User Käyttäjä Salasana  

perjantai 28.2.2025 / 20:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > netti katkeilee
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Netti katkeilee
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
fadaf
Newbie
_
10. kesäkuuta 2009 @ 19:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muutaman päivän ajan mulla on ollut sellainen ongelma, että jopa muutaman minuutin välein netti katkeaa hetkeksi. Tämä aika on riittävä aiheuttamaan uloskirjautumisen messengeristä, ircistä ja kaikenlaisista nettipeleistä, mikä on kovin harmillista. Netti on siis toiminut ihan samoilla laitteilla tähän asti, en osaa arvailakaan katkeilemisen käynnistänyttä tekijää. Ei ole auttanut johtojen repimiset ja uudelleenkäynnistämiset, mä en tosin olekaan mikään asiantuntija näissä.
Thehanhi
Junior Member
_
10. kesäkuuta 2009 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virustorjunnat kunnossa, palomuuri ???
fadaf
Newbie
_
11. kesäkuuta 2009 @ 13:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin jo jos tiedät jonkin viruksen joka aiheuttaa tällaista, kuulisin mielelläni, mutta ainakin mun mielestä suojaukset on kunnossa.
thezan
Junior Member
_
11. kesäkuuta 2009 @ 14:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla oli vastaavanlainen ongelma kun muutin uudelle paikkakunnalle ja olin uuden laajakaistan avannut. Tosin sillä erolla, että useimmiten esim. tietokoneen uudelleen käynnistäminen auttoi netin toimimiseen. Soittelin sitten palvelun tarjoajalla ja sieltä tuli heti oikea vastaus ongelmaani. Olin epähuomiossa blokkinut sellaisen palvelun joka "tarkistelee / kyselee", että onko IP vielä käytössä tai jotain vastaavaa. Näin ollen kun tunnin oli päällä tietokoneeni ollut katkesi netti, koska tämä kyseinen palvelu ei saanut yhteyttä Internetiin. Eli siis ongelma ratkesi heti samalla kun sallin kyseisen palvelun yhteyden saamisen Internetiin.

Mutta kun en kirveelläkään lyhyehköllä googlettamisella löytänyt kyseisen palvelun nimeä, (ja kun en sitä itse muista) niin ei tästä ollut kauheasti apua. Tosin jos joku kyseisen palvelun nimen tietää / muistaa niin siinä tapauksessa tästä saattaisi olla apua.

EDIT nyt muistu yhtäkkiä mieleen sen palvelun nimi on: svchost.exe. Eli siis kyseinen palvelu ei saa olla blokittuna palomuurissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. kesäkuuta 2009 @ 08:39

fadaf
Newbie
_
12. kesäkuuta 2009 @ 00:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katkeilua tosiaan tapahtuu koko ajan uudelleenkäynnistämisistä riippumatta hyvin satunnaisesti, joskus on puoli tuntia katkeamatta ja joskus minuutin. Jos muilla on kokemusta tai tietoa asiasta, kuulisin mielelläni.
thezan
Junior Member
_
12. kesäkuuta 2009 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä kyllä kuullostaa siltä, että saattaisi olla vika palveluntarjoajan päässäkin. Oletko soitellut palveluntarjoajan Helpdeskiin ja kysellyt ongelmasta?
Mainos
_
__

_
QicCa
Account closed as per user's own request
_
18. kesäkuuta 2009 @ 14:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fadaf:
Katkeilua tosiaan tapahtuu koko ajan uudelleenkäynnistämisistä riippumatta hyvin satunnaisesti, joskus on puoli tuntia katkeamatta ja joskus minuutin. Jos muilla on kokemusta tai tietoa asiasta, kuulisin mielelläni.
Joo itellä on alkanu temppuilla samantapaisesti tässä n. viikko sitten. Satunnaisesti netti katkeaa, tai oikeastaa reboottaa, yhteys kuitenkin muodostuu taas ihan muutamien sekuntien kuluessa. Outoa on se etten mitään ilmoituksia ole saanut että olisi estetty mitään, enkä ole asetuksiinkaan koskenut.
Käytössä joku vanha Telewellin TW-EA200 modeemi. Missähän vikaa voisi olla?
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > netti katkeilee

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy