User Käyttäjä Salasana  

torstai 11.9.2025 / 07:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > rar/zip tiedostot luettaviksi?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
rar/zip tiedostot luettaviksi?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
puffgirl
Suspended due to non-functional email address
_
31. toukokuuta 2004 @ 08:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä pitää tehdä rar ja zip tiedostoilla, jotta niitä voi katsella/lukea?Onko siihen joku ohjelma?
Pein
Senior Member
_
31. toukokuuta 2004 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Purkamiseen tarvitaan ohjelmaa/ohjelmia.
Esim.
Powerarchiver - osaa monia eri pakkaustekniikoita
Winzip
Winrar
XPssä on "sisäänrakennettuna" tuki zip tiedostoille
jne.

Näitä on kuin sieniä sateella:
http://www.tucows.com/comp95_default.html

Itse pärjännyt hyvin Powerarchiver + winrar yhdistelmällä.
puffgirl
_
31. toukokuuta 2004 @ 10:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä yritin, mutta en millään tajua miten niitä ohjelmia käytetään...Pitäiskö zip/rar muuttua esim. avi:ksi? Oisko jossain ohjeita noiden ohjelmien käyttöön? Vai pystyiskö joku selittää mitä mun pitää tehdä?
Rattus
_
31. toukokuuta 2004 @ 10:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
rar tai zip tiedostojen sisällön saat purettua pakkausohjelman extract toiminnolla. Oletuksena puretaan kaikki, mutta voit myös valita purettavat tiedostot. Yleensä pakkausohjelma kysyy hakemistoa mihin valitut tiedostot puretaan.

Mikäli olet ladannut esim. torrent paketin joka pitää sisällään useita rar-tiedostoja, niin usein purku tapahtuu automaattisesti klikkaamalla tiedostoa jonka nimi ei sisällä järjestysnumeroa.

- Dixi et animam levavi -
Pein
Senior Member
_
31. toukokuuta 2004 @ 10:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Opas winzipille, mutta käyttöperiaate on sovellettavissa muillekkin pakkausohjelmille.
http://www.internetix.ofw.fi/atk-tuki/oppaat/winzip/etusivu.htm

zip/rar ei muutu aviksi (tai miksikään muuksikaan) vaan kun tälläisen tiedoston avaa niitä ymmärtävällä ohjelmalla niin tiedoston sisältä puretaan (extract) pakattu tiedosto sitten kovalevylle.

Onkos sinulla vain yksi pakattu (zip/rar) tiedosto vai useampia?
Jos tiedostot ovat tyyliin zip, z01, z02... tai rar, r01, r02... niin riittää että avaan yhden niistä, jolloin ohjelma osaa yleensä etsiä muut tarvittavat tiedostot.

Edit: Slow as hell...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2004 @ 10:28

Voltaren
Senior Member
_
31. toukokuuta 2004 @ 10:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tarvii muuttaa tiedostomuotoja miksikään.
Lataa WinRAR ohjelma, se toimii sekä zip, että rar arkistoihin.

Eli kaikista helpoin tapa purkaa pakattu arkisto on:

1.Klikkaa hiiren oikealla sen tiedoston päällä jonka haluat purkaa. Älä päästä irti vaan raahaa tiedostoa hiiren oikea pohjaan painettuna.

2.Päästä hiiren oike irti ja aukeaa valikko. Valitse niinkuin kuvassa näkyy.

3.Valmis.

Sit vaa klikkaa kansio auki ja kato mitä siel on.
puffgirl
_
31. toukokuuta 2004 @ 11:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitti kaikille tähän mennessä;)! Ongelmat ei kyl jääny viel tähän...hih...Nyt mun tekstit on muistio muodossa, enkä mä saa niitä siihen skriinille ku katon leffaa...Ja kun painan bsplayeristä sitä "load subtitles" ja yritän ettiä muistio muodossa olevat tekstit käsiini, niin ne ovat hävinneet tai siis niitä ei vaan näy siinä kansiossa mihin mä olen ne laittanut...Joten, onko ideoita =)?
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
31. toukokuuta 2004 @ 11:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Etsiikö BSplayer oikeasta hakemistosta? Onko purettujen tiedostojen muoto tuettu BSplayerissä? eli onko ne .src tai .sub muotoisia tekstejä? Tuliko ne siinä muodossa RAR/ZIP tiedostosta?
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > rar/zip tiedostot luettaviksi?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy