Eli nyt on uus kone tulossa ja netti pitäisi siihenkin saada toimimaan. Olen laittamassa langallisen netin ja uusi kone tulee lähinnä pelikäyttöön!
Eli millaista nettiboksia kannattaa laittaa ja entä millainen verkkopiuha pitää hankkia reitittimeltä uuteen koneeseen?
Olen käsittänyt, että nettipiuha kytketään reitittimeen, siitä verkkopiuha nykyiseen koneeseen, reitittimeltä uusi piuha uuteen koneeseen? Tällä tyylillä netti ja tiedonsiirto koneiden välillä toimii, vai olenko täysin väärässä?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vihviuh: Olen käsittänyt, että nettipiuha kytketään reitittimeen, siitä verkkopiuha nykyiseen koneeseen, reitittimeltä uusi piuha uuteen koneeseen? Tällä tyylillä netti ja tiedonsiirto koneiden välillä toimii, vai olenko täysin väärässä?
Olet käsittänyt aivan oikein.
Millaisen modeemin nykyään omistat? Onko siinä vain yksi RJ45-portti?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti anttifast: Olet käsittänyt aivan oikein.
Millaisen modeemin nykyään omistat? Onko siinä vain yksi RJ45-portti?
Sellaisen missä on vain yksi portti, eli joudun ostamaan uuden modeemin. Millainen verkkopiuha täytyy ostaa uuden koneen ja reitittimen välille, että netti toimii parhaimmalla mahdollisella tavalla?
Joo uuden modeemin ostan niin helpoimmaksi taitaa tulla.
Tuolla suoraankytketyllä saa siis tiedonsiirtoyhteyden koneiden välille? Luin tuolta muualta, että pitäisi olla ristiinkytketty tiedonsiirtoon, mutta pitääkö se paikkaansa?
Jos kytket koneet toisiinsa ilman mitään kytkintä/reititintä, tarvitset ristiinkytketyn kaapelin.
Lähiverkon rakentaminen ja netin jakaminen onnistuu helpoiten, jos kytkee kaikki koneet samaan purkkiin.
Nykypäivän purkeissa olkaa jo olemaan omanaisuus, joka tunnistaa ristiin- ja suoraankytketytkaapelit, eikä näin ollen ole väliä kummalla kaapelilla operoi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti anttifast: Jos kytket koneet toisiinsa ilman mitään kytkintä/reititintä, tarvitset ristiinkytketyn kaapelin.
Lähiverkon rakentaminen ja netin jakaminen onnistuu helpoiten, jos kytkee kaikki koneet samaan purkkiin.
Nykypäivän purkeissa olkaa jo olemaan omanaisuus, joka tunnistaa ristiin- ja suoraankytketytkaapelit, eikä näin ollen ole väliä kummalla kaapelilla operoi.
Asia on nyt selvä. Kiitoksia sinulle ja kaikille muille!
Mutta yksi kysymys vielä. Tuleeko ongelmia kun vanhassa koneessa on XP ja uudessa Vista?