leffojen oudot nykimiset
|
|
janoz
Junior Member
|
1. huhtikuuta 2004 @ 13:53 |
Linkki tähän viestiin
|
eli nyt olen pääsyt niin pitkälle että aluksi jotkut leffat XVID fps 23,976 nyki kun yritin katsoa niitä media playerillä. sit imutin ffdshow codecin niin leffat alkoi toimimaan mut sit kun olen tehnyt niistä VCD leffoja TMPGE:llä niin samanlainen nyintä alkaa! Gspot:illa kun olen katsonut leffat eli toimivan ja ei toimivan niin kaikka näyttää samalta kuten codecit käy FPS sama ja ääni melkein sama jne. virtualdub tai vitrtualdubmod herjaa siinä vaiheessa kun avaan leffa filua että VBR plaa plaa plaa ja sit painan OK! ja sen se tekee leffoissa mitkä toimii ja leffoissa mitä ei toimi TMPGE:N jälkeen! Jos joku tietäis missä vika kun tähän asti kaikki on pelittänyt hyvin ja viimeviikolla alkoi nykimiset! Puuttuuko mulla joku tiedostp jostain softasta tms!!???
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
1. huhtikuuta 2004 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Etkai koita muuttaa NTSC leffoja PAL muotoon tuossa AVi->MPEG konversiossa?
|
janoz
Junior Member
|
1. huhtikuuta 2004 @ 14:23 |
Linkki tähän viestiin
|
juu kyllä koitain eli annan olla fps 23,976 ja teen siitä kuitenkin 16:9 PAL leffan mutta en muuta sitä FPS 23,976 ---> 25 FPS! Tähän asti kaikki toiminut hyvin eikä nykimisä ole tullut eikä nytkään kailla leffoilla Sehän tässä outoa onkin!
|
cronos
Senior Member
|
1. huhtikuuta 2004 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos laitat tmpgenc:ssä eri fps:n kuin lähteessä on ni on tasan varma että tuotos nykii laita vain sama fps kuin kohteessakin ni toimii...suurimmat osat noista aveista vaatii ton vdubin frameserverin avuksi koodaukseen muuten tuotos nykii loppua kohden (ei kaikki), tohon VBR herjaan auttaa kun otat frameserverin nandub ohjelmalla ni se osaa VBR mp3:et. vdubmod ja vdub ei osaa.
|
janoz
Junior Member
|
1. huhtikuuta 2004 @ 15:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Jo siis tarkoitin että pidän FPS 23,976 mut muutan kuvan vaan 16:9 PAL! ja tähän asti on aiemmat toiminut mut nyt tullut 4 leffaa vastaan mitä nykii tosi oudosti! otin irti Goldwavella myös äänet ja lisäsin ne vast TMPGE mut samaa nykimistä! Olisko siinä VD:ssä joku vika?? Hitto kun ärsyttää kun yht`äkkiä tulee tämmönen eteen!
|
cronos
Senior Member
|
1. huhtikuuta 2004 @ 15:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis mihin määrittelet sen 16:9 PAL, kun PAL = 25fps, laita 16:9 ntsc ja kokeile niin, mä käytän ite ainakin 1:1 VGA, jos sä tarkotat tmpgenc:ssä kohtaa frame rate. aina jos oon vahingossa ladannu "load" kohdassa väärät kohteeen asetukset ni nykii jo prewievissä jos fps ei ole sama.
|
janoz
Junior Member
|
1. huhtikuuta 2004 @ 16:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis se kun otetaan aspect ratio nin siinä laitan sem PAL 16:9 ja toimii mut sama NTSC niin ei toimi! Mut nyt lähti toimiin leffat ja ei nyi kun jätin VD pois välistä! Outo juttu että joissakin se toimi ja toisissa ei! Nyt on sit semmonen et tulee 2 teksitit päällekkäin kun teen sen VodSub:illa ja TMPGE:llä? Missä vika?
|
cronos
Senior Member
|
2. huhtikuuta 2004 @ 02:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Onks ffdshow asennettu koneelle ja kohdassa subtitles ruksi, ilman VD:tä tmpgenc aktivoi ffdshown tekstien näytön jos on nimetty subit samannimisiksi samaan kansioon, jos ei oo ffdshowta ni joku muu tekstejä näyttävä softa on asennettuna vobsubin lisäksi jos kerta 2 subit näkyy, suljet vaan toiset.
|
janoz
Junior Member
|
2. huhtikuuta 2004 @ 06:25 |
Linkki tähän viestiin
|
joo siinä vika tosiaan! Ihmetyttää vieläkin se VD että toiset se "pilaa" ja toiset ei vaikka GSPOTILLA katsottuna samanlaiset!
Kiitos vielä avusta!!
|
cronos
Senior Member
|
2. huhtikuuta 2004 @ 06:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu jos se koodaamine vaan onnaa ilman frameservua ni ilman muuta jättää sen pois ni se on paljon nopeampikin koodata, ite käytän sitä silloin kun tuotos nykii loppua kohden mentäessä ja se näkyy jo prewievissä ja kaikki xvidit on ainakin sellasii.
|
Mainos
|
|
|
janoz
Junior Member
|
2. huhtikuuta 2004 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
se ongelma mulla on vielä että kun soitan leffaa pöytä dvd soittimella ( siis VCD leffaa )ja FPS on se alkuperäinen 23,976 ettei nyi niin paljon niin ääni ei tahdo oikein synkata. Se ei ole paljon pielessä mut sit kun laittaa soittimesta stop ja aloittaa taas samasta paikasta niin ääni on taas jonkin aikaa synkassa. Äänet mulla on 44100 ja 192. Olisko vika siinä DVD koneessa mikä on jo muutaman vuoden vanha eikä myöskään toista SVCD levyjä vai missä vika?
|