Pelipomo: Sonyn NGP-käsikonsoli kuolee lähtöporteille
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 3 maaliskuuta, 2011
Sonyn NGP-työnimellä kulkevan käsikonsolin on tarkoitus ehtiä Japanissa joulumarkkinoille, mutta kaikki tahot eivät usko laitteen myyvän erityisen hyvin, ja pelijulkaisuja tekevän ngmoco-yrityksen pomo Neil Young sanoo konsolin jopa kuolevan lähtöporteille.
Youngin mukaan Sonyn tulevaisuus käsikonsoleiden puolella on erittäin huono. PSP:n osalta peli on jo hänen mielestään menetetty, ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
snaketus
Member
1 tuotearvio
|
3. maaliskuuta 2011 @ 13:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin no, käsikonsoli on aivan eriasia kuin puhelin jolla voi pelata jotain puoliköyhiä pelejä. Pelitarjonta ja laatu vain kuntoon ei hätää. Näidän laitteiden pelit on tarkotus olla paljon enemmän kuin pelit joita voit pelata kännykälläsi.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
3. maaliskuuta 2011 @ 17:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti snaketus: Niin no, käsikonsoli on aivan eriasia kuin puhelin jolla voi pelata jotain puoliköyhiä pelejä. Pelitarjonta ja laatu vain kuntoon ei hätää. Näidän laitteiden pelit on tarkotus olla paljon enemmän kuin pelit joita voit pelata kännykälläsi.
Tällä hetkellä, osittain kyllä, tosin muutama isolla budjetilla tehty peli osoittaa jo suuntauksen. Kun luureissa on alkanut tietokonepuolelta tuttu näytönohjainten ja prosessoritehon valtava kasvu, on aika loogista päätellä, että ne menevät teknisiltä ominaisuuksiltaan käsikonsoleista ohi aivan heittämällä lähivuosina -- ja "installed base" on väistämättä isompi kuin yhdessäkään konsolissa, joten olen itse aikalailla sitä mieltä, että erillisten käsikonsolien iltarusko alkaa jo näkymään..
|
Senior Member
|
3. maaliskuuta 2011 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
sitten ainakin käsikonsolit alkaa olee mennyttä kalua, kun saadaan puhelimiin kontrollit kuntoon. Tällä hetkellä ainaki ihan naurettava pelata puhelimella esim fps peliä kun kerralla voi tehdä yhtä asiaa vaan. Liikkua yhteen suuntaan tai tähdätä/ampua.
1. AMD FX-8320, radeon R9 280X, asus m5A99X EVO, 8 GB DDR3 1600 MHz, SilverStone Strider Plus 850W, crucial 250 GB SSD, Samsung 1TB SATA II, Antec 300, ruutuina BenQ 27" G2750 ja BenQ G2420hd 24"
2. Asus K551LN CORE I7 4510U - WINDOWS 8.1 64-BIT - 8 GT RAM - 500 GT HDD ( 24 GT SSD CACHE ) 15.6" FULL HD NÄYTTÖ - NVIDIA GEFORCE 840M
3. PS4 1 TB, PS3 320 GB+ PS Vita, telkkuna Samsung 40" LE40B530 Fulkkari
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2011 @ 17:50
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
3. maaliskuuta 2011 @ 19:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Totta mitä Henry1979 kirjoitti. Se onkin lähes ainut ero pelikonsolin eduksi sen ja puhelimen välillä. Esim. Nokian alkuperäinen N-Gage:han oli lähes tavallisen puhelimen raudalla toteutettu laite, jossa vaan muotoilu ja softa oli viritetty pelaamiseen. Ja sen jälkeen puhelimien laskenta- ja näytönohjaintehot ovat nousseet valtavasti vuosi vuodelta.
Lisäksi joku 5":n näyttö on melko aneeminen pelaamiseen verrattuna vaikka PADien 10" kokoluokkaan.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
3. maaliskuuta 2011 @ 19:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henry1979: sitten ainakin käsikonsolit alkaa olee mennyttä kalua, kun saadaan puhelimiin kontrollit kuntoon. Tällä hetkellä ainaki ihan naurettava pelata puhelimella esim fps peliä kun kerralla voi tehdä yhtä asiaa vaan. Liikkua yhteen suuntaan tai tähdätä/ampua.
Miten niin vain yhtä asiaa voi tehdä kerrallaan? Mitä iPhonella jotain fps:ää pelasin, niin liikkuminen sujui ihan näppärästi peukaloilla hivellen. Oikeastaan en sen paremmin osaa konsolinkaan ohjaimella liikkua. Tietty fps:t pelataankin hiirellä. :)
Isompi näyttö, enemmän tehoa ja jonkin sorttiset olkanapit, niin kyllä tämmöinen casual mobiilipelaajakin saattaa muutaman pelin verran innostua.
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
|
Senior Member
|
3. maaliskuuta 2011 @ 21:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henry1979: sitten ainakin käsikonsolit alkaa olee mennyttä kalua, kun saadaan puhelimiin kontrollit kuntoon. Tällä hetkellä ainaki ihan naurettava pelata puhelimella esim fps peliä kun kerralla voi tehdä yhtä asiaa vaan. Liikkua yhteen suuntaan tai tähdätä/ampua.
Miten niin vain yhtä asiaa voi tehdä kerrallaan? Mitä iPhonella jotain fps:ää pelasin, niin liikkuminen sujui ihan näppärästi peukaloilla hivellen. Oikeastaan en sen paremmin osaa konsolinkaan ohjaimella liikkua. Tietty fps:t pelataankin hiirellä. :)
Isompi näyttö, enemmän tehoa ja jonkin sorttiset olkanapit, niin kyllä tämmöinen casual mobiilipelaajakin saattaa muutaman pelin verran innostua.
htc desire luurissa ainakin pelit missä tarttis yhtä aikaa tehdä useempi asia tämä ei onnistu. Esim sivustapäin kuvattu tasohyppely peli, niin eteenpäin kävely ja samalla hyppäys ei onnistu ja sit oli joku fps peli mitä kokeilin niin siinä et voi vaikka vasemmalle liikkua samaan aikaan kun räiskit tussarilla.
Vaatis vissiin näytöltä tukea useampaan hipelöintiin samanaikaisesti, että toimisi.
1. AMD FX-8320, radeon R9 280X, asus m5A99X EVO, 8 GB DDR3 1600 MHz, SilverStone Strider Plus 850W, crucial 250 GB SSD, Samsung 1TB SATA II, Antec 300, ruutuina BenQ 27" G2750 ja BenQ G2420hd 24"
2. Asus K551LN CORE I7 4510U - WINDOWS 8.1 64-BIT - 8 GT RAM - 500 GT HDD ( 24 GT SSD CACHE ) 15.6" FULL HD NÄYTTÖ - NVIDIA GEFORCE 840M
3. PS4 1 TB, PS3 320 GB+ PS Vita, telkkuna Samsung 40" LE40B530 Fulkkari
|
D00mer
Member
27 tuotearviota
|
4. maaliskuuta 2011 @ 11:14 |
Linkki tähän viestiin
|
htc desire luurissa ainakin pelit missä tarttis yhtä aikaa tehdä useempi asia tämä ei onnistu. Esim sivustapäin kuvattu tasohyppely peli, niin eteenpäin kävely ja samalla hyppäys ei onnistu ja sit oli joku fps peli mitä kokeilin niin siinä et voi vaikka vasemmalle liikkua samaan aikaan kun räiskit tussarilla.
---
Omalla htc wildfirellä onnistuu liikkuminen&hyppiminen samaan aikaan, paska peli jos ei toimi
ja fyysiset näppäimet>kosketusnäyttö
|
D00mer
Member
27 tuotearviota
|
4. maaliskuuta 2011 @ 11:14 |
Linkki tähän viestiin
|
htc desire luurissa ainakin pelit missä tarttis yhtä aikaa tehdä useempi asia tämä ei onnistu. Esim sivustapäin kuvattu tasohyppely peli, niin eteenpäin kävely ja samalla hyppäys ei onnistu ja sit oli joku fps peli mitä kokeilin niin siinä et voi vaikka vasemmalle liikkua samaan aikaan kun räiskit tussarilla.
---
Omalla htc wildfirellä onnistuu liikkuminen&hyppiminen samaan aikaan, paska peli jos ei toimi
ja fyysiset näppäimet>kosketusnäyttö
|
salazaari
Member
2 tuotearviota
|
4. maaliskuuta 2011 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuleva Samung Galaxy S2 ja iPhone 5 sitten tulee olemaan taas tehokkaampia, parempaa grafiikkkaa, monipuolisempia pelejä, isommat näytöt jne..
Eiköhän Sony olisi aika luovuttaa pelkän käsikonsolin suhteen ja tehdä siitä puhelin-käsikonsoli :D
|
tonttila
Suspended due to non-functional email address
|
4. maaliskuuta 2011 @ 19:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: App Storen, Android Marketin ja muiden vastaavien kauppapaikkojen tarjontaa vastaan,
Siis kaatopaikkojen...
Ei vaan, kyllä tuossa aiemmat kommentoijat ovat siinä oikeassa että kun vaikka iphoneen saataisiin vähän nappeja lisää niin kyllä se ajaisi saman asian kuin käsikonsoli.
Eli kyllä tuo erillisen pelikoneen mukana kuljettaminen on mennyttä aikaa siinä missä erillisen mp3 soittimen tarpeellisuus.
|
Senior Member
11 tuotearviota
|
4. maaliskuuta 2011 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä nuo puhelimet ole ihan heti kyllä korvaamassa käsikonsoleita. Syitä on muunmuuassa:
1: Muotoilu. Mitä itse ainakin olen testaillut niin kyllä minä ainakin pidän pelaamiseen muotoiltua kapistusta käsissä ennemmin kuin jotain kännykkää.
2: Pelit. Sonyllä ja Nindendolla taitaa olle sen verran monta pelistudiota hallussa että yksinoikeuksia riittää aika paljon.
3: Hinnat. Kunnon pelille tulee äkkiseltaa hintaa muutaman kymppi. Itse en ainakaan voi sulattaa käsitystä että maksaisi jotain kännykän pelistä vitosta enempää.
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
8. maaliskuuta 2011 @ 02:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: 1: Muotoilu. Mitä itse ainakin olen testaillut niin kyllä minä ainakin pidän pelaamiseen muotoiltua kapistusta käsissä ennemmin kuin jotain kännykkää.
Pelipuhelin kannattaa tietysti muotoilla alusta alkaen (myös) pelaamisen ehdoilla. Puhelin vaaka-asennossa ja siinä oikeissa paikoissa kontrollit, niin eipä ero kovin suuri ole vaikkapa PSP:hen. Ja käsittääkseni kaikki mitä uuteen pleikkariin on kaavailtu, voisi olla (ja suurin osa onkin) myös kännykässä.
Lainaus: 2: Pelit. Sonyllä ja Nindendolla taitaa olle sen verran monta pelistudiota hallussa että yksinoikeuksia riittää aika paljon.
Eiköhän rahalla saa hyvienkin pelien lisenssejä. Harva firma ei haluaisi myydä peliään alustalle, jolla on muutama sata miljoonaa potentiaalista pelaajaa.
Lainaus: 3: Hinnat. Kunnon pelille tulee äkkiseltaa hintaa muutaman kymppi. Itse en ainakaan voi sulattaa käsitystä että maksaisi jotain kännykän pelistä vitosta enempää.
Miksi sitten konsolille olisit valmis maksamaan niistä enemmän?
Muutenkin, jos potentiaalisten pelialustojen määrä nyt vaikka satakertaistuisi ja mobiilipelien myynti sen mukana esim. kymmenkertaistuisi, voisi pelien hintaakin selvästi laskea nykyisestä.
Jos kohta tarjolla olisi hyvin muotoiltu isonäyttöinen puhelin, jossa esim. Androidin tapainen vapaa ympäristö, ja johon olisi tarjolla tuhansia ilmaisia tai muutaman euron hintaisia hyviäkin pelejä... miksi joku enää haluaisi käsikonsolin, johon voi asentaa vain valmistajan tarjoamia, yleensä melkoisen kalliita, pelejä ja ohjelmia?
|
Junior Member
2 tuotearviota
|
9. maaliskuuta 2011 @ 12:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuo ngmocon pelit kyllä ennemminkin kuolee lähtöporteille. Todella huonolaatuisia kopioita iLaitteille ja luultavasti myös androidille. Jokainen peli on farmville-kopio, kuten we farm, we rule ja we city. Ainut peli jota oikeasti jaksoi pelata oli Rolando, joka oli sattumoisin lähes täysin kopio PSP:n locoroco-pelistä
|
Mainos
|
  |
|
robsku
Member
1 tuotearvio
|
11. heinäkuuta 2012 @ 13:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Yllätys että Kovasihahinta Nintendon johtoporras-sika valittaa halvoista peleistä - nykypelit, suuremmat, ovat konsoleilla ylihinnoitettuja, halpispelit tuskin uhkaisivat niitä jos hinnat pudotettaisiin kohtuullisiksi - tuntuvat menestyvän kalliinakin.
Peace & Love, Sir Robin
...sen tarvi olla niin justiinsa
|