User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 13:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen rasittava ongelma.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Koneen rasittava ongelma.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

1 tuotearvio
_
2. toukokuuta 2009 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs, minulla on nyt esiintynyt aika pitkään (Tarkkaa ajanjaksoa en pysty sanomaan) niin tälläinen todella ***tumainen ongelma koneessa.

Nimittäin tämä kaatuilee koko ajan, aluksi se kaatuilu vain kovassa rasituksessa, ja jos se oli ollut todella pitkään päällä/sillä oli pelattu todella kauan. Noh, se luultavasti johtui virtalähteestä, mikä kärähti(Siis oikeasti) ja vietiin sitten korjaamoon ja se vaihettiin, no sitten se toimi ihan ok pari päivää, mutta alkoi sama juttu, eli tämä kaatui. Ja lisään tähän väliin nyt, että kone kaatuu kuin sähköt olisivat katenneet, eli yhtäkkiä vaan näyttö mustaks ja samaan aikaan kone sammuu, ei kaadu BIOSSIIN! Sitten taas vuoroltaan, tämä jumittuu, eli tilttaa, ja joskus tämä valittaa näytönohjaimen grafiikkakiihdyttimestä, tälläistä virhekoodia: "VPU Recover on nollannut grafiikkakiihdyttimen sillä se ei vastannut grafiikka ohjaimen komentoihin."

Aluksi tämä kaatuilu oli "siedettävää" eli se kaatuili yleensä viikonloppuisin, koska silloin tämä oli eniten rasituksessa. Joskus myös huomasin, että talvella kun huone oli lämmitetty, niin kone sammuili helpommin. Mutta sitä mitä olen omasta mielestäni saanut selvää on se, että ei pitäisi lämmöistä johtua, syyt: Koneen ulkokuori on viileä, ei yhtään kuuma, ja molemmat tuulettimet koneen takana, ihan viileitä, eli siis tuuletin ja virtalähteen tuuletin. Ja kun kone on kaatunut, olen heti käynnistänyt uudelleen, mennyt biossiin ja kattonut lämmöt, lämpötila pyörinyt siinä 73-75 asteessa, ja shut down tempature on 80.

Itse olen miettinyt että vika voisi olla näytönohjaimessa, tai windowsissa, mutta mitään en varmaksi sano, ja siksi tarvitsisin apua. Kone on siis toiminut ihan ostovuodesta saakka moitteettomasti, eli 2007 heinäkuusta saakka, mutta viimevuoden syksyllä-talvella, alkoia tämä ongelma ilmestyä. Lisään vielä, että kone on itse koottu, veljeni on sen koonnut, koska tietää atk:sta enemmän kuin minä jne. Eli hän on sitten kertonut osat mitkä ostetaan, ja koonnut koneen, ja muutenki auttanut koneen kanssa. Olen silti amatööri, mutta en mikään idiootti, tarkoitan sillä sitä että tiedän sentään jotain.

Koneen tiedot:

Kuoret: Antec Sonata III (Muistaakseni)
EMO: DFI Lanparty: ICFX3200-T2R/G
Näytönohj: Radeon x1950 pro
Prossu: Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz
Muisti taisi olla: G-Skillin DDR2 2048 mb

Eli olisin todella kiitollinen jos auttaisitte minua :)
Member

1 tuotearvio
_
2. toukokuuta 2009 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Unohdin vielä mainita, että pari vk sitten kaatuminen muuttui pahemmaksi, kun kerran pelasin kaverin kanssa vähän pitkään, eli nyt kone kaatuu, melkeen kaikessa, onneksi ei vielä winukassa, mutta nettipeleissä voi kaatua, movie makerissa, jne jne..

Lisään vielä että maanantai-torstain välisenä aikana en pysty vastaamaan, koska olen poissa kotoota ne päivät, eli viikonloppuna vastailtaa, ja silloinkin saa vastata, minun vastaukset saattavat tulla vain myöhässä..

Sry doublepost

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. toukokuuta 2009 @ 16:22

Senior Member

4 tuotearviota
_
2. toukokuuta 2009 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käytetään edit nappulaa jookosta?

tubbana
Suspended due to non-functional email address
_
2. toukokuuta 2009 @ 16:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ugge:
Käytetään edit nappulaa jookosta?

Member

1 tuotearvio
_
2. toukokuuta 2009 @ 21:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ne kunnon vastaukset vois kyl olla ihan jees..
Senior Member

8 tuotearviota
_
2. toukokuuta 2009 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
aja tää: http://onecare.live.com/site/en-us/default.htm
sit everestillä kato lämpöjä: http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/...ate_edition.cfm
imuroi kone sisältä
päivitä emon ajurit
käy windows updatessa ja valitse mukautettu asennus eli saat enemmän päivityksiä: http://windowsupdate.microsoft.com/
Member

1 tuotearvio
_
2. toukokuuta 2009 @ 22:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jurppi12:
aja tää: http://onecare.live.com/site/en-us/default.htm
sit everestillä kato lämpöjä: http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/...ate_edition.cfm
imuroi kone sisältä
päivitä emon ajurit
käy windows updatessa ja valitse mukautettu asennus eli saat enemmän päivityksiä: http://windowsupdate.microsoft.com/

noniin, nyt se selvis, prossu ylikuumenee rasituksessa, eli lämmöist oli kyse, voi lock.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. toukokuuta 2009 @ 22:27

Senior Member

8 tuotearviota
_
3. toukokuuta 2009 @ 09:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
paljon lämmöt oli?
mikä cooleri sulla on?
ookko puhaltanu paineilmalla siilin välistä kaikki paskat pois ja käytä näyttis irti ja puhalla pölyt pois ja sit puhista kone kunnolla paineilmalla

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. toukokuuta 2009 @ 09:18

Member

1 tuotearvio
_
3. toukokuuta 2009 @ 15:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lämmöt nuos rasituksessa nopeest 73,75,76,77,78,79 ja hetken pääst sammus, eli nous 80 ja shut downi oli 80, ja on moniakin kertoja puhdistettu ihan läpikotasin kaikki, ja coolerista mulla ei oo tietojakaan, ja en ole käyttänyt paineilmaa, vaan imurilla ihan..
Senior Member

8 tuotearviota
_
4. toukokuuta 2009 @ 08:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
uus cooleri
Junior Member
_
4. toukokuuta 2009 @ 13:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kokeile ottaa prossu tuuletin irti, putsaa se ja laita takas kiinni... jos sattuis olemaan vaan huonosti kiinni.
Senior Member

3 tuotearviota
_
4. toukokuuta 2009 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti konnaalio:
kokeile ottaa prossu tuuletin irti, putsaa se ja laita takas kiinni... jos sattuis olemaan vaan huonosti kiinni.
Sinne kannattaa kyllä sitten pistää uudet lämpötahnat väliin samalla.

Intel Q9550 || Sapphire Radeon HD 4870@799/1050 feat. AC Accelero S1 + Noctua NF-P12 || Abit IP35P || Antec Sonata III + Antec Earthwatts 500w || 4 Gt 800 Mhz DDR2 || 320 Gb Seagate + 500 Gb Lacie || Samsung 2253BW

"Why sleep if you dont dream" - Lil Wayne
Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
4. toukokuuta 2009 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rosecenze:
Ne kunnon vastaukset vois kyl olla ihan jees..
Kannattaa lukee saitin säänöt, viestiketjujen turha pidennys. Editin käyttämättömyyskin on jäähyjä tuottanut. Yks tuore ketju, niin 2 lähti jäähylle, kun toi facepalm homma lähti käsistä.

Ketjuja ei lyödä lukkoon, ellei kirjoittelu ole asiatonta.
Vuosienkin takaa joku kaivaa vanhan ketjun ja sanoo sama ongelma, edellä olevat neuvot ei auttaneet.
Jolloin ei turhaan neuvota sitä, mikä ei toimi.

Moni asia saa winukan kaatumaan kuin olis sähköt katkennut. Ikinä ei winukan kaatuessa tule BIOS toimivana ohjelmana alle pyörimään.

Imurilla lähtee osa pölystä. Paineilmaa jos ei ole, suuntaa mehupilli sinne siilin rakoihin ja puhalla. Imurilla imet läheeltä sen pölyvirran, ettei tule silmille.
Keuhkoista riippuen lähtee kuin paineilmalla ne pölyt.
Ohut pilli mielestäni parempi kuin mutkalle taivutettava "kokis-pilli".
Virtaus on ohuesta pillistä rajumpi. Suuhunkin syntyy suurempi paine, posket pullistuu enemmän.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. toukokuuta 2009 @ 16:23

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen rasittava ongelma.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy