User Käyttäjä Salasana  

maanantai 20.1.2025 / 19:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > miten viritän tv-kanavia radeon 9600:lla?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miten viritän TV-kanavia Radeon 9600:lla?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Mr_BeaN
Suspended due to non-functional email address
_
14. huhtikuuta 2004 @ 15:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tilannehan on se että koneessani on Asuksen Radeon 9600 XT-näytönohjain. Kortista löytyy VIVO-liitin, johon olen liittänyt näyttiksen mukana tulleen adapterin.

Adapterissa minulla on "Composite In"-liitimeen liitetty RCA-piuha jonka toisessa päässä oleva SCART on VHS-nauhurissa kiinni. Videoihin on liitetty antenniliitäntään normaalilta TV-antenilta tuleva koksi.

Olen käyttänyt näyttiksen mukana tullutta ohjelmaa nimeltään Asus VirtualVCR. Ohjelmalla kyllä näkyy videoiden kautta viritetyt kanavat, mutta ohjelmalla ei saa viritettyä itse kanavia.

Osaisiko joku neuvoa mikä on vialla?

Niin ja vielä semmoinen, että miksi kuva näkyy S-Video -liitännän kautta mustavalkoinesena kun taas komposiittinä värit näkyvät ihan okei?
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
17. huhtikuuta 2004 @ 08:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tota joo... Ei tietenkään ohjelmalla pysty itse virittämään kanavia, kun ei näyttiksessä ole viritintä. Eli mitään vikaa ei ole.

Ja tuo s-videokysymys, mustavalkoisuudessa on kyse siitä, että video ei osaa antaa ulos s-videosignaalia. S-videossa on kyse siitä, että siinä kulkee kaksi eri signaalia (krominanssi ja luminanssi) molemmat omissa johdoissaan. Video ei tässä tapauksessa osaa käyttää sitä toisessa johdossa menevää signaalia ja siksi kuva on mustavalkoinen.
RCA:ssa (siis komposiitissa) nämä krominanssi ja luminanssi pistetään sekaisin yhteen johtimeen, jolloin useimmat vehkeet osaa välittää sen oikein. Tämä taasen huonontaa hieman kuvanlaatua s-videoon nähden.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > miten viritän tv-kanavia radeon 9600:lla?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy