Koneeni alkoi eilen illalla temppuilla, ongelmana on käynnistäminen. Kun käynnistän koneen, se jämähtää heti alussa paikalleen ja näyttö pysyy mustana. Koneesta kuuluu vain vaimea hurina (tuuletin?). Dvd-aseman saa auki, joten voiko vika olla powerissa ? Kun sammutan koneen virtanapista ja käynnistän uudelleen se lähtee ehkä noin joka 10 kerta käyntiin, ja kun se käynnistyy se kyllä toimii moitteettomasti. Ongelma on saada kone käyntiin, nytkin ollut päällä useamman tunnin kun en viitsi turhaan sammuttaa. Kone on jo sen verran vanha että ostan uuden jos emolevy on rikki.
Kävin just vaihtaa uuet osat koneeseen (emolevy,näyttis,prossa). Ajurit on asennettu. Tietysti jouduin asentamaan käyttiksen uusiks koneeseen(vista). Mulla on kaks ongelmaa. Käynnistän koneen ja ootan noin 30min tulee virheilmoitus Appcrash dwm.exe (Desktop windows manager) lakkasi toimimasta. Toi ilmoitus tulee siihen 2 kertaa ja toisella kerralla aero teema ei enää toimi. Toi oli pienempi ongelma. Ei niin vakava. Sitten toinen ongelma. Eka luulin, että se ongelma on vaan kun rupeen pelaamaan jotain cod4 tai 5, mut sitte rupesin kuuntelemaan musiikkia koneelta. Äänet menee jökkiin (toistuvaa rätinää eli niinku toistaa vaan yhtä kohtaa nopeesti musiikista). Siihen menee hermo! Maksimi 2min saa kuunnella rauhassa ja sitte pim... äänet jökissä. Oon yrittäny kaikkee mitä mun hienoilla atk taidoilla voi tehdä. Jos jollakulla on sama tai samat ongelmat ja on saanu ne korjattua vois kertoo mullekkin miten ne korjataan
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti riiku: Koneeni alkoi eilen illalla temppuilla, ongelmana on käynnistäminen. Kun käynnistän koneen, se jämähtää heti alussa paikalleen ja näyttö pysyy mustana. Koneesta kuuluu vain vaimea hurina (tuuletin?). Dvd-aseman saa auki, joten voiko vika olla powerissa ? Kun sammutan koneen virtanapista ja käynnistän uudelleen se lähtee ehkä noin joka 10 kerta käyntiin, ja kun se käynnistyy se kyllä toimii moitteettomasti. Ongelma on saada kone käyntiin, nytkin ollut päällä useamman tunnin kun en viitsi turhaan sammuttaa. Kone on jo sen verran vanha että ostan uuden jos emolevy on rikki.
Ainakin emolevyllä olevat huonoksi menneet kondensaattorit tekevät tuota.
Koita etsiä prosessorin läheltä pullistuneita ja vuotavia kondensaattoreita.
Uudet konkat ei paljoa maksa, mutta kolvin pitää pysyä kädessä...