User Käyttäjä Salasana  

perjantai 27.12.2024 / 09:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > kuva pätkii kaapattaessa videolta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kuva pätkii kaapattaessa videolta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2004 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämmöiseen ongelmaan olen törmännyt.
Eli mistä johtuu, että kaapattaessa kuvaa noilta VHS-C-kaseteilta videonauhurista kuva pätkii osassa kaseteista todella pahasti. Käytän siis semmoista sovitinta, jolla nuo pienet kasetit saa näkymään videoilla.
Omituista on, että kuva pätkii vain, kun sitä kaapataan, eli jos vain toistan videota, niin mitään erikoista ei tapahdu.
Koska vika on vain osassa pieniä kasetteja (tavallisilla VHS:llä en siis ole vikaa huomannut) olen päätellyt, että olisiko vika jotenkin siinä, että kasetin signaali ei riitä kaappauskortille (Pinnaclen PCTV Pro)
Kasetit saa kyllä kaapattua ihan moitteetta jos käyttää lähteenä videokameraa, siinä vain on semmoinen huono puoli, että se lisää kuvaan sellaisia heikkoja "väriraitoja". Auttaisikohan kameran kuvarummun putsaaminen?

Toivottavasti tajusitte ongelman. Jos ette, niin kysykää.
cronos
Senior Member
_
3. huhtikuuta 2004 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on ollu ongelmii vanhoilla videokameroilla kuvatuissa pätkissä joista kaapattaessa tippuu frameja jotain 700 / 4 min ja tolla lukemalla alkaa nykiminen miltei heti kaappauksen alussa enkä oo keksiny siihen oikeen ratkasuukaan...pääasiassa noista vhs lähteistä kaapattaessa nykiminen johtuu just noista tippuneista frameista kun niitä alkaa olla liikaa jos kassu on vanha ja hieman jäykkä toistaa ni eihän se silloin pyöri just 25 fps. Tällästä oon ainakin ite todennut noissa kaappaus hommissa 1 framee 100:sta ei vielä huomaa millään tavalla. mä käytän kaappaukseen vdubvcr:ää siinä on mukana äänen synccaus jos frameja tippuu.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2004 @ 11:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla vika on siis vain osassa pieniä videokasetteja. Vähän uudemmissa (4-5 vuotta vanhoissa) kaseteissa ei ole mitään ongelmaa.
Myöskään videoissa, jotka on kopioitu pieniltä kaseteilta isoille kaseteille, ei ole mitään ongelmaa. Kaikissa nauhoissa kamerana ollut sama Salora.
Itsellä kanssa nykiminen alkaa jo ihan nauhan alusta, ja se on niin pahaa, ettei auta kuvan/äänen synkkauskaan, koska frameja jää niin paljon pois, että kuva on käytännössä käyttökelvotonta.
No, onneksi on tuo videokamera, jota voi käyttää lähteenä, kun vielä saisi ne väriraidat pois.
Tietysti, yksi mahdollisuus olisi kopioida ensin pienen kasetin sisältö isolle, mutta siinä taas kärsii laatu hiukan.
cronos
Senior Member
_
4. huhtikuuta 2004 @ 12:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ootko koittanut muuttaa kaappaus fps:ää suuntaan tai toiseen josko ne vanhat antaa jollain muulla fps:llä. en kyllä ite saanu sen parempaa tolkkua hommaan tollakaan tavalla.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2004 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin no, enpä kyllä ole koittanut. Mutta toisaalta, epäilen kyllä hiukan sitä. Kuitenkin kamera antaa kuvan sellaisenaan ilman pätkimisiä.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2004 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Semmoista vielä kyselisin, että onko yleensä kaappausohjelmalla merkitystä kaappaustulokseen. Olen kaappamiseen käytellyt Pinnaclen PCTV Visionia ja nyt enempi Pinnaclen Studio 9:iä.
1. Onko Studio pätevä ohjelma kaappamiseen?
Olen kaapannut lennosta videon MPEG-2:ksi ja äänen MPEG Layer II:ksi.
2. Saako tuosta studiosta säädeltyä kaappausäänenvoimakkutta muuten kuin line in-säädöistä?
3. Entä kun MPEG-2:n authoroi DVD-muotoon niin tuleeko siinä välissä renderöintiä (pakkausta) vai käännetäänkö video jotenkin suoraan vobeiksi?
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > kuva pätkii kaapattaessa videolta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy