User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.11.2025 / 08:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > apua koneeni ei hyväksy järjestelmävalvojan salasanaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apua koneeni ei hyväksy järjestelmävalvojan salasanaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Ansku_76
Suspended due to non-functional email address
_
20. toukokuuta 2009 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen yrittänyt saada NTLDR takaisin koneeseen, mutta muuten olen päässyt ohjeiden mukaan eteenpäin vaan tuo järjestelmävalvojansalasana on ongelma, olen yrittänyt asentaa koko XP:n uusiksi, mutta sekään ei auttanut pääsemään eteenpäin.

Missä vika?

Siskonikaan, joka on datanomi ei osannut auttaa ongelmassa.

Anita Rinne
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
20. toukokuuta 2009 @ 22:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No johan on kumma jos uudelleen asennuskaan ei auta salasanaan.

Katso vanha ketju (joka näkyy Windows -ongelmat ekalla sivulla. Vanhoja viestejä vois vähän vilkuilla onko niissä jo ratkaisu.)
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/771441
Tosta mun eka ja vika viesti. (Ne 2 välissä ei liity sulle)

Vikan viestin Klik klik linkki. Nyt sanoo mulle
Sivuston tig.csail.mit.edu tietoturvavarmenne ei ole kelvollinen.
Varmenteeseen ei luoteta, koska sen myöntäjän varmenteeseen ei luoteta.

Ekan viestini eka linkki avaa sivun, jossa ne kuvat ei enään ole oppaaseen upotettu teksitn sekaan. Lukee vain kuvien nimet. Tylsää.
Joten Picture_12.png sivun alaosassa taulukosta, näet millainen ikkuna asennuksessa.
Onko siihen painettu vain 'Jatka' ('Next' enkku xp), eli sen ekan tilin (nimeltään tarkasti Järjestelmänvalvoja) salasana on jäännyt tyhjäksi. Silloin kirjoittaminen on väärä salasana, jota kone ei hyväksy.

Mutta lue tuo vanha ketju, niin ymmärrät mitä xp:n asennuksessa tapahtuu.

Ja syytä on se käyttis täällä muuten mainita ekassa kysymyksessä. Vista jos sulla on, jotain samaan tapaan siinäkin on. Mutta mä en vistaa ole käyttänyt. Niin en paljookaa osaa neuvoa.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
1pertti
AfterDawn Addict
_
21. toukokuuta 2009 @ 00:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Perin merkillistä.
Lainaus:
olen yrittänyt asentaa koko XP:n uusiksi, mutta sekään ei auttanut
Mitä tarkoittaa "yrittänyt"? Eikö asennus jostakin syystä onnistunut? NTLDR on osa Windowsia ja uudelleen asennuksessa ongelman pitäisi korjautua itsestään. Itse asiassa pelkän Windowsin korjausasennuksen pitäisi riittää. Korjausasennukseen tietysti tarvitaan järjestelmänvalvojan oikeudet, mutta tarkoititko, että asensit Windowsin kokonaan uudelleen ja NTLDR puuttuisi silti?

Jos taas uudelleen- tai korjausasennus ei käynnisty, syy lienee siinä, että BIOSin boottausasetuksissa kovalevy on ensimmäisenä. Tarkista siis, että BIOSin boot-asetuksissa on järjestyksessä ensimmäisenä CD/DVD-asema. Laita asennus-CD asemaan ja käynnistä kone uudelleen. Valitse korjausasennus. Tämän pitäisi riittää NTLDRin asentamiseksi.

Jos et oikeasti voi kirjautua järjestelmänvalvojana, joudut tekemään täydellisen asennuksen ja asettamaan sitten salasanatkin uudelleen. NTLDRin asennus hoituu siinä sivussa aivan huomaamatta.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > apua koneeni ei hyväksy järjestelmävalvojan salasanaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy