Mihin muotoon kannattaa kaapata
|
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
8. kesäkuuta 2004 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Semmoinen tuli tuossa mieleen, että kun kaappailen noita vanhoja kotivideoita DVD:lle polttoa varten, niin kannattaako ne kaapata suoraan MPEG2:ksi vai AVI:ksi käyttäen pakkaukseen esim tuota Picvideon MJPEG-kodekkia?
Olen käsittänyt, että kun videon authoroi DVD-muotoon, niin se joka tapauksessa renderöidään uudelleen, vaikka lähteenä olisikin MPEG-muotoinen video? Olenko oikeassa?
Jos näin on, niin kummalla saavutetaan parempi laatu, sillä, että käännetään video MPEG:stä DVD-muotoon vai sillä, että se käännetään AVI:sta DVD-muotoon?
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
8. kesäkuuta 2004 @ 16:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Paras laatu saavutetaan analogisessa kaappauksessa käyttämällä häviötöntä kodeekkia, jos vain kovalevytila ja -nopeus riittävät, täydellä PAL-resoluutiolla ja tekemällä mahdolliset editoinnit samassa muodossa ja pakkaamalla vasta tämän jälkeen MPEG-2:ksi esim. CCE Basicillä.
Häviötön kodeekki on esim. Huffyuv -- eli kortista pakkaus pois, tallennusmuodoksi AVI ja pakkausformaatiksi Huffyuv. Resoluutioksi 704x576.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
8. kesäkuuta 2004 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
No itsellä ei noita videoita tarvitse editoida, joten sen kohdan voi hypätä yli.
Mutta muuten, siis tapahtuuko siinä DVD-muotoon authoroidessa uudelleenpakkausta?
Itse olen käyttänyt näissä DVD-jutuissa Pinnaclen Studio 9:iä ja TMPGEnc DVD Authoria.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
8. kesäkuuta 2004 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Authoroidessa ei tapahdu uudelleenpakkausta, jos video mikä tuodaan sisään, on DVD-speksien mukainen.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
8. kesäkuuta 2004 @ 17:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Ahaa. Selvä juttu. No sitten vissiin voin kaappailla vaikka suoraan MPEG2:ksi, kun käytän tuota 6000kbit/s bittivirtaa ja teen samalla virralla DVD:nkin.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
8. kesäkuuta 2004 @ 20:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: No sitten vissiin voin kaappailla vaikka suoraan MPEG2:ksi
Jos käytät Studio 9:n suoraa MPEG2 kaappausta niin varaudu siihen että lopullinen laatu ei välttämättä ole sama kuin DV-avin kautta mennessä. Se on moneen kertaan Pinnaclen keskustelufoorumilla todettu että tuo pikakoodaus ei voi tehdä samaa laatua kuin monta tuntia kestävä renderöinti DV-avista...
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
9. kesäkuuta 2004 @ 07:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Studio on muutenkin toisinaan vähän kranttu noiden MPEG2-videoiden kanssa.
Aika pitkälti olen tuossa Studiolla kaapannut nuo videot ja sitten TMPGEncillä authoroinut DVD-muotoon.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
10. kesäkuuta 2004 @ 08:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Toisaalta, taidanpa sittenkin kaapata AVI-muotoon. Nimittäin huomasin tuossa joidenkin kasettien kohdalla, että jos niitä kaappaa suoraan MPEG2:ksi, niin kuva pätkii toisinaan aika paljonkin, mutta kun kaappaa Avi-muotoon Picvideolla pakaten, niin ei pätki.
Mistä moinen mahtaa johtua?
|
BBD77
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2004 @ 18:23 |
Linkki tähän viestiin
|
PC:n CPU on hidas, frameja tippuu välistä pois. Pienempi bitrate n.4500kbs voisi auttaa.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2004 @ 05:32 |
Linkki tähän viestiin
|
No kummosen myllyn tuommoinen sitten vaatii.
Eikö tää 2,4Ghz P4 riitä?
Ja tuosta pätkimishommasta en ole varma, johtuuko koneesta vai noista videokaseteista, sillä sitä esiintyy vain muutamalla kasetilla.
|
BBD77
Junior Member
|
16. kesäkuuta 2004 @ 16:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Avaa Task Manager. Jos Käytät WinXP:tä Sen saa esiin Alt+Ctrl+Del. CPU:n kuormitus pitäisi pysyä kaapatessa alle 80-90%.
|
salora
Member
|
17. kesäkuuta 2004 @ 11:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Ohjatkaa mua kädestä pitäen. Olen tässä juuri hankkinut videonkaappauskortin ja movie makerilla nauhottanut kuvaa. Noh, kuvanlaatuhan oli aivan perseestä, eli miten pitäisi nyt jatkaa, että saisin nuo wmv:t muutettua mpeg-muotoon. Aion käyttää videopätkiä nettisivuilla, wmv:t on jo siellä, mutta kuvanlaatu on kyllä aikaslailla suolesta. Mikä olisi hyvä ohjelma. Olen adobe premiere pro:ta ja pinnaclen tuotteita yrittänyt jahdata, onko muita hyviä--tai yksinkertaisia ohjlemia?
|
Mainos
|
|
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2004 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Avaa Task Manager. Jos Käytät WinXP:tä Sen saa esiin Alt+Ctrl+Del. CPU:n kuormitus pitäisi pysyä kaapatessa alle 80-90%.
Tarkistin tuonkin asian ihan mielenkiinnosta.
Prossunkäyttö huinii siinä 70 prosentin tuntumassa.
Vähän molemmin puolin.
Quote: Ohjatkaa mua kädestä pitäen. Olen tässä juuri hankkinut videonkaappauskortin ja movie makerilla nauhottanut kuvaa. Noh, kuvanlaatuhan oli aivan perseestä, eli miten pitäisi nyt jatkaa, että saisin nuo wmv:t muutettua mpeg-muotoon. Aion käyttää videopätkiä nettisivuilla, wmv:t on jo siellä, mutta kuvanlaatu on kyllä aikaslailla suolesta. Mikä olisi hyvä ohjelma. Olen adobe premiere pro:ta ja pinnaclen tuotteita yrittänyt jahdata, onko muita hyviä--tai yksinkertaisia ohjlemia?
Itse olen kaappaillut enimmäkseen Pinnaclen Studiolla.
Se on mielestäni aika helppokäyttöinen.
|