User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 21.12.2024 / 20:30
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > spotify harvoin rahasampo artistin kannalta
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Spotify harvoin rahasampo artistin kannalta
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Spotify harvoin rahasampo artistin kannalta

uutinen julkaistu: 15 syyskuuta, 2011

Spotifyn artisteille tilittämistä tuloista puhutaan paljon, mutta tähän saakka todelliset luvut ovat olleet paljolti hämärän peitossa. Ranskalainen Indie-artisti Uniform Motion on kuitenkin avannut useampien digitaalisten suoratoistopalveluiden maksupolitiikkaa mielenkiintoisessa blogikirjoituksessaan. Uniform Motionilla ei ole levy-yhtiötä, vaan bändi hoitaa musiikkinsa jakelun täysin ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Zeitsei
Member
_
16. syyskuuta 2011 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Kun Spotify-käyttäjä kuuntelee Uniform Motionin koko uuden albumin, bändin kassaan kilahtaa jo 0,029 euroa. Sen perusteella edes 10 kuuntelukertaa ei vielä tuota enempää kuin 0,29 euroa.

Eli jos albumi kerää esim. vuodessa 100000 kuuntelua ja toinen albumi saman verran, euroja tulee 5800. Ei paljon, mutta luonnnollisesti Spotify on vain yksi rahanlähde keikkailun, levymyynnin ja muiden nettipalveluiden ohella.
Ansaitsemisen kannalta helpointa (ja vaikeinta) on tehdä siis biisejä, jotka keräävät miljoonia kuuntelukertoja.
Thums_up
Junior Member

1 tuotearvio
_
17. syyskuuta 2011 @ 10:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zeitsei:
Lainaus:
Kun Spotify-käyttäjä kuuntelee Uniform Motionin koko uuden albumin, bändin kassaan kilahtaa jo 0,029 euroa. Sen perusteella edes 10 kuuntelukertaa ei vielä tuota enempää kuin 0,29 euroa.

Eli jos albumi kerää esim. vuodessa 100000 kuuntelua ja toinen albumi saman verran, euroja tulee 5800. Ei paljon, mutta luonnnollisesti Spotify on vain yksi rahanlähde keikkailun, levymyynnin ja muiden nettipalveluiden ohella.
Ansaitsemisen kannalta helpointa (ja vaikeinta) on tehdä siis biisejä, jotka keräävät miljoonia kuuntelukertoja.

Thums_up
Junior Member

1 tuotearvio
_
17. syyskuuta 2011 @ 10:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Thums_up:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zeitsei:
Lainaus:
Kun Spotify-käyttäjä kuuntelee Uniform Motionin koko uuden albumin, bändin kassaan kilahtaa jo 0,029 euroa. Sen perusteella edes 10 kuuntelukertaa ei vielä tuota enempää kuin 0,29 euroa.

Eli jos albumi kerää esim. vuodessa 100000 kuuntelua ja toinen albumi saman verran, euroja tulee 5800. Ei paljon, mutta luonnnollisesti Spotify on vain yksi rahanlähde keikkailun, levymyynnin ja muiden nettipalveluiden ohella.
Ansaitsemisen kannalta helpointa (ja vaikeinta) on tehdä siis biisejä, jotka keräävät miljoonia kuuntelukertoja.


Onkos kenelläkään tietoa millä laskukaavalla saataisiin orkesterin tienestit radiosoiton perusteella jos kuuntelijoita olisi tämä 100000?
En jaksa uskoa, että radiosoittolistalle pääsykään olisi mikään rahasampo, siitä vain eivät kehtaa vielä rutista!
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > spotify harvoin rahasampo artistin kannalta
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy