User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 29.6.2024 / 08:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > s/pdif äänet dvb-kortilta äänikortin kautta stereolle
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
s/pdif äänet dvb-kortilta äänikortin kautta stereolle
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
lamikr
Newbie
_
6. huhtikuuta 2004 @ 21:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saattaa olla typerä kysymys, mutta minulla on technotrendin 2.1 DVB-C premium kortti jossa
on J2 liittimessä pinni nro 4 joka on tarkoitettu s/pdif äänien ulostuloon. Nyt haluaisin johtaa tästä äänet emolevyn äänikortin kautta ulos stereoihin mutta en ole ollenkaan varma onko se mahdollista.

Emolevyssä minulla on NForce2 s/pdif input ja output pinnejä sekä RC kaapelia varten s/pdif outputtia koneen takana.

Pystyn ohjaamaan normaalit tietokoneen äänet emolevyn s/pdiffin outin kautta stereoille mutta tällä hetkellä DVB-kortista vien äänet omalla kaapelilla stereoille.

Pitäisikö olla mahdollista saada DVB äänet ulos myös emolevyn S/PDIN outputista jos yhdistän DVB-kortin S/PDIF output pinnin emolevyn S/PDIF input pinniin? Olen yrittänyt tehdä tämän mutta ainakaan vielä en ole saanut mitään ääniä ulos. (Ei kai minun pidä yhdistää noita ground pinnejä jotenkin)

Alla on luettelo sekä emolevyn että DVB kortin pinneistä.
Technotrendin J2 liitännän pinnit
pin 1 composite out
pin 2 +5V
pin 3 blue out
pin 4 s/pdif output
pin 5 green out
pin 6 right audio out
pin 7 red out
pin 8 left audio out
pin 9 not connected
pin 10 ground

NForce2 emolevyn s/pdif pinnit

pin 1 ground
pin 2 none
pin 3 ground
pin 4 s/pdif in
pin 5 +5v
pin 6 s/pdif out

Mika
josk
Junior Member

2 tuotearviota
_
8. huhtikuuta 2004 @ 12:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä tuosta yhdistämisestä mitään, mutta mä ostin tohon 18 egellä lisäliitin paketin, joka liitetään juuri kyseisiin pinneihin. Kyseisellä paketilla saa suoraan vietyä SPDIF-äänet sellaisenaan vahvistimelle.
lamikr
Newbie
_
8. huhtikuuta 2004 @ 19:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmana on että minulla on vahvistimessa vain
yksi ei optinen input paikka digitaalisille äänille ja tarvitsen sitä äänikortille.

Oliskohan mitään keinoa muuttaa spdif:stä tulevaa dataa valokaapelille jolloin saisin dvb kortin kytkettyä digi vahvistimen digiliittimiin?
pjh
Member
_
8. huhtikuuta 2004 @ 20:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
(Ei kai minun pidä yhdistää noita ground pinnejä jotenkin)
No kyllä pitää. (En tosin ota vastuuta jos jotain palaa ;) )

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. huhtikuuta 2004 @ 20:05

josk
Junior Member

2 tuotearviota
_
9. huhtikuuta 2004 @ 07:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pommari
Newbie
_
22. huhtikuuta 2004 @ 10:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on samanlainen nForce2 emolevy, Abit.
Enpä ole liittämistä optiselle äänelle sitä kautta koittanut vaan ajattelin rakennella tälläisen...

http://www.vdr-portal.de/board/portal_vdrinfo.php?infonr=4

Itse rakentelin tuon RGB-Scart liittimen sivujen ohjeiden mukaisesti ja hyvinpä näyttää toimivan.
Osat optiselle spdif liittimelle on jo kasassa, kerron jos saan toimimaan.
Mainos
_
__
 
_
josk
Junior Member

2 tuotearviota
_
22. huhtikuuta 2004 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,

Vein spdif-äänet technotrend/hauppauge dvb-c kortista J2 pinneistä vahvistemelle ei optiselle spdif-liitäntä paikkaan. Kun katselen kortin omalla softalla vahvistemessa palaa pcm-valo ja äänet kuuluvat hyvin. Mutta kun yritän samalla softalla soittaa AC3-5.1/MPEG2 -tiedostoa, niin vahvistimeen ei syty DD5.1-valo, eikä kuulu mitään ääntä. Onko kukaan saannut vietyä aitoja DD5.1-ääniä vahvistemelle J2-pinnien kautta? Jos olet, niin kerro myös millä softalla.
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > s/pdif äänet dvb-kortilta äänikortin kautta stereolle
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy