User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 18:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > arvostelkaa saittini!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Arvostelkaa saittini!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

1 tuotearvio
_
26. huhtikuuta 2009 @ 14:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tein tän sivuston joskus viikko sitte. Teemana on teknologia/netti, aion pistää paljon oppaita liittyen nettisivujen tekemiseen ja grafiikkaan.
Käytän wordpressiä julkaisualustana näin aluksi, huomioikaa et sivusto on uusi, mulla on nyt 5 artikkelia julkaistuna tätä kirjoittaessani. Yritän jakaa informaatiotani muille sivuston kautta.

Voisitteko ystävällisesti auttaa minua parantamaan sivujeni sisältöä vastaamalla näihin kysymyksiin:

1. Pidätkö sivun rakenteessa, onko väreissä/asettelussa jotain sinua häiritsevää? Heruisiko neuvoja miten voisin parantaa asiaa?

2. Pidätkö sisällöstä? (huomioikaa et tää on blogin tapainen sivu). Aion lähiaikoina lisätä "ohjelmat" osion, jossa on ohjelma-arvosteluja sekä ohjelman latauslinkki, onko tämä mielestäsi hyvä idea?

3. Asteikolla 1-5, mikä on todennäköisyys, että saattaisit palata sivustolle joskus? Ja myös vielä yksi: Pidätkö sivuston ideasta? Onko sinulla itselläsi jotain lisättävää?

Linkki sivustolle: http://konevinkit.net

Sivustolla käy n. 40 vierailijaa päivässä. 5 % tulee google kautta.

En löytänyt tälle hyvää kategoriaa, joten päätin laittaa sen tänne, siirtäkää tarvittaessa
Digiootti
Suspended due to non-functional email address
_
26. huhtikuuta 2009 @ 22:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Piratismiin yllyttävä sävy ei kiinnosta.
Member

1 tuotearvio
_
26. huhtikuuta 2009 @ 22:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Digiootti:
Piratismiin yllyttävä sävy ei kiinnosta.
Voisitko myös ystävällisesti vaikkapa sanoa, missä kohtaa siinä yllytetään piratismiin?
Ei siinä ole omasta mielestäni mitään yllyttävää, se vain kertoo oman mielipiteeni. Sivustossa on paljon muutakin kuin pelkkää tekijänoikeusjorinaa.(no ehkei vielä, mutta 1 artikkeli viidestä ei tee siitä piratismin kannattajaa)
LordPepsi
Senior Member
_
26. huhtikuuta 2009 @ 23:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ulkoasua ihan nätti.. Jutut selkeenä siitä.. Mutta nimi kaipaa ehkä lisää graaffiikkaa.. ehkä graaffisemmin tehty nimi.. Hieman tylsähkö toi pelkillä kirjaimilla toteutettu

Edellä mainitulle piratismille en juurikaan löytänyt minkäänlaisia viittteitä..

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo
0tto
Member

2 tuotearviota
_
26. huhtikuuta 2009 @ 23:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kyllä tuo vaikuttaa aikas paljo piratismimyönteiseltä tekstiltä, ja etköhän tiedä itsekin mitä juttua tarkoitan.

Ja tämä "propaganda" taasen on vain tiedottamista, kun näyttää ihmisille olevan vaikea ymmärtää että lakia ei saa rikkoa vaikka se olisi helppoa eikä siitä jäisi kiinni. Älkää kuunnelko musaa jos ette suostu lain mukaan menemään.
BlackPawn
Member

2 tuotearviota
_
26. huhtikuuta 2009 @ 23:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos haluat parantaa vielä artikkeleitasi, niin jätä tämän tyyliset pois: "Jos tekijänoikeuksille on oma päivä, pitäisi piereskelyllekin olla oma!" Tuollaiset eivät oikein sovi muun pohdiskelun joukkoon ja saattavat pilata hyvätkin argumenttisi, koska ne antavat artikkelin kirjoittajasta kuvan lukijalle.

1. Värit aika hillittyjä, voit myös kokeilla muita väriyhdistelmiä, mutta tuokin ihan hyvä. Asettelussa ehkä häiritsee se, että sivun "painopiste" tuntuu olevan liiaksi vasemmalla. Vertaa esim. afterdawnin uutiset sivuun tai jonnewebin etusivuun. En tiedä muista, mutta ainakin minua tuo hiukan häiritsi. Myöskin se pisti silmään, että osa sivustosta on englanninkielellä ja osa suomen kielellä. Ei sinänsä mikään ongelma, kun englanti varmasti taittuu kaikilta, mutta tälläinen yksityiskohta.

2.Ohjelma-arvostelu osio olisi varmasti hyvä, kuten myös tuo latauslinkki-juttu. Voisit myös harkita jotain laite-arvosteluja tms.

3. Hmmm. No jos saat hyvää matskua tuonne niin voishan sivustoa vilkaista. Ainakaan nuo artikkelit eivät pahemmin innostaneet lukemaan, mutta joku arvostelu homma olis varmasti hyvä, kunhan ne vielä tekeekin kunnolla, esim. kuvien kera jne. Kannattaa julkaista matskua monipuolisesti!

Ja muutenkin, jos mahdollista niin kannattaa artikkeleihin laittaa joku asiaan liittyvä pieni kuva, on heti miellyttävämpi lukea, kun ei oo silkkaa tekstiä vrt. esim afterdawnin uutisten tiedottamiseen.

EDIT:
Otto:
Lainaus:
kun näyttää ihmisille olevan vaikea ymmärtää että lakia ei saa rikkoa vaikka se olisi helppoa eikä siitä jäisi kiinni. Älkää kuunnelko musaa jos ette suostu lain mukaan menemään.
Monet taitavat pitää tuota lakia epäoikeudenmukaisen/vääränä ja ehkäpä he eivät siksi sitten oikein halua sen mukaan toimia. Ja tämä asia nyt ei liity pelkästään piratismiin vaan tätä tapahtuu ihan muutenkin. Ja taitaapi tuo lataaminen olla niin helppoa, ettei monet taida edes mitään lakeja paljon ajatella, vaikka ehkä pitäisikin.

The wise man speaks because he has something to say, the fool because he has to say something.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. huhtikuuta 2009 @ 23:46

Member

1 tuotearvio
_
27. huhtikuuta 2009 @ 08:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 0tto:
No kyllä tuo vaikuttaa aikas paljo piratismimyönteiseltä tekstiltä, ja etköhän tiedä itsekin mitä juttua tarkoitan.

Ja tämä "propaganda" taasen on vain tiedottamista, kun näyttää ihmisille olevan vaikea ymmärtää että lakia ei saa rikkoa vaikka se olisi helppoa eikä siitä jäisi kiinni. Älkää kuunnelko musaa jos ette suostu lain mukaan menemään.
Huomaa, että minä arvostelin itse päivää, eikä piratismia itseään. Omasta mielestäni on vain turhaa, kun kerran kukaan ei päivästä tiedäkkään. En ole itse mikään piraatti, enkä kannusta muita sivustossani käyviä tulemaan piraateiksi.

Kiitos BlackPawnille palautteesta, yritän seurata ohjeitasi.
Minulla ei vain ole ollut kovin paljon aikaa tuon teeman kääntämiseen, yritän tehdä sen mahdollisimman pian.
Tuosta sivun painopisteestä vielä, että olisiko hyvä idea kaventaa tuo kaikki ja siirtää se vaikkapa keskelle? Olin ajatellut aluksi laittaa sen noin leveäksi, jotta tekstille olisi paljon tilaa.

Kuvista vielä, jos julkaisen eri yhtiöiden logoja artikkeleiden yhteydessä, en kai tee tekijänoikeusrikkomusta? Vai riippuuko se kokonaan yhtiöstä?
BlackPawn
Member

2 tuotearviota
_
27. huhtikuuta 2009 @ 11:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bani666:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 0tto:

Huomaa, että minä arvostelin itse päivää, eikä piratismia itseään. Omasta mielestäni on vain turhaa, kun kerran kukaan ei päivästä tiedäkkään. En ole itse mikään piraatti, enkä kannusta muita sivustossani käyviä tulemaan piraateiksi.

Kiitos BlackPawnille palautteesta, yritän seurata ohjeitasi.
Minulla ei vain ole ollut kovin paljon aikaa tuon teeman kääntämiseen, yritän tehdä sen mahdollisimman pian.
Tuosta sivun painopisteestä vielä, että olisiko hyvä idea kaventaa tuo kaikki ja siirtää se vaikkapa keskelle? Olin ajatellut aluksi laittaa sen noin leveäksi, jotta tekstille olisi paljon tilaa.

Kuvista vielä, jos julkaisen eri yhtiöiden logoja artikkeleiden yhteydessä, en kai tee tekijänoikeusrikkomusta? Vai riippuuko se kokonaan yhtiöstä?
Juu, nyt on parempi. Nyt voit sitten halutessasi sinne oikean tyhjään tilaan lisätä jotain pientä jos haluat, "painopisteen" säilyessä kuitenkin keskemmällä. Varsinkin kun tulee enemmän artikkeleita, niin sinne oikealle voi vaikka sijoittaa jotain linkkejä "kuumimpiin" juttuihin tms. Mitä nyt sitten ikinä keksitkään.

Noista tekijänoikeusrikkomuksista en kyllä tiedä, toivottavasti joku fiksumpi vastaa. En kyllä uskoisi, että mikään logo aiheuttaisi hälinää :D

The wise man speaks because he has something to say, the fool because he has to say something.
0tto
Member

2 tuotearviota
_
27. huhtikuuta 2009 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lakiahan tulkitaan tarkoituksenmukaisesti, eli tuskin kukaan pahastuu jos annat jollekin firmalle vaan ilmaista mainosta laittamalla jonkun logon sivulle kunhan asiayhteys on oikea.
Mainos
_
__

_
Member

1 tuotearvio
_
29. huhtikuuta 2009 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nyt kääntänyt sivuston teeman suomenkieliseksi, ainakin näin pintapuolisesti. Joissain kohdissa saattaa vielä löytyä pari sanaa enkuksi, pyydän ilmoittamaan millä sivulla ne sijaitsevat. Aion laittaa kuvia artikkeleihin tästä lähtien, tuossa viimeisimmässä artikkelissa vaan vähän epäilytti laittaa Britannian sisäministerin kuva, joten päätin olla lisäämättä.

Ohjelmat-osio on tulossa, pitää vain vähän säätä tietokannan ja sisällönhallintajärjestelmän osalta. Pitäisi valmistua pian, en kuitenkaan takaa vielä mitään.

Graafisempi "logo" on myös tulossa.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > arvostelkaa saittini!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy