Auttakaa! Miten poistan varmasti tämän ohjelman!
|
|
Peku92
Junior Member
|
16. toukokuuta 2009 @ 13:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Tällä hetkellä on käytössä xp:ssä vista inspirat 2 ja nyt mullekkin kävi näin että kyllästyin tähän vistan karkkiteemaan ja haluaisin tämän pois KONEELTANI! Riittääkö jos poistan vain tämän sen omasta uninstallerista vai käytänkö tähän jotain ohjelmaa kuten esimerkiksi revon uninstaller? Vielä en oo poistanu mutta haluaisin nyt kipeästi neuvoja?! Formatoimaan en haluais ruveta tämän ohjelman takii :( enkä ees osais...
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
16. toukokuuta 2009 @ 14:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Loitko sen palautuspisteen ennen asennusta, kuten sinulle neuvottiin kun kyselit asiaa jo etukäteenkin? Tai tarkistitko loiko asennus sen?
Joka tapauksessa, mitäpä jos vaan kokeilet sitä poistamista itse? Mitä siinä menettää, varsinkin jos loit palautusisteen ennen asennusta, tai jos asennus loi sen, jolloin aina kokeilla palauttaa järjestelmä tilanteeseen ennen asennusta.
|
Peku92
Junior Member
|
16. toukokuuta 2009 @ 14:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko: Loitko sen palautuspisteen ennen asennusta, kuten sinulle neuvottiin kun kyselit asiaa jo etukäteenkin? Tai tarkistitko loiko asennus sen?
Joka tapauksessa, mitäpä jos vaan kokeilet sitä poistamista itse? Mitä siinä menettää, varsinkin jos loit palautusisteen ennen asennusta, tai jos asennus loi sen, jolloin aina kokeilla palauttaa järjestelmä tilanteeseen ennen asennusta.
Juu sori kun vaivaan näillä mun jatkuvilla kysymyksillä mutta mulla vain ei oo varaa joutua formatoimaan xp:tä kun ei oo asennuslevyä ja oon niin normikäyttäjä. Nyt jos saan tämän turvallisesti mäkeen mun koneesta niin enää en asenna mitään teemoja mun xp:lle vaan tyydyn microsoftin royale noiriin!
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
16. toukokuuta 2009 @ 15:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä kysyä saa, tiedon vaihtoa vartenhan nämä keskustelut ovat :)
Itse neuvoisin edelleen että:
1. Tarkistat, että järjestelmän palautuspisteitä löytyy, mielellään jopa ennen Vista Inspiratatin asennusta.
2. Jos palautuspisteitä ei ole, tai haluat varmuuden vuoksi luoda uuden pisteen ennen kuin alat poistamaan Vista Inspiratia, sinulla on myös tuosta tilanteesta palautuspiste, kaiken varalta.
3. Koitat normaalia Vista Inspirarin poistoa. Jos jotain menee todella pieleen, voit palauttaa tilanteen ennen Vista Inspiratin asennusta (jos sellainen löytyy) tai sitten tilanteen ennen poistoa (palautuspiste joka kenties loit, kuten kohdassa 2 ehdotettiin).
Btw. Jos todella tilanne on tuo, ettei sinulla ole mistä asentaa käyttistä uudelleen, maksaisin kunnon levykuvaohjelmasta, esim. True Image, tai Norton Ghost. Olisipa kunnon 100% palautus mahdollisuus olemassa (tietenkin ko. softia tulee osata käyttää tarpeen tullen jne.)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. toukokuuta 2009 @ 15:23
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
16. toukokuuta 2009 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Peku92, onkos kyseessä jokin pakettikone (HP, Acer, Dell, Fujitsu-Siemens...)?
Pakettikoneissa pitää nykyään polttaa ne palautus/asennuslevyt itse, tapa riippuu koneen merkistä. Myös niiden kiintolevyiltä löytyy toinen osio, johon on valmistajan toimesta laitettu käyttiksestä image. tuo image sisältää sitten kaikki käyttiksen asentamiseen tarvittavat tiedostot, joten sen käyttiksen asennuksen voi tarvittaessa käynnistää suoraan tuolta kiintolevyn palautusosiolta.
Tuollaisen sivun löysin Googlella äsken, tuossa on lueteltu miten se tapahtuu eri merkkien kohdalla:
http://www.techsupportforum.com/hardware...html#post827492
Ja noita levykuva-ohjelmia kannattaa nykyään todellakin harkita ihan tosissaan, pelastavat pahastakin pulasta jos vaan niitä ohjelmia osaa käyttää. Itselleni olen tuota Acronista harkinnut jo vähän aikaa, toistaiseksi olen tullut toimeen ilman kun ei itselläni ole tapana testailla ja twiikkailla kaikkea mahdollista mitä mieleni kuitenkin tekisi :)
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. toukokuuta 2009 @ 15:39
|
Peku92
Junior Member
|
16. toukokuuta 2009 @ 16:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt poistin tuon vista inspiratin. Näyttää lähteneen hyvin vaikka olikin jättäny jälkeensä tiedostoja ja 100 turhaa rekisterimerkintää.
Katoin äsken oma tietokone osion ja kuvakkeet ja äänet ja kaikki muistuttaa royale noir teemaa mikä mulla oli ennen inspiratia.
Huh mikä helpotus eikä näköjään tarvi ruveta palautuspisteitä tekeen.
Tuon true imagen voisin kyllä ostaa mutta oon kuullu että siitä siitä saa 9 version ilmaseks ja että se on yhtä toimiva kuin maksullinenkin.
Voisko joku kertoo että onko sitä helppo sit käyttää kun äsken sanoin että oon tosiaan vain normi koneen käyttäjä että mulle kyllä pitää olla selkeet ohjeet jos jotain tuollaista alan käyttään...
Muttta kiitti näistä vastauksista sillä tuun näitä ohjeita varmasti vielä tarviin mun tuurilla :D
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
16. toukokuuta 2009 @ 17:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peku92: oon kuullu että siitä siitä saa 9 version ilmaseks ja että se on yhtä toimiva kuin maksullinenkin.
Joskus tietokone-lehtien mukana tulee uudempiakin versioita, ja XP:lle tosiaan kelpaa vanhempikin versio. Tässä ohjetta versiolle 11, joka toiminee aika pitkälle 9/10 versionkin kanssa (vain uusin 12 eli 2009 poikkeaa joiltain osin edellisistä versioista).
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
17. toukokuuta 2009 @ 01:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Tulee ehkä vähän jälkijunassa, mutta tämän bongasin tuolta vastauksesi joukosta:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peku92: Huh mikä helpotus eikä näköjään tarvi ruveta palautuspisteitä tekeen.
Sen palautuspisteen luomisesta ei enää jälkeenpäin ole mitään hyötyä, vaan nimenomaan se pitää luoda ennen kuin alkaa tekemään mitään muutoksia järjestelmään :) Mutta jos/kun (toivottavasti onkin) se palautuspisteiden luominen on asetettu automaattiseksi, niin silloin se palautuspiste luodaan järjestelmän toimesta automaattisesti kun jotain ohjelmaa asennetaan/postetaan.
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|