User Käyttäjä Salasana  

lauantai 1.3.2025 / 04:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > mitä ip-osoitteesta voidaan lukea?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mitä IP-osoitteesta voidaan lukea?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
miriami
Member
_
24. huhtikuuta 2009 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen jostain lukenut, että IP-osoitteen perusteella voidaan jäljittää koneen käyttäjä tai ainakin sijainti summittaisesti/kaupunki/kaupunginosa...?

Kuinka tämä on mahdollista? Ilmeisesti vain jos osoite on kiinteä eikä vaihtuva. Mitä IP osoitteen numerot tarkoittavat ja kuinka niitä voi tulkita?
Senior Member

10 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2009 @ 16:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos tiedät henkilön X ip-osoitteen, voit sillä selvittää missä kaupungissa henkilö x asuu. Ei ole väliä onko kyseessä staattinen/kiinteä vai dynaaminen/vaihtuva - kaupungin saa silti selville ja palveluntarjoajan tietty.

Ja jos henkilö x sattuu pyörittämään koneellaan jotain domainia, vaikkapa www.esimerkki.org, voit saada selvitettyä myös kelle domain on rekisteröity (nimen).

Selventäköön joku muu lisää, en ole varma miten tuo itse prosedyyri menee (todennäköisesti melko yksinkertaisesti kuitenkin :).

miriami
Member
_
24. huhtikuuta 2009 @ 21:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vai niin, no tuskin se mitään salaista tietoa on, joten selittäköön joku ken tietää.... Lähinnä mua kiinnostaisi mistä kaupungeista omilla kotisivuillani on käyty,,, Ainakin joku on käynyt Amerikasta.
mymyller
Suspended due to non-functional email address
_
24. huhtikuuta 2009 @ 21:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakin tracert komentoon kannattaa tutustua..
questo
Member

5 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2009 @ 22:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä sopiva apu jäljittämiseen http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation
Senior Member

10 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2009 @ 22:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti questo:
Tässä sopiva apu jäljittämiseen http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation

Tuo ei ole niin luotettava. Minullekkin näyttää paikaksi Helsinkiä, vaikka en ole lähimailtakaan (Tampereelta, krhm :).

Itse olen vuosia käyttänyt tätä. http://www.ip-adress.com/ip_tracer/
Tuota whois-linkkiä painamalla saa hieman tarkempaa tietoa kys. IP-osoitteesta.

Mainos
_
__

_
questo
Member

5 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2009 @ 23:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mullekkin tarjoaa helsinkiä. Johtuu varmaan siitä että verkkopalvelun tarjoajalla on palvelin tuolla.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > mitä ip-osoitteesta voidaan lukea?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy