User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 02:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > äänet kadoksissa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Äänet kadoksissa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Swol
Member

3 tuotearviota
_
8. toukokuuta 2009 @ 12:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisko kellään mitään apua antaa sellaiseen ongelmaan kun ääniä ei kuulu. Olen kokeillut monilla eri ajureilla valmistajan sivuilta ja myös olen testannut 3 eri kuulokkeilla sekä 2 eri kajareilla mutta mitään ei kuulu. Silloin kun sen plugin laittaa emoon kiinni niin kuuluu "sähköinen rätsähdys" eli virtaa tulee äänikortille. Eli siis emo on Fujitsu Siemens D1520 ja piirisarja on Intel 845G tai sen verran olen siitä saanut selville. Ja niin sekin pitää vielä mainita että biosin olen myös päivittänyt eikä vaikuttanut asiaan.

AMD Athlon 64 x2 6000+ // Kingston DDR2 800MhZ 3x1Gb // Asus M2NPV-VM // Samsung Spinpoint F1 320Gb // Seagate 200Gb // Chieftec 550W // GeForce 7900GTO
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
8. toukokuuta 2009 @ 13:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"sähköinen rätsähdys" kuuluu aina kun sen plugin johonkin tökkää.
Tietokoneen runko, vaikka on suojamaadoitettu, sisältää maailmassa säteilevää signaalia, verkkohuojuntaa yms.
Sähkökitara ei nimensä mukaisesti ota sähkövirtaa verkosta. Kun se kitaraplugin kärki osuu siihen jakkiin, niin räsähdys kuuluu.
Sormen tökkääminen siihen plugin kärkeen ja verkkohurina kuuluu. Ihminen kun on hyvä antenni poimimaan se säteilyn.

Katso biosista, että se integroitu ääni "kortti" ei ole disable.

FS-emo tekee tod. näk. sen, että Intelin emoille olevat piirisarja ajurit ei ole kelvolliset.

Intel Chipset Software Installation Utility (INF) [INFINST_ENU.EXE] This utility installs INF files that inform the operating system how to properly configure the chipset for specific functionality such as USB and AGP
Ton tapasella olen Intel-lankkuun, jopa Compaq koneeseen, johon ei Compaqin tuesta kaikkea löytynyt, asentanut ekana kaikki emon "tilpehööri ajurit". Sitten ne erilliset näyttis/ääni/ethernet ajurit asentuu oikesta tiedostosta oikein.

Your search for "845G chipset drivers" could not find any matches.
Tässä malliksi yhden Intel lankun asioita.
Identify your board using the Intel® Board ID Tool

Ton ei järjen mukaan luulis vahinkoa tekevän, jos ohjelma toteaa ettei sulla ole Intel emo siellä?
Omalla riskillä kokeilut Intelin sivuilta löytyvillä.

FS:n sivuilta katso löytyykö piirisarja, chipset, ajuria.
'Olen kokeillut monilla eri ajureilla valmistajan sivuilta' voi jättää sotkevaa infoa ja oikeatkaan ajurit ei oikein asennu. Winukan uudelleen asennus (format c: alle), oikeilla ajureilla ja oikeassa järjestyksessä. Hyvinkin usein se ainoa toimiva tapa.

FS:n tuesta voit ohjeita kysellä tai etsiä.

(Fuc Its U - SheMens sivusto kun ei taida vieläkkään näyttää mitään tukiasioita ja ladattavia, ellei syötä konekohtaista sarjanumeroa.)

Live Linux CD!
Sillä helppo testata onko rauta vai winukka vika.

Puppy Linux (mulle tuttu) toimivassa raudassa äänet saa helposti päälle.
Tässä EeePC keskustelua. Katkoviivan alla on selitetty "ALSA sound wizard", joka ne äänet saa sit kuulumaan.
Select the first in the list, hda-intel
Tuo ei ole sun koneesi mukainen tarkka asia. Listasta valitset sun ääniä vastaavan.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Swol
Member

3 tuotearviota
_
8. toukokuuta 2009 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitääpä todellaki tolla linuxilla kokeilla. Kiitos vastauksesta

AMD Athlon 64 x2 6000+ // Kingston DDR2 800MhZ 3x1Gb // Asus M2NPV-VM // Samsung Spinpoint F1 320Gb // Seagate 200Gb // Chieftec 550W // GeForce 7900GTO
Mainos
_
__

_
Swol
Member

3 tuotearviota
_
12. toukokuuta 2009 @ 23:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo elikkä ei äänet toimi linuxissakaan mutta ei valittanut että olisi laitteessa vika.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > äänet kadoksissa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy