Ääni/näyttö ongelma - apua.
|
|
minttu22
Newbie
|
5. huhtikuuta 2009 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Okei. Sain tän tietokoneen about vuosi sitten eksältä mutta mulla ei ollut kaiuttimia ennenkuin nyt ja hoksasin ettei äänet toimi. Väitti kivenkovaan ettei ole äänilaitetta, vaikka äänikortti on kiinni.
Mähän terävänä tyttönä sit otin ja pistin Vistan mäkeen, kun en sitä osaa käyttää, taisiis hermo menee sen kanssa, ja laitoin XP home editionin sen tilalle siinä toivossa että lähtis äänet taas pelittään, mutta ei.
Tää äänijuttu sapettaa niin kovaa, että pyydän apua teiltä tietsikkajeesuksilta. Mä tekisin näitä hakuja ja asennuksia itse jos osaisin, mut jos itsenäisesti alan, voi olla varma et metsään menee.
Apuva!
Te varmaan tahdotte jotain tietoja, niin emolevy on Abit KN8 SLI. se äänikortti on kai sit tää???
Realtek ALC850 @ nVIDIA nForce4 SLI (CK8-04) - Audio Codec Interface
Kiitti etukäteen.
editti: näytönohjainonkelman sain ehjättyä ihan itse, joten enää on tuo ääniongelma. :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2009 @ 20:21
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2009 @ 19:16 |
Linkki tähän viestiin
|
onkos teillä mahdollisesti ääni ajurit asennettu ku ei ne äänet siitä koneesta ulos tule ilman niitä ja jos on niin tarkistathan että ovat oikeat.
|
minttu22
Newbie
|
5. huhtikuuta 2009 @ 19:39 |
Linkki tähän viestiin
|
voi kun osaisinkin tarkistella tuollaisia..
mä oon jotain ajureita asennellut, mut äänet ei edelleenkään kuulu. Siitä et onko ne oikeat, en tiedä.. siksi juuri kysynkin teiltä apua, koska itse en näitä juttuja osaa - joten joudun arvaileen.
:/
Tiedän olevani tollo, mut eopätoivonen sellainen.
Kai täällä on joku joka viitsii kädestäpitäen neuvoa mitä tehdä.
Se nyt edelleenkin väittää että äänilaitetta ei ole.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2009 @ 19:40
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2009 @ 19:46 |
Linkki tähän viestiin
|
noniin uninstalloi ne ajurit mitä oot nyt asentanu siinä tapauksessa että ne on väärät ja lataa uudet täältä: http://www.nodevice.com/driver/ALC-850/get37106.html (sun pitää kirjottaa semmonen numero/kirjainsarja ja painaa download) sitte siihen tulee semmonen aika ja n.30 sekan päästä niiten pitäis latautua. sit ku ne on sun koneella niin asennat ne, xp voi valittaa että ajurit ei oo yhteensopivia muttä älä välitä siitä, jos se valittaa. sit ku oot asentanu ne ja käynnistäny koneen uudelleen äänien pitäis toimia
|
minttu22
Newbie
|
5. huhtikuuta 2009 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
sattuipas oleen koneella jo nuo samat. Mutta edelleenkään ei äänet toimi.
Ohjauspaneeli -- äänet ja äänilaitteet -- voimakkuus kohdassa sanoo että ei äänilaitteita.
Ohjauspaneeli -- äänet ja äänilaitteet -- laitteisto kohdassa se löytää kyllä Realtek AC´97 Audion, ja väittää jopa että laite toimii oikein.
:-/
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2009 @ 20:11 |
Linkki tähän viestiin
|
katos ohjauspaneeli, sieltä järjestelmä. sitten laitehallinta äänilaitteet tjtn. ja kato mitä se sit sanoo
|
minttu22
Newbie
|
5. huhtikuuta 2009 @ 20:18 |
Linkki tähän viestiin
|
siellä se realtekki istuskelee tyytyväisenä muiden medialaitteiden seassa, ja sanoo että toimii, mut edelleenkään ei äänilaitteita ole, joten en voi edes avata äänenvoimakkuuden säätöjä tai mitään.
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2009 @ 20:25 |
Linkki tähän viestiin
|
hmm... no se voi tietenkin olla että integroitu äänikortti on menny jotenkin hajalle, mutta järjestelmä luulee että se on kunnossa. jos saat jostain äänikortin käsiisi ja jonkun joka osaa asentaa sen(esim. lähipiiristä) niin voisit tarkistaa asian.
|
minttu22
Newbie
|
5. huhtikuuta 2009 @ 20:37 |
Linkki tähän viestiin
|
voi hitto.
noh.. kiitti enivei.
|
Mainos
|
  |
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
6. huhtikuuta 2009 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Googleen Abit KN8 SLI eka linkki tuo tämän
Oikeessa reunassa oleva 'Support information' > Driver
(Vasen reuna valikko Drivers listaa emolevyjä, mutta KN8 SLI puuttuu)
Nyt oli ruuhkaiset 'Realtek Audio Driver' kaikissa 3:ssa Mirror site ASIA Europe US, mutta siitä sinisestä kuvakkeesta lähti lataamaan.
Näkyy olevan a393.zip, eli varmaan sama ajuriversio, kuin tuo aikaisempi linkki.
Emon valmistajan sivuilta yleensä viimeisimmät ajurit löytyy.
Poikkeus on kun valmistajan puutteen takia jotkut tekee paremmat ajurit.
Tuossa on myös nForce4 Chipset Driver ladattavaksi. Mitään et menetä, jos kokeilet auttaisiko sen asennus tuohon ääniongelmaan. Yhdessä mikropiirissä on yleensä Ethernet, ääni ja integroitu näytönohjain (sun kortissa ei ole, vaan erillinen näytönohjainkortti hoitaa sen).
Mahollisesti jos tuosta "multimedia lutikasta" puuttuu ajuria, jotta se Realtek ääniajuri toimisi oikein.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|