User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.11.2025 / 08:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > direct3d ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Direct3D ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
heatley92
Junior Member

5 tuotearviota
_
23. toukokuuta 2009 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ois tämmönen ongelma että Vistassa yhtäkkiä vaihtui ikkunoiden tyyppi ja varmaan teemakin osakseen koska esim. jos menen käynnistä valikkoon niin siellä se oikeanpuoleinen sarake (jossa on esim. ohjauspaneeli) niin se on vaihtunut kokonaan mustaksi. Sen lisäksi nui ikkunat (pienennä, suurenna ym.) painikkeet ja se koko ikkunan tyyppi on vaihtunut. Alunperin minulla oli nuo Vistassa oletuksena olevat ikkunat ja muut mutta miten saisin ne takaisin?

http://www.youtube.com/watch?v=bCCwV3u_I9Y&feature=related Minulla oli ennen samanlaiset ikkunat kuin tuossa videossa eli ne defaultit. Olen kyllä Mukauta-kohdasta kattonut teemat ym. ja mulla on se Windows Vista normaali teema mutta ei näköjään vaikuta. Nämä kuvakkeet on siis tuommoset pienemmät ja jos painaa vaikka "pienennä"-kuvaketta niin silloin se ei mene heti alas vaan kestää hieman ennen kun se reagoi. Muutenkin rumemmat.
heatley92
Junior Member

5 tuotearviota
_
23. toukokuuta 2009 @ 22:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt luultavasti ongelma on selvinnyt eli kun koitin yhdessä vaiheessa ladata itselleni netistä jotain uutta näytönsäästäjää niin ilmeisesti sen mukana se asensi jonkun vanhemman Direct3D jutun. Koska nyt kun koitan vaihtaa näytönsäästäjää niin se valittaa että se ei voi näyttää näytönsäästäjää. "Näytönsäästäjää ei voi suorittaa koska se edellyttää uudempaa näyttösovitinta tai Direct3D yhteensopivaa näyttösovitinta."

Mistä saisin tämän nyt kuntoon eli pitääkö minun ladata joku uudempi Direct3D takaisin, että saan palautettua tämän Vista-järjestelmän ulkoasun ja toiminnan entiselleen? Tuosta sen on pakko johtua koska ikkunat sulkeutuvat hitaammin, netti toimii hitaammin ja koko kone toimii vähän hitaammin. Näyttösovitin on kyllä ihan kunnossa, tarkistin tuolta "Mukauta"-valikosta "Näyttöasetukset" niin siellä oli ihan oikein kaikki ja luki että näytönohjain GTX 260 toimii oikein.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. toukokuuta 2009 @ 22:40

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > direct3d ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy