User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 29.12.2024 / 06:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tietokoneen näytöt > näyttö mustaksi resoluutiota vaihtaessa [ratkaistu]
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näyttö mustaksi resoluutiota vaihtaessa [RATKAISTU]
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Hiltune
Newbie
_
20. huhtikuuta 2009 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Benq T221WA näytön kanssa olisi nyt paha ongelma.. Vaihdoin resoluutiota aivan kokeilumielessä, jonka jälkeen näytölle ilmestyi teksti "Out of Range", ja näyttö meni mustaksi. Kun käynnistän koneen uudestaan, aluksi näyttää käynnistyvän normaalisti, mutta pian näytölle ilmestyy jälleen sama teksti. Käyttöjärjestelmänä Ubuntu 8.10. Parhaillaan käytössä on vanha putkinäyttö, joka pelasi loistavasti heti kun laitoin kiinni. Vaihdoin tämänkin kanssa resoluutiota, eikä ongelmia ilmennyt.. Apuja?
Senior Member

12 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2009 @ 11:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mihin resoon testasit vaihtaa sen benqun näytön??
Hiltune
Newbie
_
21. huhtikuuta 2009 @ 18:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No en kyllä yhtään muista.. En mihinkään hulluun kuitenkaan
Senior Member

12 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2009 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritäppä nyt kuiteski muistaa
Senior Member

8 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2009 @ 22:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos olet oikein nopea, ehdit muuttaa resoluution normaaliksi ennenkuin windows lataa ajurit ja heittää resoluution sellaiseksi, mitä näyttö ei kykene näyttämään. Näin ainakin kerran olen itse onnistunut samaisen ongelman ratkaisemaan.

Edit: Ai todellakin.. Pahoitteluni, en huomannut myöhään kirjoitellessani tuota sinun käyttöjärjestemääsi..

Asus A8NE-FM, -> AMD Athlon 64 3200+, -> Sapphire X1950pro, -> 2048 MB DDR, -> Fortron 350w, -> uusi DVD-asema, -> 232gb sisäinen & 465gb ulkoinen -> XP home

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. huhtikuuta 2009 @ 16:57

Hiltune
Newbie
_
22. huhtikuuta 2009 @ 09:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Boppex:
Jos olet oikein nopea, ehdit muuttaa resoluution normaaliksi ennenkuin windows lataa ajurit ja heittää resoluution sellaiseksi, mitä näyttö ei kykene näyttämään. Näin ainakin kerran olen itse onnistunut samaisen ongelman ratkaisemaan.
Ei tuossa kerkeä mitään tekemään, kun näkyy vain noin viisi sekuntia, ja silloinkin vain taustakuva ja hiiri..
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
22. huhtikuuta 2009 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Boppex:

Muuten hyvä, mutta resoluutio vaihtuu vääräksi ennen kuin käyttäjä on käyttöjärjestelmän graafisella puolella ja käyttis ei ole Windows.

Paina Ctrl-Alt-F1 ja kirjaudu sisään.
Anna komento sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Anna oma salasanasi kun se sitä kysyy.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Hiltune
Newbie
_
22. huhtikuuta 2009 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä toiminut tuokaan.. Sanoi vaan että "command not found" tai jotain vastaavaa.. :l
Hiltune
Newbie
_
22. huhtikuuta 2009 @ 16:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikun anteeks kyllä se tosiaan toimikin. (Olin kämmännyt jotain tossa kirjottaessa.. :P) Resoluutiot vaihtuivat sellaisiksi, kun ne benq:ssä olivat olleet ,mutta benq sanoi silti vaan saman "Out of Range", ja näytti mustaa..
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
22. huhtikuuta 2009 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ai ei toimi vieläkään?
No mene taas sinne komentokehotteeseen ja anna komento
rm ~/.config/monitors.xml

Boottaa kone ja katso toimiiko.

Jos ei niin anna komento
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
ja kerro Ubuntulle resoluutio joka näytöllesi kelpaa.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Mainos
_
__

_
Hiltune
Newbie
_
22. huhtikuuta 2009 @ 21:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin Benq toimii taas! Kiitokset :)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tietokoneen näytöt > näyttö mustaksi resoluutiota vaihtaessa [ratkaistu]

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy