User Käyttäjä Salasana  

perjantai 1.8.2025 / 22:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prossun kellotus....
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Prossun kellotus....
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

1 tuotearvio
_
4. maaliskuuta 2009 @ 12:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jooh, eli prossun kellotus kiinnostais mutta... en oo koskaan kellottanu enkä tiiä uskoltaako tollasta lähtee tekemään :P

Vinkkejä kellottamiseen kaivattaisiin...

Emo: http://www.multitronic.fi/?prod=M3A78-T
Prossu: http://www.multitronic.fi/?prod=HDZ940XCGIBOX
Halppis muistit: http://www.multitronic.fi/?prod=KVR800D2N6K2%2F4G

Onko noista emosta/muisteista mihinkään kellottamisessa + Prossussa on alkuperäinen cooleri...
TSK_Fin
Member

2 tuotearviota
_
4. maaliskuuta 2009 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noilla kamoilla en kummemmin itse alkaisi kellottelemaan ellei ole jotain galaktisen suurta syytä miksi valita amd. Olen nähnyt monia 3dmark06 tuloksia joissa on ollut tuo amd 4-ydin prossu ja sille huippu emo ja sit joku hd4870 näyttis niin... Tuolla on irronnu joku 16500 pistettä max kellotuksilla ilmajäähyllä. Itselläni on Intelin E8400 2-ydin prossu ja P5Q emo niin irtoo hyvin se 17000... Suosittelen siis miettimään tuota Intelin puolta kumminkin, tosiaan jos on kellotus mielessä... Mutta itse kellotuksesta, biossista väylää nostamalla pykälä kerrallaan pääsee kellotuksessa hyvin alkuun. Intelissäni on kerroin 9 ja 333Mhz väylä vakiona, se tekee siis sen vakio 3Ghz kellotaajuuden. Sit kun tota väylää nostaa vaikka 400Mhz niin sillonhan kellotaajuus on jo 9 * 400 = 3,6Ghz... Sitten kun ei enää pysy vakaana nii CPU Core volttia pikkuse lisää... Kaiken teet kuitenkin omalla vastuullas, muista se! Ja ota huomioon et jos Intel venyy 4,5Ghz asti nii ei se tarkota että amd pystyisi samaan. Amd kun yleensä ei ole pärjännyt kellotaajuuksissa. En tietysti mene väittämään mitään varmaksi sillä onhan tuo uus amd phenom II saatu vissiin typellä venyyn yli 6Ghz?

E8400 @ 4GHz + Thermalright Ultra 120 Extreme + Scythe Ultra Kaze | Asus P5Q Pro | Club3D HD4870 GDDR5 512MB + Arctic Cooling Accelero S1 rev.2 + Scythe Ultra Kaze | 2 x Kingston HyperX DDR2 1024MB 1066MHz | Samsung 320GB | Samsung DVD-asema | Antec Nine Hundred | TerraTec Aureon Fun 5.1 Audio | Corsair VX550W | Samsung 20" 2ms LCD | 3DMark06: ~17600 | 3DMark05: ~26000
Member

1 tuotearvio
_
4. maaliskuuta 2009 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mjooh, en kyl mitää 3dmark pisteitä oo havittelemassa, vaan pelaamista korkeilla resoluutioilla/asetuksilla :P Jos nyt edes jonkin aikaa kestäis tuo prossu ilman kellotuksia ...?
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
4. maaliskuuta 2009 @ 22:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuolla pelitkin pyörii ihan hyvin.

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
Member

7 tuotearviota
_
4. maaliskuuta 2009 @ 23:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TSK_Fin:
Noilla kamoilla en kummemmin itse alkaisi kellottelemaan ellei ole jotain galaktisen suurta syytä miksi valita amd. Olen nähnyt monia 3dmark06 tuloksia joissa on ollut tuo amd 4-ydin prossu ja sille huippu emo ja sit joku hd4870 näyttis niin... Tuolla on irronnu joku 16500 pistettä max kellotuksilla ilmajäähyllä. Itselläni on Intelin E8400 2-ydin prossu ja P5Q emo niin irtoo hyvin se 17000... Suosittelen siis miettimään tuota Intelin puolta kumminkin, tosiaan jos on kellotus mielessä... Mutta itse kellotuksesta, biossista väylää nostamalla pykälä kerrallaan pääsee kellotuksessa hyvin alkuun. Intelissäni on kerroin 9 ja 333Mhz väylä vakiona, se tekee siis sen vakio 3Ghz kellotaajuuden. Sit kun tota väylää nostaa vaikka 400Mhz niin sillonhan kellotaajuus on jo 9 * 400 = 3,6Ghz... Sitten kun ei enää pysy vakaana nii CPU Core volttia pikkuse lisää... Kaiken teet kuitenkin omalla vastuullas, muista se! Ja ota huomioon et jos Intel venyy 4,5Ghz asti nii ei se tarkota että amd pystyisi samaan. Amd kun yleensä ei ole pärjännyt kellotaajuuksissa. En tietysti mene väittämään mitään varmaksi sillä onhan tuo uus amd phenom II saatu vissiin typellä venyyn yli 6Ghz?
Samaa mieltä. Kyllä AMD on huonompi vaihtoehto. Intel on parempi, vaikka hinnat ovat kovempia. Hinta se onkin yksi niistä (harvoista) AMD:n valteista, mm. AMD:n kerroinlukottomat Black Edition-prosessorit ovat tyyliin ~250-300e, kun taas intelin Extreme-mallit puolestaan ovat jo tonnin luokkaa. Tehossa ja ym. pelisuorituskyvyssä AMD jää kakkoseksi.

Jos aikoo kellottaa vähänkään enemmän, tyyliin yli 500MHz on lähes väistämätöntä/pakollista vaihtaa jäähy parempaan. Esim. Noctuat ovat hyviä, voittaneet monia testejä. Vakiojäähy on lyhyesti sanottuna susi.

Itse ehdottaisinkin sinulle (jos et nyt ole välttämättä AMD:n kannalla) esim. Quad 6600 ja Asuksen P5Q-emoa, ja tähän pakettiin vielä lisäksi se Noctua NH-U12P (olikohan se noin??) niin alkaa kelloilut onnistumaan. Hinta kuitenkin pysyy alhaisempana ja tehoa on varmasti enemmän kuin AMD:llä, VAIKKAKIN kellotaajuus on vakiona 2.4GHz. 6600 nimittäin kellottuu todella hyvin.

Kellotuksesta löytyy monia sivuja mm. googlettamalla.
http://lmgtfy.com/?q=prosessorin+kellotus

Ei kai se nyt niin vaikeaa ole?!?

Muistit ovat ihan ok. Ei niiden tarvitsekaan olla mitään tyyliin 100? 2gigaa. Tietysti jos haluat maksaa (ja on millä maksaa) enemmän niin mikä ettei. Kyllä niihinkin rahat helposti saa upotettua.

Savun hälvettyä tarkastamme kytkennät.

Q9550 XGHz, Asus P5Q, 4gt Kingston HyperX 1066MHz, Noctua NH-U12P, Corsair 400W, GeForce 9600GT, WD Caviar 640GB
Azzo85
Member
_
5. maaliskuuta 2009 @ 01:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa kaivaa vanhat tietokoneen romut kaapista/varastosta ja ruveta niillä reenaan, ellei sulla ole rahaa heti tarvittaessa käydä ostaan uus prossu kärähtäneen tilalle :)

Testi
Senior Member

23 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 03:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AMD Sykkii vitun hyvin. Ei kantsi ostaa vanhaa Inteliä, jos saat uudemman Phenomin, jos on varaa ostaa I7 niin sitten, muutoin ota tuo Phenom, kellottuu ihan riittävästi ja toimii kunnon näyttiksen kanssa loistavasti (=ei töki isoilla resiulla). Eli osta ihmeessä toi ellet ajatellut pistää tonnia koneeseen!
Ja nuo intelit mihin jätkät vertaa taitanee olla kaksi ytimisiä, ja Phenom mistä itse kyselit on neljä ytiminen. Ja kellottuu tuokin sinne 3,6-3,8Ghz tunnelaan. Ja muista vielä ettei noissa E sarjalaisissa taida olla sisäistä muistin ohjausta, mikä tässä tapauksessa ainakin kallistuu ton Phenomin puoleen. Mutta lybyestu virsi kaunis, AMD. Tai vertaa tota vakiona/kellotettuna Intelin E 8400- Q6600, ja hintoja.
Toi fenomi maksaa muuten 249E verkkokaupassa..

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. maaliskuuta 2009 @ 04:03

Senior Member

2 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 06:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Squbbe:
AMD:n kerroinlukottomat Black Edition-prosessorit ovat tyyliin ~250-300e
Missäs ne noin kalliita on? verkkokauppa.com 214? ja Jimms 216?. Eiköhän tuo ole kuitenkin parempi sijoitus, kuin joku 2-ytiminen prossu, niistä kuitenkin joutuu sen +150? pulittamaan. Varmasti kuitenkin koko rahan arvoisia, ei siinä ketään, mutta eiköhän se tässä vaiheessa kuitenkin kannata kallistua 4-ytimisen puolelle. Intel vai AMD, ihan sama

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 07:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hinta. Se on suuri asia joka ajoi minutkin ostamaan Phenom II 940BE:n. Vieläpä ennätyksellisen hyvä kellottuvuus lisäsi kiinnostusta. Itselläkin tuo kellotus on ollut mielessä vaikkakin vakaita asetuksia ei ole vielä löytynyt. Ehkä siksi etten ole tehnyt tätä koskaan ennen eli kokemus puuttuu :)

AMD ja Ati lähestyvät kuluttajaa yleensä hintansa ajamalla edulla. Monella sivulla on esitetty Intelin ja Amdn pelikuvaa vierekkäin ja kysytty mitä eroa niillä on? Vastaus on tietysti ei mitään mutta sitten isketään kokoonpanon hinta kehiin niin alkaa sitä ero olemaan.

Suositteluni annan Phenom II 940 Black editionin puolesta. Minulle peli tehoa on ihan riittävästi kun Crysiskin suostuu toimimaan 1680 resolla 8*AA:lla ja all very highlla DX10 fps ~30 ja DX9 fps ~40.

Jos pudottaa kaikki high ja säilyttää muut asetukset sekä DX9 niin ollaan jo lähenpänä 50.

Ei herneitä! ;)

Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

TSK_Fin
Member

2 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 07:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ymmärtänyt sitä kun joku tuossa sanoi että jos ostaa intelin nii ei viitsi alkaa maksaa mitää tonnia? No tuskin kuitenkaan kukaan perusjuntti ostaa heti ekaks kellottelu prossuks mitää intelin extreme quadia? Itse ostin sigussa näkyvän intelin prossun ~160e, P5Q Pro kellotus emo ~120e ja HD4870 230e. Noista tulee yht joku vähän päälle 500e... En todellakaan oo ollu pettyny hintaan tai tehoihin. Et jos haluatte maksaa amd 4-ydin prossusta joku 220e ja tunnetusti joku 200e hyvästä amd sopivasta emostakin niin onhan siinä jo paljonki paskaa... Näyttis viä nii ollaa jo 600e:ssa. Sanokaapas 4-ytimen kannattajat et jos amd 4-ydin häviää kellotettunakin 3dmark06 testissä intel 2-ydin prossulle nii missä ne hyvät 4-ytimen tehot sit näkyy jossei edes 3dmarkin suht raskaissa testeissä? EDIT: Kattelin tossa et jollain oli toi phenom II prossu 3848Mhz eli nähtävästi kaikki tehot revitty prossusta ja sit hieman parempi näyttis kuin minulla eli siis mulla toi mikä sigus ja tällä toisella tyypillä 1GB muistia mutta muuten sama näyttis nii pisteitä 3dmarkista sai 17,6k... Itse oon saanu intelin e8400 kellotettuna 17,3k. Et jos haluatte amd kannattajat ostaa amdn tuon 300 pisteen takia ja maksaa enemmän turhasta nii siitä vaa.

E8400 @ 4GHz + Thermalright Ultra 120 Extreme + Scythe Ultra Kaze | Asus P5Q Pro | Club3D HD4870 GDDR5 512MB + Arctic Cooling Accelero S1 rev.2 + Scythe Ultra Kaze | 2 x Kingston HyperX DDR2 1024MB 1066MHz | Samsung 320GB | Samsung DVD-asema | Antec Nine Hundred | TerraTec Aureon Fun 5.1 Audio | Corsair VX550W | Samsung 20" 2ms LCD | 3DMark06: ~17600 | 3DMark05: ~26000

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. maaliskuuta 2009 @ 08:29

TSK_Fin
Member

2 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 08:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86:

Suositteluni annan Phenom II 940 Black editionin puolesta. Minulle peli tehoa on ihan riittävästi kun Crysiskin suostuu toimimaan 1680 resolla 8*AA:lla ja all very highlla DX10 fps ~30 ja DX9 fps ~40.

... Joka kerta kun oon kuullu jonku selittävän amdn tehoista niin aina on sanottu että "pelitehoa on ihan riittävästi"... Tuo kuulostaa joka kerta siltä että todellakin hyviä tehoja nuo amdt eivät koskaan tarjoa. Jos joku kysyy amd kannattajalta että onko amd hyvä vai huono nii aina tulee sama vastaus "ihan riittävä". Amdsta ei koskaan saa sitä käsitystä että sen ostaisi tehojen takia, aina vaan joku hinta, hinta siksi koska se on alhainen koska tehoja ei ole eli maksaa vähän koska tuote on paska.

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 08:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Totta. Mutta kuka on niin idiootti että maksaa ylimääräistä vaikka 1000 pisteestä 3DMarkissa. Jolla ei ole mitään tekemistä pelitehon kanssa. Jo FPS jossain pelissä pyörii vaikka 70 tienoilla ja 500e kalliimmalla koneella se pyörii 100:ssa niin onko siinä mitään järkeä?!

Tämä on sitten aina tätä samaa kädenvääntöä. Mopopojille ei ole sama ajaako Suzuki PV:llä vai Skootterilla vaikka molemmat kulkis 45. Sohvaperunoille ei ole aivan sama seisooko siinä tvn vieressä PS3 vai X360.

Jos sitä Frapsia ei siellä näytöllä käytä pelin aikana ja koneiden ero on vaikka 200e niin sillä ruudulla ei välttämättä näy mitään eroa.

Päivänä muutamana nauroin aivan katollaan kun joka taneli väitti kivenkovaan näkevänsä 2ms näytöllä viivettä. Tuokaa sen kaverin silmät mulle. Niille on käyttöä.

Lisättäköön nyt vielä että henkilökohtaisesti en ostaisi vanhaa tekniikkaa. Q6600 on juuri sitä. Ainakin kun minä päivitän konetta ostan uusinta tarjolla olevaa joka hintansa puolesta pärjää parhaiten. Uusimmat tarjolla olevat ovat Core i7 ja Phenom II. Jos hintalappu vähänkään kiinnostaa niin AMDhän sieltä napsahtaa. Henkilölle jolle on aivan sama ostaako 30v vanhan ferrarin vaiko -08 mallin audin samalla hintalapulla, ei muutakun onnee!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. maaliskuuta 2009 @ 09:14

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 09:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nähnyt monia 3dmark06 tuloksia joissa on ollut tuo amd 4-ydin prossu ja sille huippu emo ja sit joku hd4870 näyttis niin... Tuolla on irronnu joku 16500 pistettä max kellotuksilla ilmajäähyllä.
Max kelloilla?!!? öö.. menee mulla ainakin yli ihan vakiona.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3733562.jpg

Member

7 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Lisättäköön nyt vielä että henkilökohtaisesti en ostaisi vanhaa tekniikkaa. Q6600 on juuri sitä. Ainakin kun minä päivitän konetta ostan uusinta tarjolla olevaa joka hintansa puolesta pärjää parhaiten. Uusimmat tarjolla olevat ovat Core i7 ja Phenom II. Jos hintalappu vähänkään kiinnostaa niin AMDhän sieltä napsahtaa. Henkilölle jolle on aivan sama ostaako 30v vanhan ferrarin vaiko -08 mallin audin samalla hintalapulla, ei muutakun onnee!
En tiennytkään että 6600:sella on ikä jo 30 vuotta. Mutta olet oikeassa, se 775-kanta on jo vanha, mutta ei se nyt ihan muinainen kuitenkaan ole.
Jos vertaat Intelin quad 6600:sta 30v vanhaan ferrariin ja AMDn uutta phenomia uuteen Audiin, ja tehot ovat samat, niin kertookohan tämä jotenkin AMDn hitaasta tuotekehityksestä? Jos kerran intelillä oli 30v sitten samantehoinen rossu kun AMDllä nyt.

Meni nyt (jälleen) kädenväännöksi. Lopullinen mielipiteeni on, että osta intel. Sanokoot amdn kannattajat mitä lystää.

Q9550 XGHz, Asus P5Q, 4gt Kingston HyperX 1066MHz, Noctua NH-U12P, Corsair 400W, GeForce 9600GT, WD Caviar 640GB
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 15:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Squbbe:

En tiennytkään että 6600:sella on ikä jo 30 vuotta. Mutta olet oikeassa, se 775-kanta on jo vanha, mutta ei se nyt ihan muinainen kuitenkaan ole.
Jos vertaat Intelin quad 6600:sta 30v vanhaan ferrariin ja AMDn uutta phenomia uuteen Audiin, ja tehot ovat samat, niin kertookohan tämä jotenkin AMDn hitaasta tuotekehityksestä? Jos kerran intelillä oli 30v sitten samantehoinen rossu kun AMDllä nyt.

Meni nyt (jälleen) kädenväännöksi. Lopullinen mielipiteeni on, että osta intel. Sanokoot amdn kannattajat mitä lystää.
Kuinkahan ajatuksen kanssa mahdoit lukea tuon tekstin? 775 kanta on sisänsä vanha koska uusi kanta tuli i7n myötä. Tulevaisuutta ajatellen 775 kanta voi olla vanha jo esim vuoden sisään, eikä uusia prossuja sille enää tule. Tällöin päivittäessä joutuu jälleen ostamaan emolevyn ja parhaassa tapauksessa koko setin.

En tarkoittanut verrata Q6600:sta 30 vuotta vanhaan ferrariin. Tarkoitus oli verrata vain ostaakko uutta tekniikkaa vaiko vanhempaa jonka uutuudet tulevat vähenemään vuoden parin sisään. Uuden kannan myötä.

Myönnän että AMD on ollut pitkään täyttä peetä kellottajien silmissä. Uusi Phenom II nyt sattuu vaan olemaan suuri parannus tällä saralla. Ilmalla Menee kuitenkin 3,8GHz kieppeille. Hyvällä näyttiksellä peli eroa ei juuri huomaa vaikka alla sykkisi 4GHz Quadi intel. Mutta mikäli ne karkki markit kiinnostaa paljonkin niin niiden kalastamiseen tarvitaan intel. Päästänsä järkevä hifineekeri ei välitä pyöriikö peli 70fps vaiko 80fps.

Minusta molemmilta löytyy hyvää rautaa ja valikoima on laaja. Hyvä että kaikille löytyy jotain.

Kellotuksen pitäsi olla helppoa. Kovinkaan kallista kokoonpanoa ei kannata kasata mikäli on aloittelija niinkuin minä. Polttaa vahingon sattuessa vain rahaa hukkaan. Onneksi tuttuni on vehkeillyt koneiden parissa näissäkin merkeissä ~10v joten on joku johon turvautua. Näyttämään vaikka kädestä pitäen kuinka homma pelittää.
Itse en vakaata taajuutta omalle 940lle ole vielä löytänyt mutta erittäin hyvin pyörivät pelit tälläkin hetkellä. AMDn kamoista kun ei juuri parempaa rautaa saa kasaan ;)

Senior Member

23 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2009 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei vanhaa S775 kannata laittaa. Suoraan AMD uusia prossuja. Paljon parempi toi phenomi mitä jokin E8500. Ite ainakin ottaisin ton AMD prossun ennemmin kuin intelin.

Vaikka inteli löytyy nykyään, tossa on neljä ydintä ja tolla pärjää vielä pitkälle. S775 on kuolemassa pois niin sitä ei. AMD:lta saat hyvää halpaan hintaan. Ei inteli huonokaan ole.

Absolutismi on alkoholiongelma.
Member

1 tuotearvio
_
6. maaliskuuta 2009 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No joo, mulla siis on jo toi kone mutta linkittelin vaan noita osia että saisin tietää voiko noilla kellottaa... Powerina 750W corsair TX

Oon täys aloittelija mitä kellottamiseen tulee =D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. maaliskuuta 2009 @ 11:24

Member

7 tuotearviota
_
6. maaliskuuta 2009 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Netistä niitä löytyy ja myös tältä foorumilta ja murobbs:stä kannataa myös katella.

http://www.jathardware.com/2/ylikellotus.html#OC0000

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. maaliskuuta 2009 @ 13:03

TSK_Fin
Member

2 tuotearviota
_
7. maaliskuuta 2009 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nähnyt monia 3dmark06 tuloksia joissa on ollut tuo amd 4-ydin prossu ja sille huippu emo ja sit joku hd4870 näyttis niin... Tuolla on irronnu joku 16500 pistettä max kellotuksilla ilmajäähyllä.
Max kelloilla?!!? öö.. menee mulla ainakin yli ihan vakiona.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3733562.jpg

Olin ehkä liian epätarkka kun sanoin että "joku HD4870 näyttis"... tarkotin siis et ihan sama mikä merkki mutta single HD4870, ei mitään HD4870X2 kahden näytönohjaimen yhdistelmää.

Ehkäpä saatkin yli tuon 16500 pistettä mitä sanoin, koska sulla on siis HD4870X2. Mut pisti silti vähän miettiin kun saat, oliko se noin 16800 pistettä uudella AMD:n 4-ydin prossulla ja periaatteessa kahdella näytönohjaimella? Sun pitäis saada reilusti yli 18000 vaikka sua ei 3dmarkit kiinnostaiskaa.

Kai mäki saisin 15 miljoonaa pojoo 3dmarkis jos laittaisin koneeseeni näytönohjaimen mikä vastaa 100 näytönohjainta??? Ketä kiinnostaa?

Max kellot: Intel E8600 (2-ydintä) + HD4870X2 = yli 24k

Max kellot: AMD Phenom II (4-ydintä) + HD4870X2 = melkein 22k

Noita kuvia ku vähä kattoo nii on kyllä aika säälittävää 4-ydin tehoo AMD:ltä, jos vanha Intelin 2-ydin prossu pystyy päihittää. Jos Intelissä on 2-ydintä ja kelloja 4908Mhz niin eikö se oo vähä niinku 2 x 4908Mhz = 9816Mhz... AMD:ssä on 4 x 3914Mhz = 15656Mhz... AMD:llä on paljon enemmän kellotaajuutta ja ytimiä, mutta ei silti ole yhtään nopeampi?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. maaliskuuta 2009 @ 11:27

Member

1 tuotearvio
_
9. maaliskuuta 2009 @ 13:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koitin ny jotai pientä alkuun ALKUPERÄISELLÄ COOLERILLA.

3,3ghz ja 12h vedin stressi testiä max lämpö corella oli 59c ja cpu 52c, turvalliset?
Senior Member

5 tuotearviota
_
9. maaliskuuta 2009 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RIVALSHOW:
Koitin ny jotai pientä alkuun ALKUPERÄISELLÄ COOLERILLA.

3,3ghz ja 12h vedin stressi testiä max lämpö corella oli 59c ja cpu 52c, turvalliset?
On. Alhaisia nuo ovat ennemminkin. Katos nyt parilla muullakin softalla nuo lämmöt. Orkkis jäähyilla harvoin noin alhaisia näkee.

Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
Mainos
_
__

_
Member

1 tuotearvio
_
9. maaliskuuta 2009 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HWMonitorilla ja speed fanilla kattelin ja molemmat näytti samaa...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prossun kellotus....

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy