Paras tapa kopioida AUDIO CD-levy
|
|
kujaki
Member
|
5. huhtikuuta 2004 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun pitäis tehdä yhdestä vielä julkaisemattomasta CD:stä kopio jonka pitäisi vastata varmuudella alkuperäistä.
Mikähän on teknisesti PARAS JA luotettavin tapa.
* EAC:llä ripattuna waviksi ja sitten poltto AUDIO CD:ksi 4 kertasella nopeudella vai:
* Clone CD:llä imageksi joka taas poltetaan levyksi. vai
* Esim: Roxion poltto-ohjelman diskcopyllä.
Kopiointisuojauksista ei tarvitse murehtia.
|
~Jööman~
Senior Member
|
5. huhtikuuta 2004 @ 14:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun mielestä imageksi ja se poltetaan levyksi. Sitä en osaa sanoa, minkälaiset lukuvirheiden tarkastus systeemit eri poltto/kopionti softissa on.
Kannattaa kuitenkin ehdottomasti kuunnella se levy läpi kuulokkeiden kanssa, että kaikki on varmasti ok. Ainakin se eka kopio, jos on tarkoitus tehdä useampia. Tietenkin kannataa käyttää laadukkaita levyjä, eikä polttaa liian nopeesti.
|
AfterDawn Addict
|
5. huhtikuuta 2004 @ 14:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä oon Jööman:in kanssa samaa mieltä eli teet imagen ja sit siitä poltto cd:lle...
|
kujaki
Member
|
5. huhtikuuta 2004 @ 14:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Jahaa. No jos alkuperäisen levyn lukemisessa imageksi ei kaikki mene putkeen niin tuleeko siitä jokin virheilmoitus?
Jos rippaa EAC:llä waviksi niin siinähän se jatkuvasti kontroloi mahdollisia virheitä ja raportoikin niistä
|
yomannain
Suspended due to non-functional email address
|
5. huhtikuuta 2004 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakin Nero luo ensin imagen kovalevylle, jos valitset kopioi levy, ja polttaa sen sitten sieltä levylle. Eli se on käytännössä aivan sama asia kuin tehdä siitä ensin erillisellä ohjelmalla image.. mutta kukin tyylillään.
EDIT: jos rippaa waveiksi, ei piisien väleissä olevat tauot välttämättä tule aivan oikean mittaisiksi
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2004 @ 14:16
|
AfterDawn Addict
|
5. huhtikuuta 2004 @ 14:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeile kummalla systeemillä tulee parempi...
|
~Jööman~
Senior Member
|
5. huhtikuuta 2004 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Riippuu varmaan ihan softasta ja sen asetuksista, ilmottaako. Ei ole tota kopiointia tullut harrastettua, joten en sano mitään.
Eac tietysti ilmottaa, kunhan käyttää oikea rippaus moodia. Jos rippaat yhdeksi wav:ksi cue sheetin kanssa, siitä saa polttua 1:1 kopion. Eac on vaan aika monimutkainen ohjelma, jos haluaa tehdä ihan täsin identtisen kopion, aseman offset(en keksi suomenkielistä sanaa) yms. asetuksien on oltava kohdallaan.
Helpomalla selviää tekemällä imagen.
|
kujaki
Member
|
5. huhtikuuta 2004 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitti vaan ..
Taidanpa sitten tehdä homman IMAGEn kautta. Olisi hyvä kun biisien välitkin olisi juuri sitä mitä alkuperäisessä.
Onko muuten jokin levymalli/merkki ylitse muiden näissä Audiolevyn poltoissa?
|
kujaki
Member
|
6. huhtikuuta 2004 @ 02:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Näin sen nyt sitten tein:
* Alkuperäinen CD-pestiin puhtaaksi.
* Clone CD:llä image kovalevylle.
* 10:lle Sony:n cd-r aihiolle poltto imagesta 4x-nopeudella.
Kaikki toimii hyvin ja kuuntelun perusteella hyvältä vaikuttaa.
|
askoff
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 06:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki ohjelmat joutuvat rippaamaan Audion levyltä samalla tavalla ja Nero sekä CloneCD ei pysty tekemään sitä yhtä tarkasti kuin EAC. EAC on ehdottomasti luotettavin tapa ripata levy. Sillä voi tehdä sen imagen .wav&.cue muotoon ja se (asemasi asetuksista) riippuen on lähinnä alkuperäistä muihin vaihtoehtoihin verrattuna.
100% identtistä kopioita ei välttämättä ole edes mahdollista tehdä, vähän asemasta riippuen.
Tässä on uusimpaan EAC:hen suomenkielinen kielipaketti.
http://personal.inet.fi/koti/askoff/finnish.zip
|
kujaki
Member
|
6. huhtikuuta 2004 @ 06:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielenkiintoista.
Muuten "askoff" tuo linkkisi ei jostain syystä toimi?
Kiinnostaisi tuo suomennos kun EAC on aika monivivahteinen softa.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
6. huhtikuuta 2004 @ 06:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. huhtikuuta 2004 @ 06:30
|
kujaki
Member
|
6. huhtikuuta 2004 @ 06:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Samaa katselin juuri itsekin.
Onkohan askoffin omaa käsialaa?
Tuo .wav.cue muoto on mulle vähän arvoitus - voisko joku vielä vähän avittaa miten se poikkeaa pelkästä .wav:iin rippaamisesta.
|
AfterDawn Addict
|
6. huhtikuuta 2004 @ 06:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kaikki ohjelmat joutuvat rippaamaan Audion levyltä samalla tavalla ja Nero sekä CloneCD ei pysty tekemään sitä yhtä tarkasti kuin EAC. EAC on ehdottomasti luotettavin tapa ripata levy. Sillä voi tehdä sen imagen .wav&.cue muotoon ja se (asemasi asetuksista) riippuen on lähinnä alkuperäistä muihin vaihtoehtoihin verrattuna.
100% identtistä kopioita ei välttämättä ole edes mahdollista tehdä, vähän asemasta riippuen.
Tässä on uusimpaan EAC:hen suomenkielinen kielipaketti.
http://personal.inet.fi/koti/askoff/finnish.zip
Toi on kyllä makuasia, että onko EAC ehdottomasti luotettavin tapa ripata cd...Omien kokemusten perusteella cdparanoia pystyy kyllä parempaan laatuun http://www.xiph.org/paranoia/
|
kujaki
Member
|
6. huhtikuuta 2004 @ 06:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Taisin hokata tuon .wav.cue jutun. Se lienee se toisiks alin kuvake siinä EAC:n päätaulussa eli se lienee EAC:n tapa tehdä "image" jossa kaikki on yhtä pötköä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. huhtikuuta 2004 @ 06:55
|
askoff
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 07:27 |
Linkki tähän viestiin
|
juppe22: Kokeilin kopioida (Liteon 24102B CD-asemalla) yhtä naarmuista levyä uusimmalla EAC:llä ja CDex:llä. Tässä pari kuvaa wav:eista ja ohjelmien tuottamien wav:ien erotuksesta, ja kuvat puhuvat puolestaan.
http://personal.inet.fi/koti/askoff/cdex-eac.png http://personal.inet.fi/koti/askoff/cdexneac.png
kujaki: Imaget jokatapauksessa sisältävät yhtenäisen WAv:in ja nuo kappaleiden aikatiedot (+ mahdollisesti jotain muuta vähemmän oleennaista), joten on aika sama onko se wav ja cue pakettina vai yhtenäisenä imagena. Sisältö on käytännössä sama niissä.
Suomennos on minun tekemä ja olen tarjonnut sita tulle EAC:n tekijälle, mutta se ei ole vielä tehnyt asialle mitään. Pitää taas kysellä uudelleen. Suomennoksesta saa antaa palautetta jos ja kun siinä jotain virheitä ilmenee.
|
kujaki
Member
|
6. huhtikuuta 2004 @ 07:32 |
Linkki tähän viestiin
|
ASKOFF Toi EAC:n suomennos linkkisi ei muuten toimi vieläkään.
Antaisin kyllä palautetta mutta kun ...
Nuo uudemmat linkit toimivat kyllä.
|
askoff
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 07:39 |
Linkki tähän viestiin
|
|
kujaki
Member
|
6. huhtikuuta 2004 @ 07:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Paljon kiitoksia - nyt toimis.
|
AfterDawn Addict
|
6. huhtikuuta 2004 @ 08:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
kujaki
Member
|
6. huhtikuuta 2004 @ 08:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Mahtava toi EAC-suomennos varsinkin kun Lontoo on mulla aika huono.
Mukavaa kun jollain (lue askoff) on viitseliäisyyttä nähdä vaivaa näiden suomennosten parissa ja sitten vielä antaa muidenkin hyötyä siitä työstä.
KIITOS kuitenkin on vähintä mitä voi tässä yhteydessä tehdä.
|
askoff
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 08:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Olenko ymmärtänyt väärin, vai eikö cdparanoia perustu samaan OS -sorsaan kun CDex:n paranoija lukutila?
kujaki: Ole hyvä. Minua on itseäkin rassannut EAC:n suuri suomalaisen newbien aloituskynnys, joten päätin ottaa härkää sarvista kiinni ja tehdä asialle jotain. Itsekkin vasta tajusin pari asetusta ohjelmasta, kun jouduin sen suomentamaan :)
Kielipaketti on vapaassa käytössä, mutta jos siihen tekee muutoksia olisi mukava jos myös minulle siitä informoitaisi. Se kielipaketti sisältää yhteystietoni sähköpostitse.
|
askoff
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 08:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Yritin kysellä Muropaketti.com:issa ja hydrogenaudiolla avustajia suomennokseen, mutta loppupelissä jouduin sitten itse suomentamaan koko roskan... Kyllä siinä paloi aikaa varmaankin noin 20-30h. Mutta nautitaan nyt porukalla siitä :)
|
AfterDawn Addict
|
6. huhtikuuta 2004 @ 09:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Olenko ymmärtänyt väärin, vai eikö cdparanoia perustu samaan OS -sorsaan kun CDex:n paranoija lukutila?
Et ole ymmärtänyt väärin, mutta tarkoitin tosiaan ihan alkuperäistä cdparanoiaa linux ympäristössä käytettynä ja sitten käytetään vielä SCSI-emulointia ATAPI asemalle, jolla saadaan ainakin mun mielestä vielä parempi laatu...Taas päästään siihen, että loppujen lopuksi nämä ovat maku asioita ja niistä ei voi eikä kannata kiistellä...Ja en tosiaan tarkottanu, että EAC olisi jotenkin huono, mutta linux käyttäjänä paranoian kannalla... :D
|
Mainos
|
  |
|
askoff
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 09:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Linuxille ei taida olla mitään EAC:n tasoista softaa, josko sitten EAC toimisi winettämällä siinä... EAC:llä vo myös käyttää joko jotain ASPI kirjastoa tai suoraan Windowsin (NT/2k/XP:n) SCSI komentoja. Tuolla käytetyllä rajapinnalla ei pitäisi olla juurikaan isompaa merkitystä virheenkorjauksessa, vaan aseman ja lukuohjelman ominaisuudet ratkaisevat eniten. EAC havaitsee virheet paljon varmemmin kuin CDex ja ilmeisesti myös cdparanoia, koska ne perustuvat samaan virheenkorjaus ja havainnointi algoritmiin.
Mutta jos tästä nyt vedetään pikainen johtopäätös, niin jos levy ei ole naarmuinen tai likainen, ei lopputuloksilla pitäisi olla eroa (ellei ohjelmien tekniset asetukset eroa).
|