Moro. Oon hyvin paljon viime aikoina testaillu ja koittanu muuttaa omaa xp:täni vistaksi ja nyt ajattelin kokeilla sellaista ohjelmaa kuin vista inspirat 2 ja oon kuullu että sen poistamisesta on joillekkin jäänyt kamalasti jälkiä vaikka se on poistettu joten siksipä kysynkin teiltä että miten luodaan sellainen täydellinen palautuspiste jos jokin menee vikaan? Ajattelin että jos en pidäkään tuosta vista teemasta ja sen poistamisessa ilmenee ongelmia niin haluaisin olla 100 % varma että pystyn palauttamaan tietokoneen entiseen tilaan. Onko tämä mahdollista ja riittääkö tähän xp:n oma järjestelmän palautus piste vai vaatiiko se jotakin tehokkaampaa ohjelmaa jotta tämä onnistuu varmasti? Liittyykö tämä järjestelmän palautuspiste vielä system volume restoreen jollain lailla koska sinne on aina tullu troijalaiset ja virukset mulla? Aattelin vain että onkohan sitä turvallista käyttää senkään takia.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peku92: haluaisin olla 100 % varma että pystyn palauttamaan tietokoneen entiseen tilaan. Onko tämä mahdollista
Kyllähän se levykuva olisi paras tapa, mutta ilmaiset levykuva-ohjelmat on vähän vähissä, joten jää vain yksi varteenotettava, DriveImage XML, joka taas käytännössä vaatii UBCD4Win -CD:n luomisen. Eli vähän on nähtävä vaivaa. Kaupallisia vaihtoehtoja onkin sitten vaikka kuinka, esim. True Image.
Voihan se toki olla, että järjestelmän palauttamisellakin pärjää, mutta levykuvalla se on jo 100% (kunhan tietty on varmistanut kaiken toimivan, ja että osaa käyttää, varsinkin palauttamisen).
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peku92: Liittyykö tämä järjestelmän palautuspiste vielä system volume restoreen jollain lailla koska sinne on aina tullu troijalaiset ja virukset mulla? Aattelin vain että onkohan sitä turvallista käyttää senkään takia.
Totta kai ne haitakkeet menee myös palautuspisteeseen, sinnehän juuri menee mm. ohjelmamuutokset jne. Lähtökohtaisesti sinulla on jotain muuta pielessä, jos tartuntoja tulee, ei syy ole järjestelmän palauttamisessa sinänsä. Toki, kun on heikot housussa, eli tartunta on tullut, niin palautuspisteet tulee poistaa, kunhan kone on todettu puhtaaksi.