User Käyttäjä Salasana  
   
keskiviikko 26.6.2024 / 14:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > dtv-kortin ääni ongelma
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
DTV-kortin ääni ongelma
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
ejuhani
Newbie
_
31. maaliskuuta 2004 @ 12:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys

Kun olette perehtyneet tv-korttien toimintaan, niin voisitteko auttaa minua "pikku ongelmassa"?

Itselläni on käytössä V-Stream DTV DVB-T digitaalinen maanpäällisen lähetyksen vastaanottoon tarkoitettu kortti. Käyttöjärjestelmänä on Win XP home. Ääni kortti on integroitu emoon ja se käyttää AC97:kaa.

Ongelma on seuraava: Kun asensin kortin ensimmäistä kertaa koneeseen ja annoin Windowsin itse asentaa ohjaimet yms. cd-levyltä niin kortti toimi muuten ihan hyvin, paitsi infrapuna kaukosäätimestä ei ollut tietoakaan. Sitten lueskelin ohjekirjaa ja siinä kiellettiin heti alussa Widowsin oma asennus ja käskettiin asentamaan ohjaimet ja ohjelmat suoraan cd-levyltä. Tein työtä käskettyä ja poistin ohjelmat ja ajurit ja kortin koneesta ja aloitin alusta. Kun olin asentanut tiedot cd-levyltä toimi kaukosäädin ihan hyvin, mutta nyt tuli ongelmia kuvan ja äänen kanssa (eikä ne muutu mihinkään vaikka teen mitä). Eli kuva ja ääni tallentuvat ihan oikein nauhottaessa, mutta jos haluan katsella kuvaa suoraan näytöltä niin se ei "liiku" ennen kuin olen nauhoittanut muutaman sekunnin kovalevylle ja ääni ei kuulu tietokoneen kaiuttimista! Kaiuttimista kuuluu silloin tällöin trisk, traks.

Kiitos vastauksesta, jäädään odottelemaan neuvoja.

Ejuhani
ejuhani
Newbie
_
2. huhtikuuta 2004 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö kukaan osaa neuvoa ongelmassa vai ei viitsitä?

Ongelma on edelleen olemassa ja olisi kiva saada toi kortti toimimaan.

Kiitos vastauksista ja neuvoista jo etukäteen.
carnival
Junior Member
_
2. huhtikuuta 2004 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kerran toiminut aiemmin niin eikun kortti pois ja uudelleen asentamaan. Olekko vaihellut koneessa muita osia koska ainakin mun halpis emo on känkkäränkkä plug and pray toiminnoissa. Kun kerran saa jonkin toimimaan niin muutosvastarinta uusien asennukseen on suuri. Irrota kaikki USB vermeet, sammuta viirusskannerit jne ja kokeile kortin uudelleen asennusta.

Osaatko muuten suositella tuota korttia? Onko herkkä ja vähähäiriöinen? Tallennuksen aikana ei häiriöitä katselussa tao PC:n käytössä?

BTW, Paraikaa hinkataan tosimonessa taloudessa digiboxeja kun aprillipäivänä menivät Digitalta vaihtelemaan kanavia ja vaikka mita. Uudelleen asennus auttaa jokalähtöön(www.digitv.fi)
Jartse
Junior Member
_
2. huhtikuuta 2004 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siinä on nyt hieman Directshow filtterit sekaisin eli tavara tallentuu ok, mutta livenä on ongelmia... mikä siinä kortin mukana tulleen softan nimi on?
ejuhani
Newbie
_
5. huhtikuuta 2004 @ 04:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kortin mukana tullut tvohjelma on V-Stream DVB PLUS nimeltään. Kortin mukana tulee myös Burn DVD 3.0 sekä mpg => avi formaattiin muuntava ohjelma. Korttiin kuuluu myös infrapunalla toimiva kaukosäädin jolla perusominaisuuksia voi käyttää.
Kortti tuntuu toimivan muuten ihan kohtalaisen hyvin ja nauhoituksessa saa hyvää tasoa olevan kuvan ja äänen. Lisäksi kortissa on ulos tulot s-videolle ja tv:lle antennikaapelia pitkin. Kortti ei ole kalleimpia mutta ei halvimpiakaan, mutta noi live äänet ovat edelleen kateissa.

Kokeilin korttia toisessa käyttöjärjestelmässä (Win 2000) ja siinä se toimii ihan oikein, (vaihdoin ainoastaan pienemmän kovalevyn ja asensin sille 2000 kokoonpanoa muuttamatta) eli ongelma on mulla käyttöjärjestelmässä ja ton kortin mukana tulleen softan yhteensopivuuden kanssa.

Olen poistanut kaikki ohjaimet ja softat jotka kortin mukana tulivat ja vaihtanut kortin paikkaakin emolla (Albatron KX400-8XV).

Kiitos vastauksista. Miten saan kokeiltua Directshow filtterin uudelleen asennusta tai muuttamista?
Jartse
Junior Member
_
5. huhtikuuta 2004 @ 05:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En pikaisella haulla löytänyt kyseistä ohjelmaa, mutta voisit yrittää katsoa löytyykö siitä jotain seuraavia valintoja: Directshow filters, codecs tai graphs.
Eli varmaankin CD:llä tullut asennusohjelma ei rekisteröinyt kodekkeja oikein, mutta toistossa se käyttää parhaita järjestelmässä olevia automaattisesti. Tärkeintä olisi nyt saada selville mitä kodekkeja se ohjelma käyttää livenä, kolmansien osapuolten ohjelmissa on yleensä nämä asiat järjestetty niin, että on mahdollista käyttää kaikkia systeemiin asennettuja kodekkeja mitkä tulee esim. DVD-ohjelmien mukana.
ejuhani
Newbie
_
5. huhtikuuta 2004 @ 05:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Directshow filters, codecs tai graphs valintoja ei tämän kortin / ohjelmiston setup -valikossa ole lainkaan.

Äänitykseen ja s-video juttuihin pystyy muuttamaan jotain formaatteja, mutta live puolelle se ei anna mahdollisuuksia muutella oikeastaan mitään asetuksia.
Jartse
Junior Member
_
5. huhtikuuta 2004 @ 06:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katso näkyykö sen ohjelman kansioissa tai CD:llä mitään .ax-filuja? Vaikkei näkyisikään se ei välttämättä tarkoita, että se käyttäisi vain Windowsin omia, mutta antaa kuitenkin suuntaa.
Yksi mikä voi vaikuttaa myös on DirectX-versio, mutta enpä usko, koska se ensin toimi ok.
ejuhani
Newbie
_
5. huhtikuuta 2004 @ 08:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On noita .ax tiedostoja jonkin verran jokaisessa asennuskanssiossa.
Jartse
Junior Member
_
5. huhtikuuta 2004 @ 10:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Menipäs hankalaksi. Tiedätkö kotisivua tuolle kortille? Vähän helpottais jos näkisi sen ohjelman, monta kertaahan niitä saa vapaasti ladata. Toinen juttu on että siellä saattaapi olla jonkinlainen FAQ yleisimmistä ongelmista asennuksessa ja toiminnassa.
ejuhani
Newbie
_
5. huhtikuuta 2004 @ 10:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kotisivu on osoitteessa http://www.kworld.com.tw/ mutta noilta sivuilta en itse löydä tätä korttia ja sieltä ladattavissa oleva "katselu ohjelma" on sama joka on minulla asennus cd:llä versioineen ja luontipäivineen.

Noita FAO juttuja on myös asennus cd:llä ja en omalla huonolla englannillani ainakaan löytänyt vastaavaa ongelmaa niistä.

Mutta kiitos jo nyt auttamisesta ja isompi kiitos jos käyt vilkaisemassa ja yrität auttaa.
Jartse
Junior Member
_
6. huhtikuuta 2004 @ 05:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisitko vielä tarkentaa tuolta download sivulta löytyvän ohjelman, katselin eilen ja en suoraan löytänyt tuota DVB Plussaa, DVD Plus näyttää sieltä löytyvän. Toivottavasti ei ole mikään 100 megaa tai enemmän, kun tuntuu olevan kovin hidas yhteys tuolta Taiwanista. Katselin myös noita FAQ sivuja, taso oli "normaalia" virallista tukea, tuttu kaava: "päivitä näytönohjaimen ajurit + DirectX + äänikortin ajurit", vähän eri järjestyksessä ongelmasta riippuen. Aina vian pitäisi löytyä jostain muualta kuin heidän laitteesta/ohjelmistosta. :)
ejuhani
Newbie
_
6. huhtikuuta 2004 @ 07:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.kworld.com.tw/ ja sieltä download ja sitten sivua alas kohtaan AP (application) download ja siinä on DVD PLUS -capture versio ja se ei ole kuin 156 MT!

Eihän nämä laitteiden valmistajat koskaan tunnusta, että vika voi olla heidän ohjelmassaan tai laitteessa. Tosin mulla on sellainen tunne että tämä ongelma on nyt tämän laitteen ohjelman ja Windows XP versiosta johtuva ja ne on ristiriidassa jostain syystä keskenään. Tosin järjestelmä ei herjaa mistään ristiriidoista ja väittää kaikkien toimivan oikein.
hgrun
Suspended due to non-functional email address
_
7. huhtikuuta 2004 @ 19:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,
joko ongelma on ratkennut. Minulla on sama kortti, ja aivan vastaavat ongelmat. Kuva tulee "snap"peinä ja ääntä ei kuulu tai kuuluu pelkästää rashduksia.
Harri
ejuhani
Newbie
_
8. huhtikuuta 2004 @ 00:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä onko muillakin ongelmia tämän kortin kanssa?

Ongelma ei ole vielläkään ratkennut, mutta jos käyttiksenä on Windows 2000 tai Me niin mulla ainakin niissä kortti toimii ihan hyvin, mutta tässä XP -versiossa on pieniä ongelmia saada kuvaa (kun nauhoittaa muutaman sekunnin niin kuva tulee livenä) ja ääniä ei saa livenä kuulumaan mitenkään (pois lukien noin riks raks yms. rusahdukset).

Odottelen innolla Jartsen vastausta, josko hän olisi keksinyt jotain mitä voisi vielä kokeilla ja saada ton kortin toimimaan myös tässä XP -järjestelmässä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. huhtikuuta 2004 @ 00:07

Jartse
Junior Member
_
8. huhtikuuta 2004 @ 05:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Liian hidas yhteys tuolta Taiwanista, menee DSL ihan motikan tasolle ja hieman allekin. Näin kuitenkin siellä Intervideon logon eli varmaankin nämä kodekit on käytössä: iviaudio.ax ja ivivideo.ax, Intervideon systeemi vain näyttää hieman monimutkaisemmalta kun yleensä, näyttää tarvivan vielä iviaudioprocess.ax tiedoston ja ehkä muitakin. Täytyy kysyä yhdeltä kaverilta joka tuntee nuo jutut hieman paremmin, mutta menee pääsiäisen jälkeen, koska olen juuri lähdössä reissuun. Pika-apuna ja kokeiluna vois rekisteröidä nuo video ja audio kodekit uudestaan, eli katsokaa missä kansiossa noi filut on ja kirjoittakaa "command promptilla" (suomeksi ehkä komento rivi, löytyy XP:stä sieltä missä on muistio ja muut työkalut) regsvr32 iviaudio.ax jne...ensin täytyy tietenkin olla oikeassa "juuressa", eli cd "kansion nimi" ja cd.. pääsee liikkumaan noissa oikeaan juureen. Joku varmaan tietää helpommankin tavan, mutta tuota olen itse käyttänyt. Palataan asiaan pääsiäisen jälkeen!
Muuten Microsoftin Graphedit on aika hyvä työkalu noiden kodekkien kanssa pelaillessa.
ejuhani
Newbie
_
8. huhtikuuta 2004 @ 09:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos neuvoista.

Hyvää pääsiäistä.

Palaillaan pääsiäisten jälkeen.
hgrun
Suspended due to non-functional email address
_
8. huhtikuuta 2004 @ 09:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
viimeyönä latasin ajurin + ohjelmiston em. sivustoilta. Pitänee tänään kokeilla auttaako. Minulla on muutenkin koneen "puhdistaminen" edessä, joten asennan varmaan win2000:sen.
Mainos
_
__
 
_
ejuhani
Newbie
_
8. huhtikuuta 2004 @ 12:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin noita Jartsen ohjeita kodekien päivittämistä, mutta ei siitä ollut apua. eikä nuo "uudet" ohjaimet ja ohjelmat V-Streamin sivuilta myöskään korjaa ongelmaa.

Mulla ainakin on myös tämän DVD plus ohjelman kansiossa näitä kodakkeja aika iso liuta: claud.ax , CLDemuxer.ax , CLDump.ax , CLM25plitter.ax , CLReader.ax , CLUSD-dtv.ax , ht_invert.ax , htaudiotransfilter.ax , htdeinterlacer.ax , htmpeg2eng.ax , htmpgvideo.ax ja htstillcap.ax nämä suoraan DVD plus hakemistossa ja ohjelma asentaa niitä myös Windows/system32/driver hakemistoon ja mahdollisesti vielä johonkin muuaallekin kun en saa niitä poistettua Windowsista (Windows muistaa ne ja asentaa ne uudestaan ja uudestaan vaikka kuinka poistan ohjelmat ja kortin ajurit järjestelmästä.
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > dtv-kortin ääni ongelma
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy