User Käyttäjä Salasana  

tiistai 29.7.2025 / 15:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone tilttailee, lämmötkö ongelmana?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone tilttailee, lämmötkö ongelmana?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Kauna2
Newbie
_
6. huhtikuuta 2009 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On ongelmia koneen käytön kanssa. Tuppaa tilttailemaan, mutta vain pelatessa. Oiskos kyse koneen lämmöistä? Kun ainakin olen saanut sellaisen käsityksen että kone tilttaa suojatakseen ylikuumenemiselta jos lämmöt kohtaavat tietyn rajan. Tässä korkeimmat lämmöt jotka sain Speedfanilla napattua ylös pelatessa ennen kuin tilttasi:

GPU: 60 GeForce video card
System: 43 WinBond W83627EHF
CPU: 56 WinBond W83627EHF
AUX: 50,5 WinBond W83627EHF
HD0: 39 HD0(251,0GB)
Temp1: 53 ACPI
Core: 50 AMD K8
Core: 53 Nvidia video card

Tavallisessa käytössä, kuten netin käytössä sun muuta lämmöt on pahimmillaan tällaiset:

GPU: 46
System: 37
CPU: 42
AUX: 36
HD0: 39
Temp1: 53
Core: 37
Core: 46

Everest näytteli ihan samanlaisia lämpöjä joten luotan että nuo ovat paikkaansapitäviä. Mistä saan nähtyä mihin lämpöjen ylärajat koneessani on asetettu? Ja miten niitä voi säädellä? Myös se olisi kiva tietää mihin asti niitä on turvallista säätää ennen kuin posahtaa, ja miten tuulettimia sopisi säädellä. Olen ottanut koneelleni Riva tunerin, Speedfanin ja Everestin ihan tätä ongelmaa varten, vaan en niitä oikein hallitse. Ja kellottamisethan ei liity kuumenemisongelmaan, vai kuinka? En sellaista ole koneeseeni tehnyt, kun ei sekään minulta luonnistu. Auttakaahan hieman, tai hieman enemmänkin, minua avutonta.

Koneestani vielä jotain tietoa jos se mitään auttaa:

AMD athlon 64 processor 3500 2,2GHz
1,0GB RAM
NVIDIA GeForce 6600GT
Maxtor 6L250S0
Member

4 tuotearviota
_
6. huhtikuuta 2009 @ 16:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei noi kyllä mun silmään näytä niin korkeilta lämmöiltä että koneen pitäis sen takia tiltata.

BIOS:a kannattanee selata jos noita rajoja tahtoo kattella. Voi tosin olla ettei löydy...

Onko muistit testattu? http://www.memtest.org/#downiso
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone tilttailee, lämmötkö ongelmana?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy