User Käyttäjä Salasana  

torstai 26.12.2024 / 18:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > videon nauhoitus analogi tv:stä ja pakkaus divx:ksi.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videon nauhoitus analogi TV:stä ja pakkaus Divx:ksi.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jktla
Newbie
_
15. maaliskuuta 2004 @ 07:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aattelin että vois olla paikallaan aloittaa oma viestiketju, missä voitas kertoa kokemuksia miten nauhoitat videota analogi televisiosta ja miten se muutetaan Divx:ksi. Tiedän että asiasta on keskusteluja muissa vanhoissa viestiketjuissa, mutta aattelin rajata aihetta ja jos tänne laitetaan tarkkoja ohjeita niin eiköhän tällekin ketjulle löytyne lukijoita. Olen itse nauhoitellut vuoden ajan ohjelmia TV:stä ja pakkaillut niitä sitten Divx:ksi.

Minulla on Hauppaugen Stereo TV-kortti.Nauhoitan VirtualVCR ohjelmalla resoluutiolla 720x576.Ja pakkaan sen jälkeen videon VirtualDubilla Divx:ksi.Virtual dubissa käytän filttereita: Smart deinterlace 2.7 beta 2(vakio asetuksilla),temporal cleaner beta 0.5( muutan Threshold for blending asetuksen 6:ksi ) sekä VirtualDubin omaa resize filtteriä.Olen kokeillut monenlaisia filttereitä ja asetuksia, näillä asetuksilla olen saanut aikaan parhaan tuloksen.

Kertokaa kommentteja ja omia kokemuksianne tähän viestiketjuun.
HTT
Junior Member
_
22. maaliskuuta 2004 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni käytössä Hauppauge wintv-go kortti ja virtualdub.

Kaappaus:Huffyuv-codec, resoluutio 768x576.Vie tilaa n.500 megaa/minuutti.

Pakkaus:
video 3ivx-codec, constant quality 50%
audio mp3 lame 192kbps
vie tilaa n.5-6 megaa/minuutti, laatu on kompuutterilla katsottaessa melko hyvää, ts ei eroa alkuperäisestä.
virtualdubin deinterlace filter on myös käytössä ja joskus myös resize 384x288, mikäli haluan pienempään tilaan videon.

Ainoa ongelma itselläni on tuo kaapatun materiaalin suuri koko, ja jos yritän pakata lennossa, niin jälki on aivan p**seestä.

Codecceja kokeilin useita ja vaikka millä asetuksilla, mutta jostain syystä paras jälki sekä laatu/tiedostokokosuhde tuli juuri kyseisellä 3ivx:llä.

DivX;)Mpeg4:llä sain yhtä hyvää jälkeä, mutta tiedoston kokokin oli isompi, n.9,5 megaa/minuutti.

DivX 5-> codeceilla en saanut haluamaani jälkeä useidenkaan kokeilujen jälkeen, kenties käyttäjässä vika...
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > videon nauhoitus analogi tv:stä ja pakkaus divx:ksi.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy