Please, auttakaa, kun laitoin koneelleni käyttäjätilin (vieras) ja menin klikkaamaan Microsoft Office 2007:n Wordin vieraskäyttäjälle. Nyt en saa sitä itselleni (järjestelmänvalvoja) mitenkään! Se ei ole käynnistä-valikon Office 2007:n listassa enää, kun menen omalla käyttiksellä sisään. Mulla on Vista. Olen hermoromahduksen partaalla, koska käytän Wordiä usein. Ja mistä se entinen hyvä "etsi"-painike?
En tajua ollenkaan, miten näin on käynyt ja miksi en saa Wordiä takaisin? En niin paljon näistä koneista ymmärrä. Pitääkö Wordin olla Office12:n kansion sisällä vai missä? Nyt en ole varma missä se on, kun siirtelin Word-pikakuvaketta. Kuinka paljon se vie tilaa, jotta tietäisin, että oikea on löytynyt, jos löydän ja että siinä on varmasti kaikki mukana? Lähden lomalle ylihuomenna, jos sitä ennen joku voisi vastata. Kiitos jo etukäteen.
XP:ssä Worldin exe-tiedosto on nimeltään WINWORD.EXE ja se sijaitsee kansiossa C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11. Vistassa se voi hyvinkin olla Office 12.
En tiedä liittyykö tämä mitenkään sinun tilanteeseesi, mutta itse olin poistanut ilmeisesti CCleanerilla Officen tilapäiset asennustiedostot temp-kansiosta ja Wordin käyttöönotto vieras-tilille ei siksi onnistunut. Asia korjautui viemällä Officen asennuslevy asemaan ja käynnistämällä se, mutta LOPETTAMALLA, kun ohjelma kysyi, asennetaanko. Puuttuvat asennustiedot latautuivat näin takaisin Temp-kansioon ja Wordin käyttöönotto vieras-tilille onnistui. Kirjoituksestasi sai kyllä sen kuvan, että vieras-tilin kanssa ei ollut ongelmia, vaan pelkästään järjestelmänvalvojan Word sekosi. Jos muu ei auta, voinet silti kokeilla tätäkin.
En voi kokeilla kikkaasi, kun levyke on työpaikalla, josta sain Office 2007:n. Onko mitään keinoa palauttaa 'tehdasasetuksiksi' tms. Ja mistä löydän sen kohdan? Vai pitäiskö vieras-tili jotenkin muuttaa, poistaa tai antaa tilille oikeuksia? Nythän vain avasin vieras-tilin ja se kysyi järjestelmävalvojan suostumusta, jonka tietysti annoin. Sen siliän tien Word hävisi järjestelmävalvojalta.
Tiedoksi, että nyt kuin ihmeen kaupalla sain Wordin toimimaan. En edes muista minne menin ja mitä tein, mutta jotenkin otin Vieras-käyttäjän oikeudet ja siirsin Wordin pikakuvakkeen omalle, järjestelmävalvojan työpöydälleni. Ja sitten toimi taas. Mutta edelleen ihmetyttää, miksi Microsoft Officen sisältä ei vieläkään löydy Wordiä. Excel, PowerPoint, NotePad ja muut ovat siellä ja muistaakseni alunperin Wordikin oli siellä myös. Voisiko joku kertoa, olenko erehtynyt ja mistä Word-kansio löytyy ja minkä nimisenä? Jäi kovasti vaivaamaan mieltä... onko sittenkin hävinnyt, vaikka nyt toimii. Kiitos.
Kiitos lomatoivotuksista. Nyt löytyi, kun menin Programs Fileen, Office12, Windword (399 kt). Mutta MIKSI se ei näy Käynnistä-valikon ohjelmissa Microsoft Officen sisältä, tämä ei mene jakeluun ja jurppii, kun se on tietääkseni siellä ennen ollut. Mutta pääasia, että Word toimii taas. Kiitos vastauksista. Vielä saa vastata ja kertoa, miten saan sen "omalle paikalleen". Jeps. Hyvää lomaa kaikille lomalaisille!