User Käyttäjä Salasana  

lauantai 26.7.2025 / 04:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > konetta päivittelemässä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Konetta päivittelemässä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
bananaice
Newbie
_
27. kesäkuuta 2009 @ 03:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on siis aika päivittää konetta ja pitää kokemattomana kysellä vähän kaikesta. Tarkoitus olisi päästä hankinnoista sopivan alhaiseen hintaan, tai muuten olisi hankinnassa kannettava mikä pyörittelisi fallout 3, Team fortress 2 ja gears of warin tasoisia pelejä näpsäkästi. En hirveästi harmittelisi jos Crysiskin pyörisi kohtalaisesti tuolla paketilla.

1. Tuleeko uutta prosessoria ostaessa mukana uusi tuuletin, vai pitääkö sellainen hankkia erikseen? Prosessoriksi olen suunnitellut hankkivani tämän.

2. Koska koneessa on emolevynä Asuksen M2N, se ei käsittääkseni tue edellä mainittua prosessoria, joten olen suunnitellut sen vaihtavani tähän. Vanha emolevy ei myöskään tue uudempia näytönohjaimia (käsittääkseni), joten koska olen miettinyt tällaista näytönohjainta tuohon kylkeen. Toimivatko edellä mainitut osat yhteen?

3. Virtalähteenä on nykyään Macronin 400W, mutta oletan että se ei enää riitä tähän pakettiin, onko siis tämä riittävä?

4. Nyt koneessa on 5Gt ddr2 muistia, joista yksi on vanha 1gt ja kaksi on vähän aikaa sitten ostettuja 2x2Gt Corsairin ddr2 muisteja. Oletettavasti muistia ei siis tarvitse ostaa lisää. (ei ollut kyllä kysymys :D )

5. Emolevyn vaihtaminen taitaa olla hieman isompi operaatio, joten mitä kaikkea se pitää sisällään ja pitääkö kiintolevyjä formatoida tai muuta vastaavaa suorittaa? Entä onko prosessorin vaihtaminen vaikeaa?

Toivottavasti tämä asia ei liian epäselvästi tullut esiteltyä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. kesäkuuta 2009 @ 03:44

Member

5 tuotearviota
_
27. kesäkuuta 2009 @ 04:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1. Tulee yleensä mukana.

2. Sopii mun mielestä. Hyvät osat.

3. Riittää hyvin. :)

4. XP tukee vain ~3.3GB, vistasta en tiedä kun en käytä.

5. Prossun ja emon vaihtaminen on helppoa, PAITSI että niihin osiin ei saa purkautua yhtään staattista sähköä tai ne osat on rikki. Muut ketkä tietää voi kertoa lisää.
Senior Member

12 tuotearviota
_
27. kesäkuuta 2009 @ 09:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
4. Periaatteessa koneeseen jossa on 32-bittinen käyttis voi tunkea niin paljon muistia kuin haluaa, käyttis ei vaan noteeraa siitä kuin kolme ja vähän päälle. Tietysti jos koneeseen on tulossa tai on jo 64-bittinen käyttis ei ongelmaa ole, huomioi että 64-bit xp on paska.

5.Staattista sähköä ei mieluiten saisi osiin purkautua, mutta se ei osia suoraan hajota vaan niiden käyttöikä lyhenee, sillä pitkällä juoksulla tulee ongelmia. Itse emon vaihto operaationa on suht simppeli, piuhat ja ruuvit veks ja uus emo vaan tilalle, mukana tulee uusi "takalevy", joka on vain pieni helposti vaihdettava metallinpala. Kovon formatointikaan ei ole pakollista, mutta jos ei tule tunnontuskia datan häviämisen takia se olisi suositeltavaa.
bananaice
Newbie
_
27. kesäkuuta 2009 @ 18:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä varmaankin kuuluisi ennemmin näytönohjain osastolle, mutta ajattelin tähän laittaa kun tässä tätä koneen kasausta oon käyny muutenkin läpi.

Eli aikaisemmin mainitsin että näytönohjaimeksi suunnittelin tätä, mutta silmiin osui myös tällainen, eli nyt kysymyksenä on, että onko tuo kumpi on hinta-laatu suhteeltaan parempi kortti?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. kesäkuuta 2009 @ 21:35

Mainos
_
__

_
bananaice
Newbie
_
1. heinäkuuta 2009 @ 21:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On muuten uusi lisäkysymys, eli onko minun prosessorini eli AMD Athlon x2 3800+ 2.0ghz liian heikko tähän kokoonpanoon ennen prosessorin vaihtoa?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > konetta päivittelemässä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy