User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 12.3.2025 / 19:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > kone vammaa koko ajan jollain tavalla
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone vammaa koko ajan jollain tavalla
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
17. maaliskuuta 2009 @ 23:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmani on siis se, että kone ei yksinkertaisesti IKINÄ toimi kunnolla. :D Tekniikka pettää aina, ja vaikka suurimman osan saankin itse toimimaan, tai "toimimaan jotenkuten", niin nämä ovat jääneet vaivaamaan. En kuitenkaan viitsi tehdä montaa aihetta, joten laitan kaikki yhteen, ja toivon että joku viisas osaisi auttaa...

1. Norton käyttäytyy oudosti. Se kyllä näyttää olevan käytössä ja windowsin tietoturvatiedot kertoo, että se toimii. Mutta kun yritän avata toimintakeskustsydeemiä, se ei avaudu. Eli en voi asettaa nortonia tarkastamaan tietokonettani, en voi muokata asetuksia, en voi tehdä mitään ohjelmalla. Kun ensin yritän, se pläjäisee näyttöön tällaisen: http://img15.imageshack.us/img15/30/fail1r.jpg
Ja sen jälkeen tällaisen: http://img12.imageshack.us/img12/9669/fail2b.jpg
Ja sitten ikkuna katoaa, ihan kuin en olisi mitään koskaan painanutkaan.

2. Windows live messenger. Latasin uuden, 2009 version, mutta se ei päästänyt minua sisään. Taiteilin hieman ja löysin olemattoman unistall-tiedoston ja sain höskän pois koneeltani. Latasin vanhan, ennen toimineen 2008-version. Nyt sekään ei enää toimi. "Default gateway"ssa muka jotain vikaa, mutta vaikka tein kaiken mitä messengerin tuki käski tehdä, se ei yhäkään toimi... Enkä sitten tiedä, mitä kannattaisi lähteä seuraavaksi yrittämään.

3. Aina kun avaan koneen, niin aluksi tässä esillä on vain mustaa, ja sitten sellainen kansio-ikkuna, joka näyttää omia tiedostojani. Olen laittanut sinne pikakuvakkeen "explorer.exe"-tiedostoon, joten saan sen siitä näpsäytettyä sitten päälle aina, mutta onko mitään keinoa, jolla saisin tuon explorerin taas automaattisesti käynnistymään? Vistaa käytän.

Ongelmien 1 ja 2 kanssa olen alkanut miettimään, voiko kyse olla jotenkin mun internetyhteydestä? Mozilla firefox on myös lakannut nimittäin toimimasta, väitti ettei mulla olisi internet-yhteyttä, vaikka ilmiselvästi mulla on, ja Operalla ja IE:llä pääsee surffaamaan ihan normaalisti. Firefoxin loppujen lopuksi poistin, mutta onko mahdollista, että mun internet yhteydessä ois joku vika joka aiheuttaa useampia ongelmia? Jos kyllä, niin mikä vika siinä mahdollisesti voisi olla ja mistä sitä voi hoitaa?

Ei huvittaisi järkätä mitään ammattilaista värkkäämään tämän koneen kanssa, kun en oikeastaan edes tiedä mikä tässä on vikana ^^"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. maaliskuuta 2009 @ 23:15

__antti
Junior Member

3 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2009 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
3. kohta:

Kokeile ohjelmaa autoruns ja etsi sieltä käynnistyksen yhteydessä käynnistettävien ohjelmien joukosta explorer.exe .Tämän jälkeen vasemmasta yläkulmasta tallenna-nappia ja tallenna se tiedosto (autorunsin joku oma tiedosto) siihen paikkaan mitä se ensiksi ehdottaa.

Peace sells, but whos buyin?
pyhsa
Suspended due to non-functional email address
_
6. toukokuuta 2009 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Poista Norton ja aja CCleaner. Asenna Norton uudelleen ja yritä josko muutosta olisi tapahtunut. Myös Tune up utilitystä kannattaa rekisterin korjaus suorittaa.

http://www.ccleaner.com/
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
Mainos
_
__

_
1pertti
AfterDawn Addict
_
7. toukokuuta 2009 @ 00:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nortonin tuotteita ei saa poistettua muuten kuin lataamalla Symantecin sivuilta erillisen poistotyökalun ja ajamalla sen. Täällä on myös ohjeet, miten tallennat tuotetunnuksen uutta asennusta varten yms:
http://www.symantec.com/norton/support/k...0080603030818FI

Tuon poistotyökalun ajamisen jälkeenkin jää vielä CCleanerille työtä.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > kone vammaa koko ajan jollain tavalla

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy