User Käyttäjä Salasana  

lauantai 27.9.2025 / 22:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > vista ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vista ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tnoi
Suspended due to non-functional email address
_
16. toukokuuta 2009 @ 22:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys.

Tuli tässä tämmöinen pikkuinen, mutta rasittava ongelma vastaan. Elikkä käyttöjärjestelmänä minulla on 32bittinen vista. Ja ongelma on se että kun käynnistän firefoxin voin käyttää sitä normaalisti jonkin aikaa, kunnes se kaatuu.. Kun se sitten kaatuu ja sen ohjelman sulkee niin en voi kuitenkaan avata ohjelmaa udelleen. Prosessi jää siis käyntiin, eikä sitä saa sammutettua tehtävienhallinnasta. Ainoa vaihtoehto saada firefox käyntiin on käynnistää kone uudelleen. Sama ongelma on myös ainakin uTorrent ohjelman kanssa. Vista ei löydä ongelmaa mistään.

Eli ei ole vakava ongelma, mutta se on kuitenkin pidemmän päälle hieman rasittavaa kun pitää boottaila konetta vähän väliä.

Onko kenelläkään ideoita mistä tälläinen voisi johtua? Tai onko kokemuksia vastaavasta?
Tnoi
_
17. toukokuuta 2009 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joopa joo.. Elikkä sama ongelma ilmeni myös spotify ohjelman kanssa. Eli ongelmana on se että ohjelmat kaatuvat ja vista ei osaa sulkea prosesseja.
jorma56
_
17. toukokuuta 2009 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei
Sinulla saattaa olla haittaohjelmia koneessa. Käytä tätä: Malwarebytes' Anti-Malware (www.malwarebytes.org).
Päivitä Flash Player ja päivitä virusohjelma (esim. minulla auttoi kun päivitin Norton 360 3-versioon.

Jorma
Tnoi
_
17. toukokuuta 2009 @ 21:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jorma56:
Hei
Sinulla saattaa olla haittaohjelmia koneessa. Käytä tätä: Malwarebytes' Anti-Malware (www.malwarebytes.org).
Päivitä Flash Player ja päivitä virusohjelma (esim. minulla auttoi kun päivitin Norton 360 3-versioon.

Jorma
No en usko että kyse olisi siitä, koska minulla on about kuukauden vanha kone. Avira antivir, zonealarmin palomuuri. Lisäksi olen ajanut säännöllisesti joka viikko antivirilla, ad-awarella ja a-squaredilla koneeni läpi. Eikä ole mitään löytynyt.

Toki voinhan minä kokeilla vielä tuolla sinun suosittelemallasi ohjelmalla.
Senior Member

3 tuotearviota
_
17. toukokuuta 2009 @ 23:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, skannaa sillä Malwarebytesilla täydellinen skannaus, muista päivittää se ennen ajoa, mutta tuskin se löytää mitään kun olet jo ihan hyvillä ohjelmilla todennut koneesi puhtaaksi (Ad-Aware ei ole hyvä, joten sen voisit oikeastaan poistaa kokonaan).

Laita Winukan oma palomuuri päälle ja poista sen jälkeen Zonealarm, hävitä kaikki sen kansiot (myös piiloitetut) ja aja CCleaner (rekisterivirheiden korjaus). Zonealarm on ollut hyvin monelle kirosana, etenkin Vista-koneissa.

Tarkista myös, ettei asennetuista ohjelmista löydy Ask Toolbaria, kuuluu zonealarmin ohjelmiston asennukseen ja on luokiteltu mainosohjelmaksi. Se on myös joillakin häirinnyt nettiliikennettä.

Mikäli Zonen poiston myötä häviää ongelma, niin käytä sitä Vistan omaa muuria, se on ihan tarpeeksi hyvä, tai asenna vaikka Comodo ilman Defence+ :aa ja virustorjuntaa. Älä myöskään asenna Safe Surffia, sillä se on myös Ask Toolbar.

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Tnoi
_
17. toukokuuta 2009 @ 23:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 79atanos:
Juu, skannaa sillä Malwarebytesilla täydellinen skannaus, muista päivittää se ennen ajoa, mutta tuskin se löytää mitään kun olet jo ihan hyvillä ohjelmilla todennut koneesi puhtaaksi (Ad-Aware ei ole hyvä, joten sen voisit oikeastaan poistaa kokonaan).

Laita Winukan oma palomuuri päälle ja poista sen jälkeen Zonealarm, hävitä kaikki sen kansiot (myös piiloitetut) ja aja CCleaner (rekisterivirheiden korjaus). Zonealarm on ollut hyvin monelle kirosana, etenkin Vista-koneissa.

Tarkista myös, ettei asennetuista ohjelmista löydy Ask Toolbaria, kuuluu zonealarmin ohjelmiston asennukseen ja on luokiteltu mainosohjelmaksi. Se on myös joillakin häirinnyt nettiliikennettä.

Mikäli Zonen poiston myötä häviää ongelma, niin käytä sitä Vistan omaa muuria, se on ihan tarpeeksi hyvä, tai asenna vaikka Comodo ilman Defence+ :aa ja virustorjuntaa. Älä myöskään asenna Safe Surffia, sillä se on myös Ask Toolbar.
Jaahas kappasta kummaa, enpäs ole moisesta tiennytkään. Skannasin tuolla malwarebytesillä juu. Täysin puhdas oli. Ei ole kyllä ollut zonen kanssa minkäänlaisia ongelmia, ellei tämä nyt johdu sitten siitä. :P Pitääpäs kokeilla.

Mutta onko ad-aware tosiaan huono? Ainakin tuolla virustorjunta.net sivustolla jossa ovat testanneet näitä ohjelmistoja niin oli saanut oikein hyvät pisteet.

Tosin en sitten tiedä.. Mitkä ovat hyviä ohjelmia? Ovatko muut 79atanoksen kanssa samaa mieltä?

Ja kiitoksia atanokselle. Pitää ainakin tuolla cc-cleanerilla vielä kokeilla.
Tnoi
_
17. toukokuuta 2009 @ 23:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ohoh olenkos postannut viestini totaalisesti väärälle alueelle? Jos olen niin voisiko joku ystävällinen mode siirtää oikeaan osioon. Mietin vaan että tämä varmaan menisi ehkä paremmin tonne Windows ongelmat palstalle.

Ja pahoitteluni, olin liian hätäinen. =)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2009 @ 00:03

Tnoi
_
18. toukokuuta 2009 @ 00:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
CC-cleanerikaan ei juurikaan evästeiden lisäksi muuta löytänyt. Noista rekisteriavaimista se jonkun verran valitti, mutta eivätkös ne ole ns. vääriä hälytyksiä monesti. Että ei varmaan kannata niitä alkaa korjailemaan?
Junior Member

4 tuotearviota
_
18. toukokuuta 2009 @ 01:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyl ne rekisteri avaimet kannattaa laittaa kohdalleen, pysyy rekisteri nätimpänä<3

ad-aware toiminut ittellä kiitettävästi, tosin en asentele muutenkaan toolbaareja, yms ohjelmien tuputtamia lisäkkeitä niin josko niihin liittyisivät ad-awaresta saadut huonot kokemukset. Ja siis et saa manuaalisesti suljettua prosesseja siltä prosessit välilehdeltä..? Mitä antaa virheilmoitukseksi..? Vai tarkoititko niitä kuvakkeita sovellukset välilehdellä..?
Tnoi
_
18. toukokuuta 2009 @ 01:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ThePekkis:
Kyl ne rekisteri avaimet kannattaa laittaa kohdalleen, pysyy rekisteri nätimpänä<3

ad-aware toiminut ittellä kiitettävästi, tosin en asentele muutenkaan toolbaareja, yms ohjelmien tuputtamia lisäkkeitä niin josko niihin liittyisivät ad-awaresta saadut huonot kokemukset. Ja siis et saa manuaalisesti suljettua prosesseja siltä prosessit välilehdeltä..? Mitä antaa virheilmoitukseksi..? Vai tarkoititko niitä kuvakkeita sovellukset välilehdellä..?
Eli tolla cc-cleanerilla voin ihan huoletta antaa sen säätää noi rekisterit? Ilman että tekee mitään tuhojaan järjestelmälle? =)

Niin siis en saa yksinkertaisesti suljettua prosessia. Kuvakkeet kyllä lähtevät sieltä sovellukset välilehdeltä kun vain sulkee sen sovelluksen, mutta se prosessi jää kummittelemaan sinne taustalle. Eikä anna minkäänlaista virheilmoitusta, painan vain "kyllä" siihen missä se varoittaa että "oletko varma että haluat sulkea tämän prosessin? saattaa aiheuttaa järjestelmän epävakautta jne jotain sinnepäin.." eikä tapahdu mitään. Edelleen näkyy se sama prosessi siellä. Eli se jumahtaa sinne eikä lähde pois.

Mutta oletteko samaa mieltä että pitäis zonealarmi vaihtaa poikkeen? Voisiko se johtua sitten siitä? En ole itse huomannut ongelmia sen kanssa, täysin tyytyväinen olen ollut. Kone pysynyt puhtaana. Kyllä mulla on tuo Zonealarmin "SpyBlocker" toolbar, mutta ei se oo ainakaan mulle mitään sontaa syöttänyt. Ei oo tullu mainoksen mainosta eikä muutakaan mitä olisin huomannut. Ja jos pitäisi vaihtaa niin mitä ohjelmaa tilalle? Winukan omaa, comodoa? Näistä tulee aina niin ristiriitaista tietoa eri paikoista että tämmönen arkipäivän datailija on ihan confus.. :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2009 @ 01:52

pclekuri
Member

2 tuotearviota
_
18. toukokuuta 2009 @ 06:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse kyllästyin koko firefox tilttailuun poistin koko selaimen..
samaa ongelmaa itsellä oli..
Tnoi
_
18. toukokuuta 2009 @ 11:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pclekuri:
Itse kyllästyin koko firefox tilttailuun poistin koko selaimen..
samaa ongelmaa itsellä oli..
Mutta ei kai se noiden muiden ohjelmien toimintaa vaikuta? Kun sama ongelma on kummiskin ainakin uTorrent ja spotify ohjelmien kanssa.
Senior Member

3 tuotearviota
_
18. toukokuuta 2009 @ 11:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilemallahan selviää aika paljon :)

Luo ensin järjestelmän palautuspiste, joten voit sitten palauttaa järjestelmän takaisin toimivaksi mikäli jotain menee pieleen. Sen jälkeen poista se Zonealarm kuten jo aikaisemmin neuvoin, ongelma johtuu mitä todennäköisimmin siitä, samanlaisia viestiketjuja olen lukenut useita muutamilta eri foorumeilta.

Ja muista myös poistaa se SpyBlocker.

Ja muita vastauksia:
Se Ad-Aware on tosiaankin nykyään turha ohjelma, se on lähes täysin hyödytön nykyisiä haittaohjelmia vastaan.

Ja sillä CCleanerilla voi kyllä huoletta putsata rekisterimerkintöjä, on varmaan kaikkein luotettavin putsausohjelma :)

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Tnoi
_
18. toukokuuta 2009 @ 12:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 79atanos:
Kokeilemallahan selviää aika paljon :)

Luo ensin järjestelmän palautuspiste, joten voit sitten palauttaa järjestelmän takaisin toimivaksi mikäli jotain menee pieleen. Sen jälkeen poista se Zonealarm kuten jo aikaisemmin neuvoin, ongelma johtuu mitä todennäköisimmin siitä, samanlaisia viestiketjuja olen lukenut useita muutamilta eri foorumeilta.

Ja muista myös poistaa se SpyBlocker.

Ja muita vastauksia:
Se Ad-Aware on tosiaankin nykyään turha ohjelma, se on lähes täysin hyödytön nykyisiä haittaohjelmia vastaan.

Ja sillä CCleanerilla voi kyllä huoletta putsata rekisterimerkintöjä, on varmaan kaikkein luotettavin putsausohjelma :)
Ok no kokeillaanpas tätä. Kiitoksia. =)
Mainos
_
__

_
Stoori
_
21. toukokuuta 2009 @ 08:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on ihan sama ongelma. Firefox hyytyy eikä suostu poistumaan tehtävähallinnan kautta. Käytössä siis myös vista ja kaikki päivitykset myös. Minulla on myös Zonealarm joten mielenkiinnolla odotan raporttia auttaako Zonealarmin poisto.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > vista ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy