User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 21.1.2026 / 00:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > nestejäähdytys näyttiksen mukana
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nestejäähdytys näyttiksen mukana
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Raattis
Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 19:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Arvostan tietokoneissani hiljaisuutta, minkä vuoksi olen ollut aina kiinnostunut vesijäähyistä, mutta niiden monimutkaisuuden ja vaivalloisuuden vuoksi olen jättänyt ne omaan arvoonsa. Kunnes puolisen vuotta sitten luin näyttiksestä, jonka mukana ei tullut vain vesiblokkia vaan kokonainen nestejäähdytysjärjestelmä suoritinblokkeineen ja 120mm-tuulettimen kokoisine jäähdyttimineen.

Nyt olen aikeissa laittaa uuden koneen, ja haluaisin siihen vastaavanlaisen nestejäähdytyksen. En ole kuitenkaan upporikas, joten näyttikseksi kelpaisi jokin HD4850 ... GTX260 tasoinen kortti. En tosin tiedä onko noin halpoihin näyttiksiin olemassa kyseistä laitosta. Koko setistä voisin maksaa n. 300?.

Olisiko linkkejä moisten arvosteluihin? Mistä noita kannattaa hakea tilattavaksi?
Senior Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 22:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En hirveästi suosittele tuollaisia, varmasti maksaa paljon. Ennemmin kannattaa panostaa hiljaisiin 12cm kotelotuulettimiin ja passiivisesti jäähdytettyihin komponentteihin. Esimerkiksi AC Accelero S1 on loistava passiivinen jäähy joka kyllä jaksaa jäähdyttää vähän järeämpiäkin näyttiksiä jos vain kotelotuuletus tuottaa tarpeeksi ilmavirtaa, mikä ei ole vaike temppu kunhan johdot pitää pois tieltä. HD4770 on tehoiltaan hyvin lähellä HD4850:stä ja soveltuisi erittäin hyvin acceleron kanssa jos vain se siihen sopii päälle.

Ei vesijäähdytys ratkaisuilla päästä paljoakaan sen parempiin akustisiin tuloksiin kuin hyvin suunnitellulla ilma jäähdytyksellä. Itselläni esimerkiksi on pöytäkoneessa tasan 3 12cm tuuletinta, 2 kotelossa ja poweri eikä mitään muuta, erittäin hiljainen ja komponentit pysyy viileänä kunhan on komponentit valinnut tarkkaan.

うさぎ => Kubuntu 10.04 64b + W7Pro64 # EliteBook 8540w # Ci7 620M # 4GB # QFX 880M # 7k500 500GB
きつね => WXP32 # PIIX4 910e # 4GB # RHD 6870 # 500GB
くま => Linux/XBMC 64b # Zotac MAG HD-ND01 # N330 # 2GB # GF 9400M/ION
とら => Ubuntu Server 8.04 LTS 64b # Jetway NC62K-LF # AX2 4850e @1,7GHz/0,9V # 2GB # F1 4x1TB
jarkko.83
Senior Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 22:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näitä kun lykkää kotelon täyteen niin kyllä viilenee :D

http://www.jimmspc.fi/tuote/NF-S12B-FLX
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
17. toukokuuta 2009 @ 21:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo Accelero jäähdyttää loistavasti mutta 4770 käy muutenkin niin viileenä että taitaa olla sille vähän overkill jäähy.

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

17 tuotearviota
_
17. toukokuuta 2009 @ 22:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Raattis:
Arvostan tietokoneissani hiljaisuutta, minkä vuoksi olen ollut aina kiinnostunut vesijäähyistä, mutta niiden monimutkaisuuden ja vaivalloisuuden vuoksi olen jättänyt ne omaan arvoonsa. Kunnes puolisen vuotta sitten luin näyttiksestä, jonka mukana ei tullut vain vesiblokkia vaan kokonainen nestejäähdytysjärjestelmä suoritinblokkeineen ja 120mm-tuulettimen kokoisine jäähdyttimineen.

Nyt olen aikeissa laittaa uuden koneen, ja haluaisin siihen vastaavanlaisen nestejäähdytyksen. En ole kuitenkaan upporikas, joten näyttikseksi kelpaisi jokin HD4850 ... GTX260 tasoinen kortti. En tosin tiedä onko noin halpoihin näyttiksiin olemassa kyseistä laitosta. Koko setistä voisin maksaa n. 300?.

Olisiko linkkejä moisten arvosteluihin? Mistä noita kannattaa hakea tilattavaksi?
Zalman ZM-RESERATORV2 on valmispaketti mutta vesijäähystä löytyy tietoa melkein kaikista atk liikkeistä, on toinen asia rakentaako osista vai ostaako valmiin paketin itse päädyin Zalman RESERATOR-XT-TI pakettiin.

RESERATOR-XT-TI

ZM-RESERATORV2
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > nestejäähdytys näyttiksen mukana

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy