User Käyttäjä Salasana  

perjantai 1.8.2025 / 22:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > (musititikun) usb-muistin sekoilu
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
(Musititikun) USB-muistin sekoilu
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Peqo
Junior Member

1 tuotearvio
_
4. maaliskuuta 2009 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli näin yleisesti muistitikun häirinnästä. Itselläni on tästä kokemusta ja monella tutulla ollut samoja ongelmia. Muistitikun kiinnitteässe tietokoneeseen välillä se sekoaa niin, että muistitikkuun tulee tyhjästä kansioita joidenka nimet ovat jotain lukuja, muistitikulla olevat tiedostot joko vairoituvat osittain tai häviävät kokonaan.

Itse olen kuullut, että kun kuljettaa paljon muistitikkua mukanaan saattaa siihen iskeä magneettihäirintää (ilmeisesti näiden kadulla olevien sähkötolppien takia?). Sormien rasva ilmeisesti voi myös aiheuttaa jotain lukukelvottomuutta, mutta se on ilmeisesti lähinnä muistikorteissa sillä niissä se kontaktipinta on enemmän esillä, kun taas muistitikussa piilossa (http://fi.wikipedia.org/wiki/Muistikortti).

Onko siis turvallista käyttää muistitikkua ns. "matka kovalevynä" vai pelkkänä pikaisena tiedon siirtäjänä (eli ei jätä niinkään tiedostoja hautumaan pitkiksi ajoiksi muistitikulle. Vai pitääkö tosiaan suorittaa aina varmuuskopiointi omalle tietokoneelle tai levylle. Vai pitäiskö alkaa käyttämään muistikorttia? (luulisin kyllä, että tämä magneettihäirintä on myös mahdollinen muistikortissa)

Ideoita, mielipiteitä ja yleistä keskustelua!

ADD: Unohdin kertoa, että ne oudot kansiot jotka ilmestyivät tyhjästä, niin niitä ei pysty poistamaan ainakaan tavallisella tavalla muistitikusta. Onko ideoita miten muistitikun saisi täysin puhtaaksi?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. maaliskuuta 2009 @ 14:53

Senior Member

1 tuotearvio
_
7. maaliskuuta 2009 @ 16:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Itse olen kuullut, että kun kuljettaa paljon muistitikkua mukanaan saattaa siihen iskeä magneettihäirintää (ilmeisesti näiden kadulla olevien sähkötolppien takia?)
Aikamoista huuhaata, sanon minä. Epäilen että tikkusi on vain tullut tien päähän. Osta uusi tikku.

Lainaus:
Onko siis turvallista käyttää muistitikkua ns. "matka kovalevynä" vai pelkkänä pikaisena tiedon siirtäjänä
Kyllä mulla ihan hyvin tikut on kestänyt.

Lainaus:

ADD: Unohdin kertoa, että ne oudot kansiot jotka ilmestyivät tyhjästä, niin niitä ei pysty poistamaan ainakaan tavallisella tavalla muistitikusta. Onko ideoita miten muistitikun saisi täysin puhtaaksi?
Formatoimalla tikun?

las ballenas son el camino
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
7. maaliskuuta 2009 @ 17:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sähkötolppien magnettikenttä ei mitään tee. eikä muutkaan magneetit. Data ei ole magneettisesti talletettua.
http://www.pcworld.com/article/116572/bu...t_pc_myths.html
Suoraan elektroneihin vaikuttava jättimagnetti?
"A magnet powerful enough to disturb the electrons in flash would be powerful enough to suck the iron out of your blood cells,"

Onko se tikku ollut MACiin kytketty?
Se jostain tajuttomasta syystä luo piilotidostoja ja kansioita, kryptistä, jokaisesta tiedostosta minkä on nähnyt kun jonkun kansion selaa auki.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > (musititikun) usb-muistin sekoilu

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy