kertokaa tyhmälle NTSC/PAL/DVD
|
|
atjv
Newbie
|
19. toukokuuta 2004 @ 18:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin;
Mulla olis NTSC muotoisia Jenkki videoita iso kasa, mutta kun töllö ei tue ks formaattia.
Kysymys1;
Onko mun mahdollista saada jollain tapaa ne tietsikalle, ja edelleen poltettua video cd / DVD niistä niin, että niitä pystyis sit kattoman joko tietsikalta tai töllöst???
Kysymys2;
Mitä vermeitä ks. operaatioon tarvitsee?
Vai onko parempia ohjeita?
KIITOS!
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
19. toukokuuta 2004 @ 19:09 |
Linkki tähän viestiin
|
1. Kyllä ne tietokoneelle saa. Tietokoneella ainakin katselu on helppoa, jos telkka ei tue NTSC niin joudut kyllä kääntämään ne PAL muotoon, jonka onnistuminen on lähinnä tuurikauppaa, varsinkin kun videokasetin ruudunpäivitys ei ole vakio, eli siirtäessä materiaalia koneelle äänen ja videon synkka kärsii jonkin verran.
2. TV kortti video sisääntulolla tai näytönohjain jossa video sisääntulo. Myös joku videoeditointikortti käy.
|
atjv
Newbie
|
19. toukokuuta 2004 @ 19:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli tarttenko muuta kun omat karvalakki VHS videot ja ton TV kortin video sisääntulolla, ja kas video on imutettu tietsikalle?
|
D-broke
Suspended due to non-functional email address
|
19. toukokuuta 2004 @ 19:38 |
Linkki tähän viestiin
|
En jaksa tehdä uutta threadia, joten kysyn tässä. Milläs systeemillä kannattais NTSC dvd:stä tehdä helpoiten PAL dvd-r varmuuskopio. Joskus olen tehnyt ifoeditillä ns. header-trickin, jolloin kyllä sain värit näkyviin, mutta päänsäryn nykivästä kuvasta:(.
Onko ainut tapa tehdä NTSC dvd:stä kiintolevyllä svcd, jonka jälkeen konvertoida svcd PAL dvd-r:ksi.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
19. toukokuuta 2004 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
atjv: jonkun ohjelman, http://divxbycronos.sytes.net/ tuossa ohjeet ilmaisilla softilla ja parhaalla laadulla ja kovalevy tilaa muutaman gigan.
D-broke: revi videomateriaali irti ja käännä se esim tmpgenc:illä DVD PAL muotoon, tulee kyllä uudelleenpakkaus joka ottaa vielä aikaakin.
|
D-broke
Suspended due to non-functional email address
|
20. toukokuuta 2004 @ 04:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos. täytyypä kokeilla
|
krisse
Newbie
|
21. toukokuuta 2004 @ 13:28 |
Linkki tähän viestiin
|
ostin jenkeistä dvd-soittimen ja ntsc-versio ja se pitäis saada koodattua PAL:liksi
miten?
|
Mainos
|
|
|
spolk
Junior Member
|
21. toukokuuta 2004 @ 13:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei se aina ole töllöstä kiinni tuo NTSC:n oikein näkyminen. Mulla on yks vanhempi Panasonic TV(ei scarttia, RCA liitännät on) ja Matsui 125:lla(mun eka DVD.soitin kuva näky aina NTSC-matskua kattoessa mustavalkosena ja luulin, että on TV:n syy. Mutta kas kun sain uuden Baze-soittimen, niin värit alko näkyä tossa vanhassa panasonicissa ihan oikein.
Nyt mulla on Matsui tietsikassa kiinni, mutta aina kun katon sillä NTSC-leffoja, niin joudun vaihtamaan NTSC-asetuksille viritetylle kanavallle, eli voi se olla DVD-soittimestakin kiinni.
SPOLK
|