Ongelmani on toistuva selaimen päätyminen "ei vastaa" tilaan. Kyseinen ongelma on esiintynyt kaikkien käyttämieni selaimien mm. Opera Ver. 9.64, MozillaFirefox Ver. 3.0.11 sekä Internet Explorer Ver. 8.0.6001.18783 kanssa.
Tapahtuma ei vaikuta tietokoneen muuhun suorituskykyyn tai internet pohjaisiin sovelluksiin. Selaimen toimintakyky ei myöskään palaudu kuin käynnistämällä järjestelmä uusiksi. Ongelma esiintyi ensimmäisen kerran asennettuani Windows Vista Home Premiumin 64 OEM uudelle kovalevylle. Olen asentanut Windows Vistan tämän jälkeen useasti uudelleen, mutta ongelma ei ole poistunut.
Ongelma ei ole "raudassa", koneeni on melko uusi ja uusittu kovalevy on identtinen malliltaan korvatun kanssa ja ongelmaa ei ole esiintynyt aiemmin. Ongelma ei ole myöskään reititin/modeemi tai DNS peräinen.
Ongelman aiheuttaa mitä ilmeisimmin jokin noista käyttämistäsi tietoturva-ohjelmista (AVG, Ad-Aware, Zonealarm). Itse veikkaan Zonea, sillä se on aiheittanut juuri vastaavia ja pahempiakin ongelmia hyvin monille käyttäjille.
Ethän ole asentanut Zonen mukana tulevaa Spy Blockeria? Se on nimittäin Ask Toolbar, joka on luokiteltu eräänlaiseksi haittaohjelmaksi. Poista se ja kaikki sen kansiot.
Pahoittelen myöhäistä vastaamistani. Olin poissa nykytekniikan parista, joten en päässyt aiemmin vastaamaan. En ole asentanut spy blockeria mutta ehdottomasti uninstalloin Zonealarmin ja kerron tuloksista. Kiitos vinkista 79atanos, cheeeers matey!