|
TV-kortti ongelma
|
|
|
tumii
Junior Member
3 tuotearviota
|
31. toukokuuta 2009 @ 12:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli minulla on Pinnacle PCTV 110 Analog (Paitsi FM-lähettimen paikalla on RCA video-in) TV-kortti. Nyt kytkin televiostani Scart-jakajan avulla kortin S-Videoon telkkarin kiinni, nyt näen kuvan koneellani siinä ei ole ongelmaa. Mutta nyt on ongelma vain siinä, että kuva näkyy mustavalkoisena. Mitä tehdä?
Selitys viritelmästäni:
[TELEVISIO] -> [SCART-JAKAJA] -> [PS2-SCART JOHTO] + [*] -> [KORTIN S-VIDEO] + [AUDIO-KAAPELI**]
* Kaapeli, jossa toisessa päässä on SCART, ja toisessa päässä 3,5mm ja S-Video.
** Äänet kuuluvat ihan hyvin. Äänissä ei siis vikaa.
TV-kortilla otettu video, klikkaa.
The living guy.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2009 @ 12:49
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
31. toukokuuta 2009 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2009 @ 15:36
|
|
tumii
Junior Member
3 tuotearviota
|
31. toukokuuta 2009 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
No kuuluuhan tuossa äänet.
Siis viritelmäni on television scart-paikassa oleva Scart-jakaja, JOSSA on kiinni PS2-kaapeli, digiboxin normaali scart-kaapeli SEKÄ S-videokaapeli joka menee tietokoneeseen. Tuliko selväksi?
Ja tuommoinen adapteri minulla jo on. Mitäs minun pitäisi sillä tehdä?
Aiemmin käytin hieman toisenlaista viritelmää pelkälle PS2, mutta haluaisin myös koko televisioni signaalin näkymään koneellani.
The living guy.
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
31. toukokuuta 2009 @ 15:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuuluu ääni joo. Mutta rupista metallista suhinaa ja keskellä kova napsahdus. Ei siinä puheesta mitään selvää saa.
Lisäsin tohon edelliseen mahdollisen selityksen. Sun korttiis päätyy siitä rca:sta vain kirkkaussignaali, eli mustavalkoinen. Tai jotenkin se kortti nappaa siitä vain sen.
Onko se 3.5mm plugi 4 liitintä, kärki, 2 rengasta ja runkoputki? 3.5mm s-video?
Vai (stereoplugi tai) monoplugi? Eli komposiitti?
Tossa PS2-SCART JOHTO ja Tämmönen linkissä olevat on RCA liittimiä. 3.5mm plugi on esim. kannettavissa soittimissa.
Sillä adapterilla joka sulla jo on (pieni pulikka, ei pleikkakaapeli), kokeilet scartista s-videokaapelilla, molemissa päissä samanlainen kun tv kortissa (tossa sun kuvalinkissä näkyvä video), syöttää sinne s-videona sen tavaran. Rehellisenä, ei ehkä jonain pleikka väännöksenä. Kun pleikka johdon kuvaus on pleikka näkymään telkkariin. Ei toisin päin se signaali kulkemaan.
PS2 -> scart ja PS2 -> komposiittivideo + audio.
Ei välttämättä ollenkaan scart -> komposiittivideo.
Input/output, tulo ja lähtö on eri pinneissä scartissa.
RCA video-in liittimeen rca kaapelilla se kortti komposiitin nappaa. Mutta se ps2-scart ei tod. näk. siihen lähetä, vaan saisit kaapattua pleikan signaalin sinne tv-korttiin ja pc:lle nauhoitettua peli sessiosi youtubeen.
Kuten myös äänikin on lähtö ja tulo eri pinni scartissa. Sä sen kuulet kun se kaapeleissa on säteillyt viereiseen karvaan sen äänen joten kuten pc:n sisään menoon. Rupista suttua toi youtubessa olevassa videossa on.
Säteilemällä välittyvä ääni ja sun äänikorttis ehkä menee mikkiliitynnäksi automatik, jossa häiriöt kuuluu selvemmin. Oikeenlainen rca-lähtö sovittimella ja se on linjatasoinen signaali, kohina on sitten prosentuaalisesti matalampaa siinä äänessä. Peittyy voimakkaamman äänen sisään, niin ettei häiritse.
Youtuben videokoodaus on ehkä siitä äänestä muokannut vain suhinat kuulumaan, jos se kaapattu videoklippi sun kovolla vielä kelvollisesti kuuluu.
* Kaapeli, jossa toisessa päässä on SCART, ja toisessa päässä 3,5mm ja S-Video. Miten sä ton pleikkajohdon ja tv-kortinväliin kytket?
Jos se pleikkajohto on samanlainen kun tossa mun linkissä?
- Zz Topelius -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2009 @ 16:24
|
|
tumii
Junior Member
3 tuotearviota
|
31. toukokuuta 2009 @ 16:24 |
Linkki tähän viestiin
|
No mites luulet että saan kuvaa koneeseen mitenkään, jos laitan tuon S-video:n tuohon adapteriin kiinni? Äänet saan, mutta kuvaa en. Kyllä minulla on joitain muita S-video adaptereita, mutta mikään niistä ei käy...
Eli siis se johto, joka minulla on koneen ja Scart-jakajan välissä on tällainen..
The living guy.
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
31. toukokuuta 2009 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Kumpaan suuntaan toi kaapeli on? Scart sisältää input ja output.
Onko toi scart -> s-video + stereoääni
Vai s-video + stereoääni -> scart?
Katso toi scartin pinnit
Tämä sovitin vaihtaa kytkimellä kulkusuunnan. Ilman kytkintä noi on joko scartiin tai scartista. Telkkusta lähtevään sä tarvit scartista.
Tai sillä kytkimellä napsautat input/output. En muista tota kytkintä onko se scartista katsottuna vai rcat+s-video se input/output asento. Luulen että scartista, eli output asenossa lähettää telkusta, input asennossa rcat ja s-videon saa menemään scart liittimeen.
Onko toi kaapeli näytönohjaimen tv-out ja äänikortin output scartiin (input) eli pc näkymään telkkarissa?
Siihen voi toisinpäin käytettynä säteillen indusoitua heikkona scartin output signaalit ja mustavalkoisena VAIN se kuva sit näkyy ja rupista on äänetkin.
- Zz Topelius -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2009 @ 16:45
|
|
tumii
Junior Member
3 tuotearviota
|
31. toukokuuta 2009 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei mitään hajua tuosta kaapelista, mutta minulla edelleenkin on tuollainen scart-sovitin, jolla saa suunnan kännettyä. Mutta kun laitan SVIDEO-piuhani siihen, niin mistäs te veikkaatte minun saavan kuvan tietokoneeseen? Ja ei näytönohjain, vaan erillinen TV-kortti.
The living guy.
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
31. toukokuuta 2009 @ 17:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuota nimeämääsi korttia en googlaten löydä, samantyyppinen kyllä
Interface Type: S-video input, composite video input
Sullako kortissa oleva s-video liitin (Paitsi FM-lähettimen paikalla on RCA video-in) onkin output?
Eli tv-kortista voi lähettää signaalin vaikka telkkariin! Mikäs järki siinä on?
Okei saa nauhoitettua s-video inputilla olevaan kameraan tv-lähetyksen. Vai?
Eiks hepompaa ole nauhoittaa sinne tietokoneelle ja ja tehdä vaikka dvd?
Ehkä Pinnacle on yhden mallin tehnyt kameranauhoittajille.
Ja sulla on s-video output. Tai se puuttuu siitä selostuksestasi poiketen.
'Ja ei näytönohjain, vaan erillinen TV-kortti.'
Minkä laitteen mukana se kaapeli on tullut? Kun sulla läjä noita s-video adaptereita on.
Hajuahan sulla ei kaapelista ole.
Sovittimen outputeista tietokoneen inputteihin kytket. Eikä mitään sovitinkaapeleita, jotka vain toiseen suuntaan signaalit oikein kytkee.
Tai menet kauppaan ja ostat digitv-kortin tai mokkulan.
Alkaen 20?
http://www.verkkokauppa.com/
Komponentit / TV-kortit
- Zz Topelius -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2009 @ 18:01
|
|
Mainos
|
  |
|
|
tumii
Junior Member
3 tuotearviota
|
31. toukokuuta 2009 @ 18:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eiku joo, tuota 110i:tä minä tarkotinkin. Taisi mennä sekaisin. Mutta tuon tyyppinen kummiskin PCI-paikkaan, olen kytkenyt sen koneeseen.
Ja tuosta kaapelista minulla ei ole mitään tietoa minkä mukana tuo on tullut. Todennäköisesti alkuperäisessä pakkauksessa tuon tv-kortin mukana olisi tullut liki samanlainen, tai sitten ei.
Eli sanokaas mitä minun pitää ostaa? Jotain kuitenkin, voin huomenna aamuyhdeksältä käydä hakemassa Gigantista tai Kodintukusta sopivan adapterin. Toki sen teoriassa saanee toimimaan toisenlaisella viritelmällä, mutta kai sen pitäisi tuollakin S-Videolla hoitua. Ainut ongelmahan tässä on edelleen se, että väri on mustavalkoinen (joka ei sinänsä haittaa, mutta jos haluaa tallentaa jotain), ja ääni tulee vain toisesta kanavasta ulos.
The living guy.
|