT Arctic, ja meinasin et oliskos tuohon olemassa hyvää aftermarket jäähyä, tollasen bongasin mut se on tuohon GTX:ään, sopiskohan GT:henkin?
"Ongelmana on etten pysty millään lailla vaikuttamaan korttini tuulettimen elämään ja sen verran voin valaista että kortin melutaso tuulettimen hurratessa täysillä on rasittava!"
Mun kortti on kyllä hiljainen ku mikä, vaikka onkin Clubin omalla jäähyllä, mites sulla on muu jäähdytys hoidettu? ja mitä näyttää muut lämmöt, jos meinaan muu kone toimii kiukaana, niin helposti se näyttis yrittänee pelastaa omia piirejään, en tosin tiedä että onko noissa lämpöjen mukaan säätyvä tuuletus. ECS 8500GT:ssä oli, se alkoi toimimaankin vasta kun kämpässäkin oli yli kolmekymmentä astetta, tuo siis kesällä. Muu rauta hikoili oikein kunnolla, heikon jäähdytyksen johdosta.
Ei siellä tuulettimessa mitään pölyä/muuta paskaa ole? Muuten aikas outo juttu, ja olikos sun kortti tollanen?: