ongelmanani on tietokoneen meneminen bluescreeniin hetki minkä tahansa pelin käynnistämisen jälkeen. Kone on kasattu vuodenvaihteen jälkeen. Vielä viikko sitten pelit toimivat kuten pitikin, enkä osaa paikantaa ongelmaa.
Pelien menut toimivat kutakuinkin normaalisti, mutta graafisen kyykytyksen alkaessa kuva pysähtyy, saattaa tulla jänniä ruutuja, ääni junnaa paikallaan, ja lopuksi kone päätyy bluescreeniin.
Olen tähän mennessä kokeillut muistit kahdella eri memtest-softalla, jotka eivät tunnin diagnosoinnin jälkeen olleet löytäneet virheitä. Tulisiko skannausta jatkaa pidempään? Kokeilin lisäksi muistikammat yksitellen, ja tulos oli sama. Kampojen vaihtojen yhteydessä putsasin koneen sisällön pölystä, joten ainakaan lämpötilasta ei pitäisi olla kiinni. Kone on lisäksi skannattu viruksia ja muita kökköjä vastaan. Kokoonpanoon ei ole tullut muutoksia, eikä muita ohjelmia ole asennettu viimeaikoina. Ongelma siis ilmestyi hieman yllättäen.
Pelit, joita olen kokeillut, ovat olleet mm. Rainbow Six Vegas 2 ja GTA IV. Kokeilin myös Flight Simulator 2004:sta, joka yllättäen toimii kuten pitääkin. Ongelma siis tuntuu koskevan softia, jotka vaativat tehoa.
Osaako kukaan antaa apua, mistä vikaa voisi lähteä etsimään?
Onko näyttiksen ajurit ajantasalla? Käyppä kattomassa Laitehallinta > Näyttösovitin > 9800GTX+ > Ajurit ja sieltä katso sen päiväys. Uudet saat NVidian sivuilta
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Scottive: Onko näyttiksen ajurit ajantasalla? Käyppä kattomassa Laitehallinta > Näyttösovitin > 9800GTX+ > Ajurit ja sieltä katso sen päiväys. Uudet saat NVidian sivuilta
Unohdinkin mainita, että ajurit ovat kyllä ajan tasalla. Itse asiassa ongelman alettua päivitin näytönohjaimen ajurit. Ajureita ei mitä ilmeisimmin voi siis ongelmasta syyttää.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kokki99: Ootko kellottanu näyttistä?
Näytonohjaimessa on tehdaskellot. (GeForce 9800GTX+ DK TOP)